Walkie hvor mange har en i dag?
Fra : Per Olsen

Dato : 07-11-10 17:45

Hejsa

Sad lige og tænkte på om der er nogle ude i det danske land der stadig har
sådan en fætter i bilen?

I 80'erne var det meget almindeligt, men nok mere uddød her i 2010 eller
hva?

Hvor mange har en i bilen/trucken/camperen?

Jeg har selv en i bilen, de er jo ikke så klosset/grimme som de var den
gang, og det er jo ikke længere radiobiler, med de moderne antenner.

Kom frisk hvor mange har en? :)

Hilsen norjyden der dagligt tager turen på kanal 19 fra støvring mod aalborg

Mvh Per

Fra : Brian

Dato : 07-11-10 17:56

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kom frisk hvor mange har en? :)

2 polakker her i gaden her, det er stadig brugt dernede.

Jeg kender ingen i omgangskredsen der leger walkie, kun en enkelt der har en
scanner liggende.

/Brian

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 07-11-10 18:41

Jeg har lige været på ferie i Polen og det er nok 20-30% af alle billister,
der har walkie-udstyr monteret i bilen.

Stephan

Fra : Allan

Dato : 08-11-10 00:56

Den 07-11-2010 18:41, Stephan Aller, OZ2U / 5P2U skrev:
> Jeg har lige været på ferie i Polen og det er nok 20-30% af alle billister,
> der har walkie-udstyr monteret i bilen.
>
> Stephan
>
> "Brian"<nej@tak.du> skrev i en meddelelse

Polakker er vel et udpræget sparsommeligt folkefærd.
Derudover er det mandskabskrævende, at registrere omgangskreds /
interesseområde o.s.v ved ren radiotransmission, hvorimod mobilsnakkens
registeringer kan mandskabsløst behandles.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-10 18:48

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv en i bilen, de er jo ikke så klosset/grimme som de var den
> gang, og det er jo ikke længere radiobiler, med de moderne antenner.

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-11-10 18:53

"Martin Bak" skrev i meddelelsen

> Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

Hyggesnak
Den er vel ulovlig at anvende under kørslen nu? - vel under samme regler som
en mobilos...

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-10 18:59

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" skrev i meddelelsen

> Hyggesnak
> Den er vel ulovlig at anvende under kørslen nu? - vel under samme regler
> som en mobilos...
Man kan i så fald kun snakke med folk der har en walkie selv, right? Jeg er
ikke sikker på, at jeg egentlig har noget at snakke med dem om.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-11-10 19:02

> Man kan i så fald kun snakke med folk der har en walkie selv, right?

Du ka med fordel søge lidt om emnet, ka jeg læse

> Jeg er ikke sikker på, at jeg egentlig har noget at snakke med dem om.

I gl dage talte man om walkie-vrag -> folk der altid pladrede løs i walkie i
bilen, i hjemmet, sågar når de gik en tur. Bjørn og Jan S kender sikkert et
par stykker

Fra : -=JF=-

Dato : 07-11-10 19:41

Den 07/11/10 19.01, Mogens (K) skrev:

> I gl dage talte man om walkie-vrag -> folk der altid pladrede løs i
> walkie i bilen, i hjemmet, sågar når de gik en tur. Bjørn og Jan S
> kender sikkert et par stykker

Guilty as charged
Tilbage i sen-70'erne starten af 80'erne havde jeg da et par walkier -
ligesom mange af de andre knægte i omgangskredsen havde.

Jeg havde en håndskralde af mærket Handi, og en bordmodel af mærket Zodiac.

Min kammerat mødte Station Honey på kanalen... Det endte med ægteskab,
børn og Volvo

Der var rævejagter, bingo, hviskere og folk der splattede - og
hjerneblødningerne der lagde tomme bærebølger, velsagtens i mangel af
liv

Og så var det stort, når man kørte til Helsingør og fik en svensker på
tråden )

Ak ja - The times they are a'changing Har ikke spildt walkier en
tanke i mange mange år

Svjh var mit handle Echo 214

--
Mhv.
John

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 19:50

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ak ja - The times they are a'changing Har ikke spildt walkier en tanke
> i mange mange år

Samme her, men det var da sjovt i gamle dage..

