Mængderabat
Fra : Ole Helms

Dato : 02-11-10 16:38

En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-11-10 17:18

On Tue, 02 Nov 2010 16:37:47 +0100, Ole Helms <ole.helms@gmail.com>
wrote:

>En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
>40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
>Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
Du regner som fanden læser biblen.

Der står nok at en styk koster 15 kr. og ved køb af 2 styk så er
prisen 20 kr. Der står nok ikke ret meget om 4 styks vel ?

De 4 styks er 2*2 styk og ikke 4 enkelstyks.

Så ved 3 styks skal du betale for 2 styks til 20 og en styk til 15,
det bliver 35 kr.

/Hans

Fra : Tom

Dato : 02-11-10 17:19

> Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

Prisskiltet i butikken???

mvh
Thomas

Fra : Ole Helms

Dato : 02-11-10 19:36

On Tue, 2 Nov 2010 17:19:26 +0100, "Tom" <tom@example.com> wrote:

>Prisskiltet i butikken???

To for 20 kr. og ingen oplysning om prisen for én.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-11-10 20:44

Ole Helms <ole.helms@gmail.com> writes:

>To for 20 kr. og ingen oplysning om prisen for én.

Du giver jo selv svaret: priserne og betingelserne for at opnå
rabatten står der højt og tydeligt. Det er et krav, at du køber
to (eller et antal gange to) for at få rabat på alle enhederne.
Det er ikke reguleret i nogen lov, det er butikkens betingelse
for at give dig rabat.

Nogle butikker har et ekstra skilt, der siger, at hvis man køber
flere varer end et tilbud gælder, så får man også rabat på de
"ekstra" varer. I det tilfælde er sagen naturligvis en anden.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jubi

Dato : 03-11-10 06:10

"Ole Helms" <ole.helms@gmail.com> skrev i meddelelsen

> To for 20 kr. og ingen oplysning om prisen for én.

Du skrev ellers "En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr."

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Ralph

Dato : 02-11-10 17:43

"Ole Helms" <ole.helms@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

På prisskiltet, som en anden har sagt, i Løvbjerg f.eks. står der højt og
tydeligt at mængderabatten også gælder ved flere end x antal styk.
Det skyldes vel manglende konduite og et lidt for gammelt kasseapperat at
stå fast på de 35 kr.

--
Ralph

Fra : Soeren Friberg

Dato : 02-11-10 22:41

Den 02-11-2010 16:37, Ole Helms skrev:
> En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
> 40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?

Du beskriver 3 tilbud, hvoraf det sidste tilbud på 4 for 40 kr.
Du udregner prisen på 3 med følgende beregning:

2 stk. til 20 kr. + 1 stk. til 15 kr. hvilket er 35 kr.

Du kan selvfølgelig overveje 4 stk. til 40 kr., da merprisen (prisen for
nr.4) blot er 5 kr. eller 1/3 af stk. prisen.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-11-10 01:51

On 02-11-2010 16:37, Ole Helms wrote:
> En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
> 40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
> Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
> Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

100 gram bolcher koster 17,64 kr.

Hvad koster 2 bolcher?

Sig du ikke gider handle i en butik med sådan en barnlig og åndssvag
politik.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-11-10 04:54

"Karl Erik Christensen"

> Hvad koster 2 bolcher?
>
> Sig du ikke gider handle i en butik med sådan en barnlig og åndssvag
> politik.

Og hvis det er blandede bolcher skal man selv blande dem.

Aage

Fra : Jubi

Dato : 03-11-10 06:12

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> "Karl Erik Christensen"

> Og hvis det er blandede bolcher skal man selv blande dem.
>
> Aage

Man kan tydeligt se det er juragruppen.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-11-10 08:15

> [...]
> 40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
> Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
> Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

Nu er der ikke megen jura og § her men blot en masse observationer,
for jeg tror ikke der findes regler lige på det punkt.
Nogle steder regner som du har været udsat for og andre, som i mine
observationer er langt størstedelen, giver rabatten på enkelt styks
så snart antallet for at opnå rabatten er opnået.
Føtex og Bilka er et godt eksempel hvor man kan se på bonnen hvordan
rabatten er fremkommet.

croissant 15.00
croissant 15.00
rabat -10.00
croissant 15.00
rabat -5.00
----------------
3 varer 30.00

Her ser man at rabatten først opnås ved rette antal. Herefter er det
pr. stk.

Så umiddelbart vil jeg mene at du må leve med deres fortolkning eller
finde et andet sted at handle dine croissanter.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-11-10 09:10

Andersen skrev

> Her ser man at rabatten først opnås ved rette antal. Herefter er det
> pr. stk.

