Busforsikring? 10 pers privat
Fra : ERLO

Dato : 05-11-10 12:32

Hej
Hvor køber man den billigste ansvarsforsikring til denne type køretøj?
Mvh. Ernst L.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-11-10 12:50

On Fri, 05 Nov 2010 12:32:08 +0100, ERLO <erlo@logst.dk> wrote:

>Hej
>Hvor køber man den billigste ansvarsforsikring til denne type køretøj?
Man kontakter en masse forsikringsselskaber og forhandler en pris med
dem, så sammenligner man priserne og vælger den billigste.

Der er flere aspekter i det end bare "ansvarsforsikring til 10
personers privat bus", din bopæl, din "skades"fortid, "har du andre
forsikringer i samme selskab", evt. medlamskab/ansættelse i div.
firmaer/foreninger, din alder, er du villig til en evt. selvrisiko på
forsikringen.

/Hans

Fra : ERLO

Dato : 07-11-10 19:50

Hej
Jeg spørger i denne gruppe, fordi den er rimeligt repræsenteret hos
bilfolket i DK og repræsenter et enormt erfaringsmateriale.

Nu er det at "forhandle med et forsikringsselskab" ikke den letteste
diciplin
Og der er virkelig mange selskaber på banen - men, er det nu også sandt.
Mange af forsikringsselskaberne er kædet ind i hinanden. De samme
selskaber optræder med mange navne og hver af dem har forskellige
"optagelsesritualer" de forlanger f.eks. medlemsskab af en
veteranbilklub, bestemt fagforening, en bestemt aldersgruppe, bilmærke osv.
Selvfølgelig gælder citat:
"din bopæl, din "skades"fortid, "har du andre
> forsikringer i samme selskab", evt. medlamskab/ansættelse i div.
> firmaer/foreninger, din alder, er du villig til en evt. selvrisiko på
> forsikringen"
Sådan arbejder hele denne branche.

Det jeg efterlyser er: findes der et forsikringsselskab eller en gruppe
som forsikrer netop denne biltype, "privat buskørsel", som jeg ønsker
oplysninger om, til en rimelig penge.

Mvh. Ernst L..

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-11-10 20:29

On Sun, 07 Nov 2010 19:50:11 +0100, ERLO <ernst.logstrup@gmail.com>
wrote:

>Hej
>Jeg spørger i denne gruppe, fordi den er rimeligt repræsenteret hos
>bilfolket i DK og repræsenter et enormt erfaringsmateriale.
Ja men desværre er folks sammenligningsgrundlag ikke foreneligt,
derfor kan man ikke bare spørge "hvor er den billigeste forsikring til
bil X ?"

>Nu er det at "forhandle med et forsikringsselskab" ikke den letteste
>diciplin
Jo, men det kræver man er attraktiv for forsikringsselskabet, dvs. har
flere forsikringer samme sted, det hjælper gevaldigt. Har man ikke
det, eller på anden vis er attraktiv, så får man listeprisen.
Det kan feks. også være smart at spørge til priser op til en
års/kvartals-afslutning.

> [...]
>"optagelsesritualer" de forlanger f.eks. medlemsskab af en
>veteranbilklub, bestemt fagforening, en bestemt aldersgruppe, bilmærke osv.
Og spørger du 2 representanter for samme selskab får du nok også 2
forskellige svar, så der er kun træskometoden til at finde prisen.

>Selvfølgelig gælder citat:
>"din bopæl, din "skades"fortid, "har du andre
>Sådan arbejder hele denne branche.
Jep, derfor kan dit opringelige spørgsmål ikke besvares på fornuftig
vis, dvs. et svar du kan bruge til noget i det hele taget, du kan få
en sludder for en sladder og det er så det.

>Det jeg efterlyser er: findes der et forsikringsselskab eller en gruppe
>som forsikrer netop denne biltype, "privat buskørsel", som jeg ønsker
>oplysninger om, til en rimelig penge.
Du mangler at definerer "rimelig penge", din bopæl, din alder, din
kørselserfaring, dit kørselsbehov, etc.

Du får ikke bedre svar end du selv giver oplysninger til, og igen, der
er kun en brugbar metode til at finde priserne på og det er selv at
skrive, ringe, maile til forsikringsselskaberne.

Fordi Svend, Knud og Valdemar kommer med 3 forskellige priser, er det
ikke enesbetydende med at DU kan få forsikringen til samme priser.

/Hans

Fra : ERLO

Dato : 07-11-10 22:09

Tak for svaret
Det er hårrejsende læsning.

Prøv at sætte "T.Hansen" ind i stedet for forsikringsselskabet.
T.Hansen skulle lige drive butik på den måde.
Ekspedient 1 siger et og eksp. 2 noget andet.
Vi savner vist noget reel konkurrence på det område.

Mvh. Ernst L.