I dag er walkie-vragene afløst af mobilos-vragene.

Når man sådan går på "veje og stræder", så lyder mobilossnakken fuldstændig
lige så hjernedød som den hedengangne walkiesnak.

I vore dage betaler folk ligefrem gladeligt penge for både at give og
modtage hjernedød snak..

> Svjh var mit handle Echo 214

Mit var BJ02 ...

Fra : Allan

Dato : 08-11-10 00:50

Den 07-11-2010 19:50, Bjørn J. skrev:
> [...]
> lige så hjernedød som den hedengangne walkiesnak.
>
> I vore dage betaler folk ligefrem gladeligt penge for både at give og

Den væsentligste forskel på vragene er eller var vel nok, at
walkie-vragene primært var et mandefænomen og teleselskaberne tjener i
dag tykt på kvindesnak begået af begge køn på mobilen.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 07-11-10 22:11

-=JF=- skriver:

> Guilty as charged
> Tilbage i sen-70'erne starten af 80'erne havde jeg da et par walkier -
> ligesom mange af de andre knægte i omgangskredsen havde.

Kom lige til at tænke på dette klip fra 80'erne

http://www.dr.dk/pirattv/klip/gaar-det-her-lort-ud

Ja - det var dengang....

/Henrik

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 22:28

"Henrik Hansen" <henrhans@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kom lige til at tænke på dette klip fra 80'erne
>
> http://www.dr.dk/pirattv/klip/gaar-det-her-lort-ud
>
> Ja - det var dengang....

Sikke et herligt klip.

Som gammel fynbo lyder det bare enormt fedt i mine ører du..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-11-10 22:30

"Henrik Hansen" skrev i meddelelsen news:4CD715DB.2A01BDE2@post2.tele.dk...

> Kom lige til at tænke på dette klip fra 80'erne
> www.dr.dk/pirattv/klip/gaar-det-her-lort-ud
> Ja - det var dengang....

LOL - der var de sgu. Walkie-vragene

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 22:33

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL - der var de sgu. Walkie-vragene

LOL - de er nu overgået af Usenet-vragene..bare uden billede og lyd..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-11-10 22:37

Fra : -=JF=-

Dato : 07-11-10 22:51

Den 07/11/10 22.10, Henrik Hansen skrev:

> http://www.dr.dk/pirattv/klip/gaar-det-her-lort-ud
>
> Ja - det var dengang....

Som at være der selv
<FLØJT-FLØJT... Går denne her ud?>

Jeg havde da helt glemt S-meteret. Havde man ikke andet at snakke om,
kunne man jo altid snakke om hvor mange streger man gik ud med.

Og alle tal-koderne!
Den eneste jeg umiddelbart tror at kunne kuske, er en 22'er, som vist
betød noget i stil med 'Kys og kram'?

--
Mhv.
John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-10 11:28

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og alle tal-koderne!
> Den eneste jeg umiddelbart tror at kunne kuske, er en 22'er, som vist

Det var vist en 88´er ..

73 og ciao

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Mcwm

Dato : 08-11-10 12:00

Den 08-11-2010 11:28, Per Henneberg Kristensen skrev:
> "-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Det var vist en 88´er ..
>
> 73 og ciao

73, 51 og en 88 til baggrunden....

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 12:19

On Mon, 08 Nov 2010 11:59:44 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>73, 51 og en 88 til baggrunden....

>--

Gudfaderbevaremigvel!

Og den slags mennesker går frit omkring?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 08-11-10 21:58

Den 08-11-2010 12:18, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Gudfaderbevaremigvel!
>
> Og den slags mennesker går frit omkring?

Hov hov du, jeg har aldrig påstået jeg er fritgående!

Venligst
Mcwm

Fra : Thore

Dato : 08-11-10 15:32

On Sun, 07 Nov 2010 19:40:36 +0100, -=JF=- <null@null.null> wrote:

>Der var rævejagter,

Det var tider med uorganiseret rally på offentlige veje sene
aftenstunder/nattetider i slut-70'erne/start-80'erne...:)

Min makker og mig selv (Zebra 5 og 94) var rimeligt gode til rævejagter.
Ved sidste flytning (i år 2000) smed jeg knap 500 pokaler ud - samlet
sammen fra 1979-1983.

