Stafettem - Grøn
Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-11-10 22:30

Jeg takker for stafetten og inspireret af en tråd i dk.kultur.sprog om, hvad
ordet grøns bebetydning kan være, vil jeg gerne høre noget det er grønt. Her
er et par eksempler til inspiration:

Johnny Rivers: Green Green
http://www.youtube.com/watch?v=ATGV0G8asng

It's not easy being green fra Muppet Show
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco

Joni Mitchell: Litlle Green
http://www.youtube.com/watch?v=ZQzMt0M8fRc

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 03-11-10 22:50

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Johnny Rivers: Green Green
> http://www.youtube.com/watch?v=ATGV0G8asng
>
> It's not easy being green fra Muppet Show

Fint emne! Det giver mange muligheder. Her er en af dem:

http://www.youtube.com/watch?v=ivULHjlAW-Y

Det er temaet fra den gamle scifi-film Green Slime. Filmen er fra 1968,
hvilket musikken også bærer præg af.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 03-11-10 23:01

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ivULHjlAW-Y
>
> Det er temaet fra den gamle scifi-film Green Slime. Filmen er fra 1968,

Penge er jo grønne i USA, så derfor:

http://www.youtube.com/watch?v=uZa3Frdrs9E

Og det har ikke noget med et dollargrin at gøre, selv om et sådan koster
penge, mange penge.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 03-11-10 23:54

Hej Jan

> om, hvad ordet grøns bebetydning kan være, vil jeg gerne høre noget
> det er grønt. Her er et par eksempler til inspiration:

Så skal vi da have denne rædsel med :)

TOM JONES - Green Green Grass Of Home
http://www.youtube.com/watch?v=a5IABqwVO2U

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 04-11-10 00:09

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> Jeg takker for stafetten og inspireret af en tråd i dk.kultur.sprog
> om, hvad ordet grøns bebetydning kan være, vil jeg gerne høre noget
> det er grønt. Her er et par eksempler til inspiration:

Booker T & the MG's - Green Onions

http://www.youtube.com/watch?v=U-7QSMyz5rg

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-11-10 14:25

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Booker T & the MG's - Green Onions
>
> http://www.youtube.com/watch?v=U-7QSMyz5rg
>
> --
> Carl

Stafetten videre til dig. Jeg havde næsten glemt de eksisterede.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 04-11-10 00:42

> [...]
>
> Johnny Rivers: Green Green
> http://www.youtube.com/watch?v=ATGV0G8asng
>
> It's not easy being green fra Muppet Show

I nummeret Øl er Gud fra cd'en med samme navn af Monrad og Rislund synger
Rebekka Brüel i starten af nummeret:
".. så bli'r det til en ekstra kasse med grøn."
Hør selv på: http://www.youtube.com/watch?v=p5iG2ChOnms

Jeg elsker de grønne lunde. Her i en instrumentalversion med ledsagende
rulletekst:
http://www.youtube.com/watch?v=0GihlMN3CRU

Grøn er vårens hæk, se på
http://www.erlingmusic.dk/11622/Groen%20er%20vaarens%20haek
Der finder man både melodi og tekst.

Tak til komponist og pianist Erling Jan Sørensen for den gode hjemmeside,
hvor de to sidste godbidder stammer fra.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-10 17:21

> [...]
> Jeg takker for stafetten og inspireret af en tråd i dk.kultur.sprog om,
> hvad ordet grøns bebetydning kan være, vil jeg gerne høre noget det er

Hvad med temaet fra Hulk? Han er i hvert tilfælde grøn ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ie1waJKUA2s

Så må vi også have temeat fra Shrek, når vi nu er ved de grønne filmhelte:
http://www.youtube.com/watch?v=bVjP-xlw6U4

Til slut, "Green is the colour" med Pink Floyd:
http://www.youtube.com/watch?v=VgaQK839LxA

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-11-10 23:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=bVjP-xlw6U4
>
> Til slut, "Green is the colour" med Pink Floyd:

Mange fine indlæg i tråden, men jeg lader de lige leve til i morgen, inden
jeg giver stafetten videre.

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-10 12:34

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=bVjP-xlw6U4
>
> Til slut, "Green is the colour" med Pink Floyd:

Tja, her må det vel siges, næsten uanset hvad, så føler de sig lidt grønne..

Selvfølgelig, Austin Roberts med Rocky...

http://www.youtube.com/watch?v=DTc4DlAxJ-E

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 05-11-10 03:05

> [...]
>
> Johnny Rivers: Green Green
> http://www.youtube.com/watch?v=ATGV0G8asng
>
> It's not easy being green fra Muppet Show

Som måske afslutningen på denne stafet bringer jeg dette megahit:
http://www.youtube.com/watch?v=eSTD0SdVqh4
Nåh, mega og mega - der er kun 37 visninger på Youtube

Hva' så, Jan? Skal vi nuppe en anden farve til den næste stafet?
Nuvel, det må selvfølgelig være op til den, som du overdrager stafetten til.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-11-10 14:24

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hva' så, Jan? Skal vi nuppe en anden farve til den næste stafet?
> Nuvel, det må selvfølgelig være op til den, som du overdrager stafetten

Jeg slutter med denne grønne ting:
http://www.youtube.com/watch?v=0PqAupaDWo0

og overdrager stafetten til Carl Drud for Booker t., som jeg næsten havde
glemt.

Hilsen
Jan