Hvad hedder denne festsang?
Fra : Steffen

Dato : 07-11-10 10:43

Er der en venlig person, der kan oplyse mig om, hvad nedenstående festsang
hedder?
Sangen er lagt i "dk.binaer", men kan høres direkte her:
Jeg håber, der er en i denne gruppe, der kan hjælpe mig
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Michel

Dato : 07-11-10 12:22

Hej Steffen,

Linket virker ikke...

Mvh
Michel

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-10 12:44

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Steffen,
>
> Linket virker ikke...

Det gør det nu nok, men det er de færreste der kan tilgå de binære grupper
nu om dage. Jeg troede faktisk at hele den binære afdeling var nedlagt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-10 12:31

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Sangen er lagt i "dk.binaer", men kan høres direkte her:
> Jeg håber, der er en i denne gruppe, der kan hjælpe mig

Der sker ikke noget når man klikker på linket

Hilsen Åge

Fra : Steffen

Dato : 07-11-10 13:47

Det var da ærgerligt - øv! Jeg bruger normalt news.inet.tele.dk som
nyhedsserver, men har via news.usenetserver.com uploadet den til dk.binaer.
Hvis jeg går ind i dk.binaer, kan jeg sagtens se den, men hvis jeg klikker
på linket i denne meddelelse, så virker det ikke - længere! (Det gjorde det
til gengæld i formiddags). MP3-filen er kun på 15 sekunder og fylder 604
kilobyte.
Hvad gør jeg så? Kan nogen hjælpe mig?
Hilsen
Steffen

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-11-10 13:58

Den 07-11-2010 13:47, Steffen skrev:

> [...]

Hvis andre ikke har bedre bud, så kan du f.eks. sende mp3-filen til mig
pr. mail, så skal jeg lægge den på '4Shared', hvorfra den kan afspilles.
Min mailadresse 'virker'.

Henning.

Fra : Vidal

Dato : 07-11-10 16:01

> [...]
> formiddags). MP3-filen er kun på 15 sekunder og fylder 604 kilobyte.

Du kan godt lægge en lydfil på youtube. Så kan du bare slette
den igen, når du ikke synes, den skal ligge der mere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Steffen

Dato : 07-11-10 16:54

Hej Villy

Tak for forslaget. Den ligger på: http://www.youtube.com/watch?v=SOFWgNcV-Ek

(Også tak til dig Henning, for dit tilbud om at hjælpe mig!)

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-10 17:41

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Villy
>
> Tak for forslaget. Den ligger på:
> http://www.youtube.com/watch?v=SOFWgNcV-Ek

Jeg mener det er denne: http://www.danskfilmogteater.dk/sange/mathilde.htm

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-11-10 18:26

Den 07-11-2010 17:40, Alex Linaa skrev:

> Jeg mener det er denne: http://www.danskfilmogteater.dk/sange/mathilde.htm

Jeg kan se at du har fundet teksten, så kan jeg i det mindste bidrage
med sangen.

I skrivende stund kan jeg ikke huske hvem der sang den i 1913.
Men her er den med Hans W. Petersen og Hans Ole Nielsen ved flyglet:

http://www.4shared.com/audio/nMubvvop/Mathilde.html

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-10 18:39

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> I skrivende stund kan jeg ikke huske hvem der sang den i 1913.

Christian Mølback

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-11-10 18:50

Den 07-11-2010 18:38, Alex Linaa skrev:

> Christian Mølback

Tak skal du ha.
Jeg så for sent, at navnet også stod på din link-side. :-|
Jeg kan i øvrigt ikke huske, om jeg nogensinde har hørt den med Mølback.
Men jeg ved, at han har indspillet den.
Det kan være, at en anden har originalen?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-10 19:39

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-11-10 19:43

Den 07-11-2010 19:38, Alex Linaa skrev:

> [...]

Blot et kuriosum:
Komponisten til "Mathilde", Olfert Jespersen, havde en sjælden flot
håndskreven nodeskrift.
Her, fra hans erindringsbog "Oplevelser", hans egen nodeskrift til
"Mathilde":

http://www.4shared.com/photo/ddie4c_N/noder_mathilde.html

Henning.

Fra : Steffen

Dato : 07-11-10 19:04

Tak for hjælpen allesammen. Jeg kendte godt den første del af melodien
"Mathilde", men ikke den sidste del. Nu kender jeg den helt. Tusind tak skal
I have!
Hilsen
Steffen