Husk Basta på TV2 i aften kl. 21.25
Fra : TDN

Dato : 04-11-10 19:14

Der checkes rustbeskyttelse sammen med FDM.

Mvh
Thomas

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-11-10 22:51

Den 04-11-2010 19:14, TDN skrev:
> Der checkes rustbeskyttelse sammen med FDM.
> Mvh
> Thomas
Ja der var et par forhandlere der skulle sluge en kamel.
Men det var vel også forventet.
I den forbindelse mente fruen at vi skulle se at få givet
vores potte en tur. Vi snakkede så om hvem og hvornår, og
i den forbindelse også om hvilken type. Dinitrol vs. Pava.
Men det forekommer mig at der er noget om at man ikke får
et godt resultat af at "blande". Husker jeg helt galt eller
er der noget om snakken?

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 05-11-10 05:43

Den 04-11-2010 22:50, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> Men det forekommer mig at der er noget om at man ikke får
> et godt resultat af at "blande". Husker jeg helt galt eller

Ifølge FDM, så er der ikke noget der tyder på kvalitetsforskelle på de
forskellige produkter i DK.
Men enkelte bilmærker foreskriver bestemte produkter og dem bør man så
holde sig til.
Ellers læser jeg det som om det er ligegyldigt hvilket produkt man anvender.
Det må helt bestemt ikke være usikkerhed om hvilket produkt man vil
anvende, der får en til helt at lade være med at beskytte.

Hilsen Matthias

Fra : /Peter

Dato : 05-11-10 08:10

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det må helt bestemt ikke være usikkerhed om hvilket produkt man vil
> anvende, der får en til helt at lade være med at beskytte.

Mon ikke også afrensningen har betydning?

"Vask" med luft kan vel ikke være særlig effektiv, dem der gør det
holder jeg mig fra.

Fra : Armand

Dato : 05-11-10 19:46

Den 05-11-2010 08:10, /Peter skrev:

> Mon ikke også afrensningen har betydning?
>
> "Vask" med luft kan vel ikke være særlig effektiv, dem der gør det
> holder jeg mig fra.

Tjaeh :-/
Istedet vælger du blindt at tro at man når at få gennemtørret
undervognen førend der hældes krambambolim på !?

--
Armand.

Fra : /Peter

Dato : 05-11-10 20:06

> Tjaeh :-/
> Istedet vælger du blindt at tro at man når at få gennemtørret
> undervognen førend der hældes krambambolim på !?

Min undervognsbehandler tørrer bilen til dagen efter hvor den bliver
sprøjtet...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-11-10 14:34

Den 05-11-2010 20:06, /Peter skrev:
> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Min undervognsbehandler tørrer bilen til dagen efter hvor den bliver
> sprøjtet...

Lige netop en metode til at skille de værste fra. Hvis bilen bliver
lavet på en dag er der sprunget over et sted eller to, tre, fire, fem,
seks, syv.........

Fra : /Peter

Dato : 06-11-10 19:12

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse

> Lige netop en metode til at skille de værste fra. Hvis bilen bliver
> lavet på en dag er der sprunget over et sted eller to, tre, fire, fem,
> seks, syv.........

Spurgte engang et firma hvorfor det kun tog en dag::
"Vi renser med luft"
Luft ! - netop derfor fravalgte jeg "endags u-behandlingen".

Fra : .J.S...

Dato : 05-11-10 18:34

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote in message
> Der checkes rustbeskyttelse sammen med FDM.
I følge artiklen i MOTOR bladet er der en Dinitrol på sjælland som tager
billeder af bilen når inderskærme og plastikskjold er taget af, så man selv
kan se at hele bilen har fået et lag. Det burde vel nærmest være standard så
ringe arbejdet er udført nogle steder.

Hvis de ikke engang gider at tager inderskærme af eller rense jord af
kanterne så kan man lige så godt spare de penge.

mvh/JS