For ikke så mange år siden skulle man også købe korrekt mængde i
supermarkederne for at opnå rabat
Er man krakiler kan man påstå at 4 stk ikke udløser rabat

- Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-11-10 19:36

Ole Helms skrev den 02-11-2010 16:37:
> En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
> 40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
> Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
> Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

En anden sag:

På en restaurant sælger man en flaske vin til 270 kroner.
Et glas koster 50 kroner... Der oplyses, at der går 5 glas på en flaske.

er der nogen hindringer for, at man bestiller 5 glas rødvin for at få
den flaske?

(ok, restauranten findes i Århus).

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jubi

Dato : 04-11-10 22:49

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> flaske.
>
> er der nogen hindringer for, at man bestiller 5 glas rødvin for at få

Nu kunne de være smartere end som så, og have skrevet med små bogstaver
for neden på menukortet, at der kun sælges hele flasker.
Eller det det med små bogstaver ulovligt? Hvis så, må det stå på et
tydeligt læsbart skilt et sted?

Fra : Klaus H

Dato : 05-11-10 15:11

> [...]
> Et glas koster 50 kroner... Der oplyses, at der går 5 glas på en flaske.
>
> er der nogen hindringer for, at man bestiller 5 glas rødvin for at få

Der er ikke noget til hinder for, at du kan bestille 5 glas vin.
Skulle du mod forventning medbringe en tom flaske at hælde det op i, skal du nok ikke forvente at flasken bliver helt fyldt.

Klaus H

Fra : Steen Hansen

Dato : 05-11-10 16:52

On Fri, 5 Nov 2010 15:11:13 +0100, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

> [...]
>Skulle du mod forventning medbringe en tom flaske at hælde det op i, skal du nok ikke forvente at flasken bliver helt fyldt.

Og måske heller ikke at det er den samme vin

Steen

Fra : Ole Helms

Dato : 04-11-10 22:07

wrote:

>En croissant sælges for 15 kr., to for 20 kr. Fire kan erhverves for
>40 kr., men hvad skal jeg betale for tre?
>Jeg mener 30 kr. og ekspedienten mener 35 kr.
>Hvor findes forholdet beskrevet og regelsat?

Jeg erfarer, at mængderabatten ikke måtte begrænses indtil 2007, hvor
bestemmelsen blev ændret. Kilde: Tænk juni 2008.
Tak for svar; de seriøse som de morsomme.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Tom

Dato : 07-11-10 18:03

> Jeg erfarer, at mængderabatten ikke måtte begrænses indtil 2007, hvor

Jeg kan ikke se hvordan påvirker ovenstående?
Selv uden begrænsning er det stadigvæk...
2 for 20, 2 for 20, 2 for 20 osv. indtil lager tomt...

Det er det som rabatten gives på, og de kunne så ikke i
2007 iflg. dig begrænse antallet du kunne udnytte tilbudet.

mvh
Thomas

Fra : Ole Helms

Dato : 07-11-10 23:46

http://www.skolekom.dk/~oah@csv-ok.dk/FOV2-00B08BE2/04112010_153253_0.png

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Tom

Dato : 09-11-10 02:06

> http://www.skolekom.dk/~oah@csv-ok.dk/FOV2-00B08BE2/04112010_153253_0.png

Rabbetten er 2 for 20. Dettte tilbud kan butikkerne så
NU begrænse til du kan udnytte EN gang i setdet for
hvad-nu gange gange.

Før måtte de ikke begrænse dig til kun udnytte tilbuddet
2-for-20 EN gang

Det sådan jeg læser det, men no matter. Kan ske du
har ret, jeg er jo ikke jurist. Blot sådan jeg læser det :)
Måske nogle andre her kan give dig endelig svar på det :)

Men s.v. jeg kan se vil du jo oprette en ny rabat 3 for 30
hvilken aldrig har været annonceret af butikken. Deres
rabat er 2 for 20 hvilket du så kan benytte dig af det
antal gange du vil (undtagen hvis butikken sat en begrænsing
på hvilket butikkerne ikke kunne før 2007 iflg din tekst)

mvh
Tom

Fra : Ole Helms

Dato : 20-11-10 22:30

On Tue, 9 Nov 2010 02:06:05 +0100, "Tom" <tom@example.com> wrote:

>Men s.v. jeg kan se vil du jo oprette en ny rabat 3 for 30
>hvilken aldrig har været annonceret af butikken.

Jo. Tre for 30 var sommerens slagtilbud!

--
Venligst
Ole Helms