Tidtagning i java
Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 08-08-01 10:40

Hej
Jeg skal lave en lille metode, der måler/tager tid på hvor lang tid der går
i nano sekunder for at udføre en anden funktion. Hele opgaven går ud på at
jeg vil (be)vise at en metode er hurtigere end en anden selvom de udfører
det samme.

mit forslag var:
Date starttid = new Date();
Metode();
Date sluttid = new Date();
long resul;
resul = sluttid.getTime() - starttid.getTime();

men det er kun i ms og det er ikke "hurtigt" nok.

Nogen der har et forslag??

Med venlig hilsen

Christoffer

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-08-01 11:11

"Christoffer Dahl Petersen" <duca@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9kr1ai$96l$1@news.cybercity.dk...
> [...]
går ud på at
> jeg vil (be)vise at en metode er hurtigere end en anden selvom

I nanosekunder kan du godt glemme, det kræver ren assembler bare
for at blive nogenlunde nøjagtig.

Brug System.currentTimeMillis() istedet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Lars Dam

Dato : 08-08-01 12:17

On Wed, 8 Aug 2001 12:11:13 +0200, "Soren 'Disky' Reinke"
<disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

> [...]
>
>I nanosekunder kan du godt glemme, det kræver ren assembler bare
>for at blive nogenlunde nøjagtig.
>
>Brug System.currentTimeMillis() istedet.

Alternativt også udføre funktionen e.g. 1.000.000 gange, og tag
snittet.

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-01 12:44

Christoffer Dahl Petersen skrev:

>men det er kun i ms og det er ikke "hurtigt" nok.

Kald funktionen 100'000 gange.

--
Bertel

Fra : Christoffer Dahl Pet~