Hvornår er man forpligtet til at betale et~
Fra : Søren Blom

Dato : 03-11-10 11:25

Hvornår er man forpligtet til at betale et rykkergebyr. Sagen er den, at jeg
har modtaget en regning påført et rykker gebyr, da den forrige regning blev
betalt for sent, men før modtagelse af rykker (betaling og rykkeren har
krydset hinanden), er man så forpligtet til at betale det rykker gebyr?

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Jet

Dato : 03-11-10 07:37

On 3 Nov., 12:24, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> [...]
> betalt for sent, men før modtagelse af rykker (betaling og rykkeren har
> krydset hinanden), er man så forpligtet til at betale det rykker gebyr?

Der skal fremgå af firmaet/leverandørens betalingsbetingelser, hvoraf
står at såfremt en regning betales forsent, tillægges et rykkergebyr.

/jet

Fra : alexbo

Dato : 03-11-10 15:57

"Søren Blom" skrev

> Hvornår er man forpligtet til at betale et rykkergebyr.

Hvis rykkeren er fremsendt med rimelig grund, det vil sige efter en i
forvejen fastsat betalingsdag.

> [...]
>forrige regning blev betalt for sent, men før modtagelse af rykker
>(betaling og rykkeren har krydset hinanden), er man så forpligtet til at

Ja,
jeg formoder at rykkeren var påført dette gebyr, og du ikke betalte.
Faktisk kunne du have risikeret en ny rykker på dette gebyr, men firmaet har
så valgt at lægge det på næste opkrævning.

Lov om renter ved forsinket betaling:
§ 9 b. For rykkerskrivelser vedrørende fordringer kan fordringshaveren kræve
et gebyr, jf. stk. 2, såfremt skrivelsen er fremsendt med rimelig grund
(rykkergebyr). Fordringshaveren kan endvidere kræve et gebyr, jf. stk. 3,
for at anmode en anden om at inddrive fordringen på fordringshaverens vegne,
såfremt dette er sket med rimelig grund (inkassogebyr).

mvh
Alex Christensen

Fra : Inge

Dato : 03-11-10 16:32

> Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Ja ALTID! ;)

(ku' ik' la'vær')

mvh
Inge

Fra : Dan

Dato : 03-11-10 17:28

> Ja ALTID! ;)

Det minder mig dog lidt om Schrödingers kat. ;)
http://da.wikipedia.org/wiki/Schrödingers_kat
/Dan

Fra : CC

Dato : 05-11-10 08:27

Den 03-11-2010 17:28, Dan skrev:

> Det minder mig dog lidt om Schrödingers kat. ;)
> http://da.wikipedia.org/wiki/Schrödingers_kat
> /Dan

Ja - Nogle mennesker kan gøre alting besværligt