På Vest- og Sydsjælland opfandt de noget kilometerrævejagt, og det tog
livet af det. Der var tiden underordnet, den der havde kørt kortest
vandt...:( Ikke som de gode "gammeldaws rævejagter" 4-8 ræve på tid.
Hurtigste team vandt - sådan...:)

I 1982 skulle vi have noget mere udfordring og meldte os ind i Hvidovre
Motor Klub for at køre orienteringsløb og manøvre/special-prøver. Der er
vi blevet hængende siden, selv om den aktive karriere er slut for 16-18
år siden....:)

Fik også licens til amatørradio (2m, 70cm o.l) i '82, og har stadig en
masse grej liggende - både walkier, antenner (DV-27, T-27, Spar-Es)
2m-radioer m.v. som nok ryger ud snart...:)

Har ikke noget i bilen nu om dage. Sidst var i 1994, da vi skulle på
campingferie rundt i Europa sammen med et andet par i et andet vogntog.
Så blev den go'e gamle Midland monteret...:)

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore Sørensen - formand, kasserer & redaktør
096/Hvidovre Motor Klub
www.hmok.dk - www.RacePhoto.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 19:57

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I gl dage talte man om walkie-vrag -> folk der altid pladrede løs i walkie
> i bilen, i hjemmet, sågar når de gik en tur. Bjørn og Jan S kender sikkert
> et par stykker

Jow jow ... i dag er de afløst af folk med en iPhone...)))

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-10 12:30

> [...]

>bilen, i hjemmet, sågar når de gik en tur. Bjørn og Jan S kender sikkert et

Åehh jo ...

Man var vist også selv lidt på den - det var sågu er sjov tid, og
kors en masse hyggelige mennesker man lærte at kende den vej rundt :)

Ahem - et af menneskene er hende jeg har gået op og ned ad, de sidste
30+ år

En del af os, blev også "licenserede natteravne" og gik på 2meteren

Roger - Over and out !
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : N Dude

Dato : 28-01-11 17:23

jan_stevns citerede en andens indlæg:

I dag taler man sikkert om usenetvrag

73

Fra : Mcwm

Dato : 28-01-11 19:13

Den 28-01-2011 17:23, N Dude skrev:

> 73

51 og en 88 til fruen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 21:00

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>51 og en 88 til fruen.

høhø - roger, over and out :)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Mcwm

Dato : 28-01-11 22:14

Den 28-01-2011 20:59, jan_stevns skrev:

> høhø - roger, over and out :)

FAR out.... vordinghul out!

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-11-10 19:02

Hej
On 07-11-2010 18:53, Mogens (K) wrote:
> Den er vel ulovlig at anvende under kørslen nu? - vel under samme regler
> som en mobilos...

I teorien, nej. ;)
Der er kun nævnt omkring håndholdte mobiltelefoner i loven. Intet om
hverken walkie eller en std 2m-radio.

Mvh
Martin, der selv har haft 2m-radio i bilen. Så fik han ny bil og har
ikke fået sat radioen i den nye endnu.

Fra : Per

Dato : 08-11-10 07:37

Mogens (K) wrote:
> "Martin Bak" skrev i meddelelsen

> Hyggesnak
> Den er vel ulovlig at anvende under kørslen nu? - vel under samme
> regler som en mobilos...

Nej det er IKKE ulovligt at bruge en radio i sin bil, ligesom det ikke er
ulovligt at ryge under kørslen, men du skal selvfølgelig koncentrere dig
under kørslen.

Færdselsloven § 55a. Beskriver kun mobiltelefoner, herunder NMT og GSM
frekvenserne.

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/mobiltelefon.htm

Hvorfor det er sådan: Det er fordi der er så få, der bruger radio i bilen,
at det ikke udgør noget problem.

