Peugeot 206 / olielampe / oliemåler
Fra : E

Dato : 03-11-10 17:02

Jeg vil lige høre om det er normalt at olielampen ikke lyser som de andre
ikoner, når man drejer nøglen?

Jeg har haft den her 206 1,4 jubilee i ca. 1 mdr.
De sidste par dage jeg har kørt i den viser den af og til 6 streger inden
jeg starter bilen, andre gange viser den 6 firkanter inden jeg starter.

Der er olie på bilen.

Er dette en general fejl på 206ere eller?

Nogen der har et råd?

Fra : -

Dato : 05-11-10 18:31

Den 03-11-2010 17:02, E skrev:
> [...]
> starter.
>
> Der er olie på bilen.
>
> Er dette en general fejl på 206ere eller?

Hvad siger instruktionsbogen?
Er det en oliestandsmåler eller en olietryksmåler? Olietryk er der jo af
naturlige årsager først når bilen er startet, indtil da kan man ikke
regne med den.

/Claus

Fra : Armand

Dato : 05-11-10 19:44

Den 05-11-2010 18:31, - skrev:

> Hvad siger instruktionsbogen?
> Er det en oliestandsmåler eller en olietryksmåler? Olietryk er der jo af
> naturlige årsager først når bilen er startet, indtil da kan man ikke
> regne med den.

Det er en oliestandsmåler og firkanterne viser mængde hvor stregerne
står for manglende mængde.

Slige sager kan fejlvise og har man det mindste tvivl bør man konsultere
sin oliepind :-|

--
Armand.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-11-10 12:50

Den 05.11.2010 kl. 19:43 skrev Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>:

> Det er en oliestandsmåler og firkanterne viser mængde hvor stregerne
> står for manglende mængde.
>
> Slige sager kan fejlvise og har man det mindste tvivl bør man konsultere
> sin oliepind :-|

Har set i en instruktionsbog til en pug 307 34 at man altid skal tjekke
oliepinden inden der eftersfyldes med olie.

mvh
Henning