Årsregnskab?
Fra : RK

Dato : 03-11-10 20:58

Er ved at prøve at forstå lidt omkring subjekt og faldt over dette:

http://www.startvaekst.dk/aars-regnskab

Under afsnittet "Hvad er egenkapital" synes jeg der er uoverensstemmelse
imellem teksten
og de tre grønne bokse, skulle den venstre boks ikke være "sum af ejendele",
den midterste: "passiver" og
boksen til højre: "Egenkapital"?

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-11-10 21:10

RK wrote:

> [...]
> imellem teksten
> og de tre grønne bokse, skulle den venstre boks ikke være "sum af

Aktiver (ejendele) = gæld + egenkapital

Det står rigtigt nok i teksten, men i figuren med de grønne kasser er der
en fortegnsfejl.

--
Jesper Lund

Fra : RK

Dato : 03-11-10 22:00

Tak Jesper, men betyder det så ikke også at min forklaring passer?

Et evt. varelager hvor vil det figurere?

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-11-10 22:30

RK wrote:

> Tak Jesper, men betyder det så ikke også at min forklaring passer?

Passiver = gæld og egenkapital
Aktiver = passiver

Så kan du selv rokere rundt på ligningerne.

> Et evt. varelager hvor vil det figurere?

Aktiver.

--
Jesper Lund

Fra : Jubi

Dato : 04-11-10 00:29

"RK" <flemming.j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Er ved at prøve at forstå lidt omkring subjekt og faldt over dette:

Ville dk.penge ikke være mere passende?

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-11-10 02:42

Den 04-11-2010 00:29, Jubi skrev:
> "RK"<flemming.j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Ville dk.penge ikke være mere passende?

regnskabslovgivning (loven)!

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-11-10 02:46

Den 03-11-2010 20:57, RK skrev:
> [...]
> imellem teksten
> og de tre grønne bokse, skulle den venstre boks ikke være "sum af

Dine spørgsmål besvares gennem studier i regnskabslovgivningen. Det er
bl.a. ud til at denne er forklaret rimeligt her:
http://www.dafoloforlag.dk/log/erhverv/dokumenter/%C3%85rsregnskabslov.doc