Iøvrigt bruger politiet selv radio under kørslen, så det ville være svært at
lovgive imod

Mvh. Per

Fra : Michael

Dato : 08-11-10 08:04

> Hyggesnak
> Den er vel ulovlig at anvende under kørslen nu? - vel under samme regler
> som en mobilos...
Du kan snakke lige så tosset du vil, osse mens du kører bil, en walkie, en
PMR, en Amatørradio eller lign. er IKKE en håndholdt mobiltelefon.
Sådan er reglerne lige nu.
Men kan det bevises, at en ulykke blev foresaget af at man snakkede i
walkie, så tror jeg nu at man vinder skylden. ;)

PS. har for tiden en FT-8800 i bilen, men pønser da på, at supplere med en
Uniden-420 ;) mangler bare at løse nogle antenne udfordringer.

--

MVH
Michael - oz2aey - A-licens

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-11-10 19:25

Den 07-11-2010 18:47, Martin Bak skrev:
> Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

Måske den kunne bruges som undskyldning når du bliver stoppet for at
havde siddet og snakker i mobiltelefon.

Så kan du jo påstå at det altså var en walky du snakkede i, og måske
undgå at komme til at betale for det.

Så skal du bare gøre op med dig selv om den er dyrere eller billigere
end det du forventer at måtte bløde for at bruge mobilen.

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 20:18

KLIP

> Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

Det samme som diverse internetfora..

Fra : Poul

Dato : 08-11-10 01:05

On 8 Nov., 08:04, "Michael" <n...@mail.2me> wrote:

> Du kan snakke lige s tosset du vil, osse mens du k rer bil, en walkie, en
> PMR, en Amat rradio eller lign. er IKKE en h ndholdt mobiltelefon.
> S dan er reglerne lige nu.
> Men kan det bevises, at en ulykke blev foresaget af at man snakkede i
> walkie, s tror jeg nu at man vinder skylden. ;)
>
> PS. har for tiden en FT-8800 i bilen, men p nser da p , at supplere med en
> Uniden-420 ;) mangler bare at l se nogle antenne udfordringer.
>
> --
>
> MVH
> Michael - oz2aey - A-licens

Det er heller ikke forbudt at sidde og klø sig i øret med en banan
under kørslen. Og i øvrigt, PMR radioen kan, hvis man er snild nok,
anvendes til at fjernstyre mobilos.
OZ5PZ Poul

Fra : Michael

Dato : 08-11-10 12:58

> [...]

Det er heller ikke forbudt at sidde og klø sig i øret med en banan
under kørslen. Og i øvrigt, PMR radioen kan, hvis man er snild nok,

Tjo det er nok rigtigt, men så går kommunikationen fra full duplex til
simplex, som jeg tror er en af argumenterne for håndholdt mobiltelefoni. Der
er nok andre, såsom at antallet af "walkie" folk/radioamatører som taler i
radio, ikke er særligt stort ift. folk som skvader i mobil under køselen, og
ofte kører underligt ;)
En anden er nok de fleste politi og redningstjenster også bruger
"mobilradioer" og ville være lidt irriterend at skule holde ind til siden
for at give en melding >D

Kunne da være interresant at afprøve PMR i retten, men tror man kommer i
knibe mht. vidre-sendelse at telefoni over PMR, men aner det ikke.

PS.
Poul
Du spiser mine danske tegn "æøå", når du quoter ?? mærkeligt.

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-11-10 16:27

On Mon, 8 Nov 2010 12:57:56 +0100, "Michael" <no@mail.2me> wrote:

> [...]
>
>Tjo det er nok rigtigt, men så går kommunikationen fra full duplex til
>simplex, som jeg tror er en af argumenterne for håndholdt mobiltelefoni.

Næ, fra "fuld duplex" til "halv duplex" - med mindre du taster PMR
konstant.
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : Michael

Dato : 09-11-10 07:30

..

> [...]
> --
> OV1A Jens
>
> Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Ja, selvfølgelig....;) mig der lige blandede begreberne sammen.... hupsan !

