/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gedigent maskineri
Fra : Martin Bak


Dato : 02-11-10 20:16

forhåbentlig....

Helt OT er det vel ikke, at omtale, at motorerne til den ny BIL-færge
den pænt store Leonora Christina nu er ankommet til værftet i Australien fra
MAN-Diesel, hvor de er ved at blive installeret i båden.

Der er fine billeder her: http://www.bornholmerfaergen.dk/441we.aspx

Fra Bornholmerfærgen.dk :
"Leonora Christinas fire hovedmotorer er nu ankommet til Austalværftet, og
den første motor er ved at blive installeret.

- Leonora Christina bliver udstyret med fire styk 9,1 MW motorer, det svarer
til 12.200 hestekræfter - hver. Det er nogle store og hårdføre maskiner
sammenlignet med, hvad der ellers findes på markedet. De kan for eksempel
tåle en kontinuerlig belastning på 100 procent, og her ud over har vi en
garanti fra leverandøren om, at de tåler en 110 procents belastning i en
time for hver 6. time. Der er aldrig tidligere bygget så store maskiner til
nogen anden hurtigfærge, forklarer rederiinspektør Bent B. Hansen.

- I disse tider er der stort fokus på emissioner, og Leonora Christinas
motorer er forud for deres tid, forstået på den måde at de opfylder både
alle nuværende regler, men også de regler der først træder i kraft for
færger, der bliver køllagt fra 2011, de såkaldte Tier 2-regler.

Motorerne er fra tyske MAN Diesel."


--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Ivan Madsen (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-11-10 20:36

On Tue, 2 Nov 2010 20:15:53 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>forhåbentlig....
>
>Helt OT er det vel ikke, at omtale, at motorerne til den ny BIL-færge
>den pænt store Leonora Christina nu er ankommet til værftet i Australien fra
>MAN-Diesel, hvor de er ved at blive installeret i båden.
>
>Der er fine billeder her: http://www.bornholmerfaergen.dk/441we.aspx
>
>Fra Bornholmerfærgen.dk :
>"Leonora Christinas fire hovedmotorer er nu ankommet til Austalværftet, og
>den første motor er ved at blive installeret.
>
>- Leonora Christina bliver udstyret med fire styk 9,1 MW motorer, det svarer
>til 12.200 hestekræfter - hver. Det er nogle store og hårdføre maskiner
>sammenlignet med, hvad der ellers findes på markedet. De kan for eksempel
>tåle en kontinuerlig belastning på 100 procent, og her ud over har vi en
>garanti fra leverandøren om, at de tåler en 110 procents belastning i en
>time for hver 6. time. Der er aldrig tidligere bygget så store maskiner til
>nogen anden hurtigfærge, forklarer rederiinspektør Bent B. Hansen.
>
>- I disse tider er der stort fokus på emissioner, og Leonora Christinas
>motorer er forud for deres tid, forstået på den måde at de opfylder både
>alle nuværende regler, men også de regler der først træder i kraft for
>færger, der bliver køllagt fra 2011, de såkaldte Tier 2-regler.
>
>Motorerne er fra tyske MAN Diesel."

Er vi ude i noget TDI-værk? )

Niels Bengaard (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-11-10 21:24

> Helt OT er det vel ikke, at omtale, at motorerne til den ny BIL-færge
> den pænt store Leonora Christina nu er ankommet til værftet i Australien
> fra MAN-Diesel, hvor de er ved at blive installeret i båden.
>
> Der er fine billeder her: http://www.bornholmerfaergen.dk/441we.aspx
>
> Fra Bornholmerfærgen.dk :
> "Leonora Christinas fire hovedmotorer er nu ankommet til Austalværftet, og
> den første motor er ved at blive installeret.
>
> - Leonora Christina bliver udstyret med fire styk 9,1 MW motorer, det
> svarer til 12.200 hestekræfter - hver. Det er nogle store og hårdføre
> maskiner sammenlignet med, hvad der ellers findes på markedet. De kan for
> eksempel tåle en kontinuerlig belastning på 100 procent, og her ud over
> har vi en garanti fra leverandøren om, at de tåler en 110 procents
> belastning i en time for hver 6. time. Der er aldrig tidligere bygget så
> store maskiner til nogen anden hurtigfærge, forklarer rederiinspektør Bent
> B. Hansen.

Der nu nu større motorer i nogle af molsliniens færger, men det er
selvfølgelig ikke diesel.

Mvh Niels



Finn Guldmann (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-11-10 22:36

Den 02-11-2010 20:15, Martin Bak skrev:
> forhåbentlig....
> Helt OT er det vel ikke, at omtale, at motorerne til den ny BIL-færge
> den pænt store Leonora Christina nu er ankommet til værftet i Australien fra
> MAN-Diesel, hvor de er ved at blive installeret i båden.
> Der er fine billeder her: http://www.bornholmerfaergen.dk/441we.aspx
> Fra Bornholmerfærgen.dk :
> "Leonora Christinas fire hovedmotorer er nu ankommet til Austalværftet, og
> den første motor er ved at blive installeret.
> - Leonora Christina bliver udstyret med fire styk 9,1 MW motorer, det svarer
> til 12.200 hestekræfter - hver. Det er nogle store og hårdføre maskiner
> sammenlignet med, hvad der ellers findes på markedet. De kan for eksempel
> tåle en kontinuerlig belastning på 100 procent, og her ud over har vi en
> garanti fra leverandøren om, at de tåler en 110 procents belastning i en
> time for hver 6. time. Der er aldrig tidligere bygget så store maskiner til
> nogen anden hurtigfærge, forklarer rederiinspektør Bent B. Hansen.
> - I disse tider er der stort fokus på emissioner, og Leonora Christinas
> motorer er forud for deres tid, forstået på den måde at de opfylder både
> alle nuværende regler, men også de regler der først træder i kraft for
> færger, der bliver køllagt fra 2011, de såkaldte Tier 2-regler.
> Motorerne er fra tyske MAN Diesel."
>
Det der er jo bare i småtingsafdelingen.

Her er en der vil noget:
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2010/02/the-worlds-biggest-diesel-engi.html



Andersen [3650] (03-11-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 03-11-10 01:10

Den 02-11-2010 22:36, Finn Guldmann skrev:
> Det der er jo bare i småtingsafdelingen.
>
> Her er en der vil noget:
> http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2010/02/the-worlds-biggest-diesel-engi.html
>
Ja og i gamle dage var det stort at man kunne sidde på forskærmen og
mekke sin kanergryde motor. Nu kravler man ned i krumtapshuset.
Det næste er vel en indbygget elevator så man kan komme op til
ventilerne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste