Skal der vådrumssikres ved renovering?
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 07-11-10 20:16

Hej i gruppen

Jeg er i en lille diskussion med min svigerfar. Han er igang med at renovere
badeværelset og har nu fjernet alle fliser fra gulv og vægge.

Da jeg henkastet nævnte at han så skulle vådrumssikre, fik jeg læst og
påskrevet at det bestemt ikke var hverken nødvendigt eller lovpligtigt.

Jeg gider egentlig ikke diskutere om han BØR vådrumssikre, for det må han jo
egentlig selv bestemme. Jeg mener bare at have læst at det faktisk var
lovpligtigt at vådrumssikre gulv og vægge - specielt i brusebadet og omkring
badekar - også i forbindelse med renovering.
Hvis det er lovpligtigt, så risikerer manden jo at hænge på en ret stor
udgift i forbindelse med et evt. salg.

Er der nogen der kan give mig en klar melding om det rent faktisk er
lovpligtigt eller bare tilrådt?
Gerne med henvisning til en officiel tekst hvor det står.

På forhånd tak

/CJ

Fra : CC

Dato : 08-11-10 00:40

Den 07-11-2010 20:15, Christian Jacobsen skrev:
> [...]
> lovpligtigt eller bare tilrådt?
> Gerne med henvisning til en officiel tekst hvor det står.

Prøv at læse stk. 5:
http://www.ebst.dk/bygningsreglementet.dk/br10_00_id74/0/42

Læs også fanebladet SBI-anvisning 230. Der henvises til SBI anvisninger
200 (+ beslægtet anvisninger bl.a. 180) som du nok er nødt til at gå på
biblioteket og læse.
Jeg tror du finder svaret i SBI-anvisning 180