--

MVH
Michael - oz2aey - A-licens

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-10 12:32

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

den talte version af usenettet :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-11-10 13:09

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> den talte version af usenettet :)

Den må da være finere end den skrevne og slet ikke bonderøvsagtig ;)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 13:45

On Mon, 8 Nov 2010 13:08:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Den må da være finere end den skrevne og slet ikke bonderøvsagtig ;)

>--

Jeg tror ligesom dig, at en oplagt mulighed, hvis der skulle
reklameres for skidtet, ville være Polle fra Snave.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-11-10 14:37

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror ligesom dig, at en oplagt mulighed, hvis der skulle
> reklameres for skidtet, ville være Polle fra Snave.

Er han ikke både på Usenet, Walkie, 2-meter, Twitter, Youtube, Facebook samt
radioamatør osv. ? ...;)

Fra : Knagsted

Dato : 09-11-10 02:58

On 8 Nov., 22:07, Mcwm <newsFJ...@glostrup.it> wrote:

> Er du helt fra den menneske og du er endda fra min egn....
>
> har vi ikke nok "*Break* Break* går den her ud?" i trådene i forvejen?
>
> Venligst
> Mcwm

Jeg har en Uniden med SSB som er bygget om til 10meter med 200kanalr,
og her på matriklen har den vist sammenlagt kørt 10minutter på
walkibåndet en gang i 80erne før den kom under kniven.

Mhv
Knagsted
Ubuntu User

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-10 17:47

> "Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad den skulle bruges til?

> [...]

Jeg har en i båden og en hjemme, så kan vi altid få fat i hinanden
hjemme/ude. Vhf'en må ikke bruges som kyststation og mobil tlf. Fedte rundt
med den Nej.
Mvh Jens ( fhv. kola 60 )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-11-10 19:16

Den 07-11-2010 17:45, Per Olsen skrev:
> [...]
> Jeg har selv en i bilen, de er jo ikke så klosset/grimme som de var den
> gang, og det er jo ikke længere radiobiler, med de moderne antenner.

Ser engang i mellem biler med 27 Mhz antenner. Men når du så nævner det
med moderne antenner så ved jeg ikke. De antenner kender jeg ikke, så
der kan godt være nogen jeg overser.

En lastbil kan næsten ikke sælges uden walkie. Men hvor mange af der
bliver tændt ved jeg ikke.

Når man kører i udlandet er det ikke så tit man møder andre danske
lastbiler, så det er ikke altid den bliver tændt.

Men campere aner jeg ikke noget.

Har enkelte gange hørt danske turister, i udlandet, terrorisere kanal 19
med deres snak om alt mulig privat.

Fra : oz3bto

Dato : 07-11-10 19:59

> [...]
>
> Kom frisk hvor mange har en? :)
>
> Hilsen norjyden der dagligt tager turen på kanal 19 fra støvring mod

De fleste af 4WD gutterne jeg vender mudder med har walkie i bilen

Selv har jeg uniden walkie + 100 watt pa trin :P
Oven i det så sidder der også en yaesu FT857 som klare stortset enhver radio
amatør frekvens lige fra kortbølge til 2m og 70cm

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-10 20:03

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Oven i det så sidder der også en yaesu FT857 som klare stortset enhver
> radio amatør frekvens lige fra kortbølge til 2m og 70cm

Du har garanteret også den seneste model iPhone..?..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-11-10 21:23

On Sun, 7 Nov 2010 19:58:57 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]

>Oven i det så sidder der også en yaesu FT857 som klare stortset enhver radio
>amatør frekvens lige fra kortbølge til 2m og 70cm

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om det. .o))

Jeg er heller ikke i tvivl om, at når du bevæger dig til fods hen over
jorden, så er armene så langt ude fra kroppen som muligt, og benene så
langt fra hinanden så du aldrig ville kunne fange en gris. )

Derimod er jeg lidt i tvivl om, hvilken vej baseball-kasketten vender.

Er der noget reklame på den der indikere at du kører 4X4, eller
fortæller noget om dine heroiske indsatser i de norske snemasser, så
vender den rigtigt. Ellers er skyggen lagt ned ad ryggen. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-11-10 21:50

skrev i meddelelsen news:n82ed6ta2u41agsa20s8betah03eoqqtn4@4ax.com...

> Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om det. .o))

Har du en walkie i din lastbil, når du kører det?

> [...]
> fortæller noget om dine heroiske indsatser i de norske snemasser, så
> vender den rigtigt. Ellers er skyggen lagt ned ad ryggen. )

Så lige Topgear og deres tur i en Toyota 4x4 helt op til vulkanens krater,
som sprudlede med flydende / flyvende lava. God værkstedshumor

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-11-10 22:39

On Sun, 7 Nov 2010 21:50:08 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Har du en walkie i din lastbil, når du kører det?

>--

Ja, den er standardudstyr, men der sker ikke en hujende fis.

Det eneste sted der har været gang i den, var da cjeg kørte Polen, men
man forstod jo ikke noget som helst. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 07-11-10 22:42

Den 07-11-2010 22:39, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det eneste sted der har været gang i den, var da cjeg kørte Polen, men
> man forstod jo ikke noget som helst. .o)

Lidt som trafikken på de danske veje mener du?

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 09:22

On Sun, 07 Nov 2010 22:42:25 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Lidt som trafikken på de danske veje mener du?

>--

Jeg synes jo selv at jeg har ret godt styr på trafikforholdene både
herhjemme og internationalt.

Jeg aner derimod at der er tvivl i dit sind, og vil derfor opfordre
dig til, i klartekst, at forklare mig hvorledes denne tvivl er
opstået.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 08-11-10 09:00

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Det eneste sted der har været gang i den, var da cjeg kørte Polen, men
> man forstod jo ikke noget som helst. .o)

Et lynkursus; Polakkernes yndlingsord er "kurva" - hører du dét, er de
trætte af dig

/Brian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 09:24

On Mon, 8 Nov 2010 09:00:00 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Et lynkursus; Polakkernes yndlingsord er "kurva" - hører du dét, er de
>trætte af dig

>--

Ups!!

Så var det måske ikke så tosset endda, at det fik en ende. I tide, kan
jeg forstå.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-11-10 09:29

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ups!!
>
> Så var det måske ikke så tosset endda, at det fik en ende. I tide, kan
> jeg forstå.

Der menes i hvert fald ikke det bedste om dig:

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kurva

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 09:33

On Mon, 8 Nov 2010 09:28:49 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Der menes i hvert fald ikke det bedste om dig:
>
>http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kurva

>--

Nååårrrhh, er det ikke værre.

Så skulle du opleve hvad danskere kan finde på at råbe efter én.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-11-10 09:26

Brian kom med denne ide:

> Et lynkursus; Polakkernes yndlingsord er "kurva" - hører du dét, er de trætte
> af dig

"Uwaga!" skal man heller ikke sidde overhørig

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 09:34

On Mon, 08 Nov 2010 09:25:49 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Brian kom med denne ide:

>"Uwaga!" skal man heller ikke sidde overhørig

>--

Nej, men den er da i det mindste så stueren, at der skiltes med det
langs vejene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-11-10 09:57

folmer@rasmussen.dk formulerede spørgsmålet:
> den er da i det mindste så stueren, at der skiltes med det
> langs vejene.

;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 08-11-10 01:03

> Har du en walkie i din lastbil, når du kører det?

> --

Vender fremad med teksten "TAXI"

> Så lige Topgear og deres tur i en Toyota 4x4 helt op til vulkanens krater,
> som sprudlede med flydende / flyvende lava. God værkstedshumor

Så skal du se når vi er på fjeldtur heroppe
Min bil er ganske std. .. "leger" sammen med et par gutter der køre i biler
ombygget af artic trucks

Det er oftes nogen ganske yggelige ture selvom min bil tit må efterlades
fordi den ikke kan komme vidre

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-11-10 06:36

Den 07-11-2010 21:22, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> fortæller noget om dine heroiske indsatser i de norske snemasser, så
> vender den rigtigt. Ellers er skyggen lagt ned ad ryggen. )

Folmer for f*nden. Nu er det igen galt med det der med kaffen, skærmen
og rengøring.