Smørelse der er ledende
Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-11-10 21:21

Min hornkontakt er begyndt at hvine når jeg drejer.
Det er den lille messingdims der sidder på rattet og
gnider mod messingringen der er på ratstammen.
Jeg vil jo helst ikke gi' den noget der ødelægger
forbindelsen. Any1??
Tænkte på om kobberfedt var egnet.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 02-11-10 22:44

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gnider mod messingringen der er på ratstammen.
> Jeg vil jo helst ikke gi' den noget der ødelægger

Giv den lidt, meget lidt, syrefri vaseline

--
MVH.
Finni

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-11-10 23:28

Den 02-11-2010 22:43, F.Syndergaard skrev:
> Giv den lidt, meget lidt, syrefri vaseline

Det vil jeg prøve. Takker for tippet.

Fra : Mikael

Dato : 02-11-10 17:26

On 2 Nov., 21:21, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:
> [...]
> gnider mod messingringen der er på ratstammen.
> Jeg vil jo helst ikke gi' den noget der ødelægger

Det vil jeg absolut mene det er.

Mikael

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-11-10 15:08

wrote:
> [...]
> gnider mod messingringen der er på ratstammen.
> Jeg vil jo helst ikke gi' den noget der ødelægger

Ja da - brug endeligt noget smørelse, der er ledende.
Så ved du hele tiden om hornet virker

Og lidt mer alvorligt: elektrisk ledende smørelse er næppe fornuftigt til en
kontakt, der skaber forbindelse når den er sluttet.
Bare en svagt ledende smørelse vil vel få dit horn til at brumme hele tiden

Vaselinen er som foreslået garanteret bedre.

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-11-10 21:39

Den 03-11-2010 15:08, Jesper Hedegaard skrev:
> [...]
> til en kontakt, der skaber forbindelse når den er sluttet.
> Bare en svagt ledende smørelse vil vel få dit horn til at brumme hele
Ja jeg ved godt hvad du mener, men vi taler om to forskellige steder i
forløbet. Du tænker på selve den kontakt du trykker på når du vil
bruge hornet. Der hvor jeg vil hen er længere nede af ratstammen.
Den krans der tillader rattet at dreje og alligevel kunne overføre
strømmen (stel) konstant.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-11-10 17:57

"Andersen [3650]" wrote in message

> [...]
bruge hornet. Der hvor jeg vil hen er længere nede af ratstammen.
Den krans der tillader rattet at dreje og alligevel kunne overføre

Ah - det lyder mere fornuftigt.
Der er ellers ikke meget, der er så sjovt som et horn der sidder
fast.....hvis du er tilskuer

Fra : oz3bto

Dato : 03-11-10 18:18

wrote:
> [...]
> gnider mod messingringen der er på ratstammen.
> Jeg vil jo helst ikke gi' den noget der ødelægger

-------------------

Som jeg har lært det så er kobberfedt til ting der ikke skal gro fast ..
Ikke til ting der skal bevæge sig

Ville tage vaselinen

Fra : Ebbe

Dato : 04-11-10 10:03

On Wed, 3 Nov 2010 18:18:01 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Det vil jeg absolut mene det er.

før i tiden var der noget der hed kontaktfedt
mvh Ebbe

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-11-10 02:41

On 2 Nov., 23:27, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:
> Den 02-11-2010 22:43, F.Syndergaard skrev:> Giv den lidt, meget lidt, syrefri vaseline
>
> Det vil jeg prøve. Takker for tippet.

Vaseline er godt til elektriske ting. Jeg vil mene at du endda kan
bruge det fra Nivea-bøtten, du har stående på natbordet...

Jeg har en 1-liters flaske med 'Hvid vaselineolie' i værkstedet, som
bruges i rigelige mængder på alt elektrisk i min husholdning, på alt
fra tændingsdele til cykellygter. Flasken er arvet, og jeg når ikke at
få den tømt før jeg ikke skal rode mere med den slags...

Leo