lak og sanitetsilekone
Fra : ib tinning

Dato : 05-11-10 13:45

hej alle

jg har en kammerat med en ældre golf hvor der kommer en smule vand ind i
toppen af forruden så vi tænker på at fuge lidt men tager lakken skade af
silikone og hvis ja har i så andre gode ideer

mvh Ib

Fra : Kim Olsen

Dato : 05-11-10 18:01

Hvis du vil bruge sanitetssilikone, så lad være med at vælge den der er
baseret på eddikesyre - det ætser.
De findes nogle på alkoholbasis.

Kim

Fra : alexbo

Dato : 05-11-10 20:27

"ib tinning" skrev

> jg har en kammerat med en ældre golf hvor der kommer en smule vand ind i
> toppen af forruden så vi tænker på at fuge lidt men tager lakken skade af
> silikone og hvis ja har i så andre gode ideer

Det er udmærket, varm det op i ovnen 60 gr. så bliver det meget nemmere at
arbejde med, en tynd spids til at få det ned under gummilæben, det der
kommer under rudelisten hjælper meget mere end alt det udenpå.

mvh
Alex Christensen

Fra : ib tinning

Dato : 06-11-10 21:17

hej kim og alexbo

jeg takker for hjælpen og vi vil nu gå i gang med at se om vi kan få regnen
til at blive ude

mvh Ib

Fra : KASO

Dato : 07-11-10 18:13

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> toppen af forruden så vi tænker på at fuge lidt men tager lakken skade af
> silikone og hvis ja har i så andre gode ideer

Jeg har brugt det på for at holde lukket mellem lakken og forchromede
skærmkanter på en gl. Mercedes for mange år siden. Den kørte med det i mange
år uden problemer - lakken tog ikke skade.

Fra : ib tinning

Dato : 07-11-10 20:21

> Jeg har brugt det på for at holde lukket mellem lakken og forchromede
> skærmkanter på en gl. Mercedes for mange år siden. Den kørte med det i
> mange år uden problemer - lakken tog ikke skade.

vi har i dag fuget så nu må vi se om det har hjulpet når der kommer regn
næste gang

mvh Ib