Stafetten: Ordsprog
Fra : Kert Rats

Dato : 01-11-10 15:24

Det kan være, at emnet er lidt svært, men lad os prøve.
Jeg lægger ud med en sang af Shubidua, Luther lagkage. Jeg har ikke kunnet
finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil
over, hvor gærdet er lavest".

http://www.shubidua.mfh.dk/tekster/luther-l.htm

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 01-11-10 16:25

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Jeg fandt lige en video om ordsprog. Der er ikke så meget musik i videoen,
bortset fra lidt underlægningsmusik, der ikke har noget med ordsprog at
gøre. Men jeg håber, at videoen kan finde nåde her i gruppen, for den er da
ikke helt ukomisk.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-11-10 16:36

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> bortset fra lidt underlægningsmusik, der ikke har noget med ordsprog at
> gøre. Men jeg håber, at videoen kan finde nåde her i gruppen, for den er

Det er jeg sikker på at den kan, hvis du bringer et link til den

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 01-11-10 16:41

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Det er jeg sikker på at den kan, hvis du bringer et link til den

Nå!? Skal man nu også bringe linket?
Her er det:
http://www.experimentarium.dk/web-tv/niller-og-nita/singlevisning/article/3522/

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-11-10 16:57

> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Silence is golden - Tremeloes
http://www.youtube.com/watch?v=qcm0nmhlZik
Tale er sølv, tavshed er guld.

Og så fire i en noget anden genre (Åge lad være med at lytte, det går ud
over ørerne :

No pain, no gain - Scorpions
http://www.youtube.com/watch?v=e1A0CfnTP-g
Ordsprog: No gain without pain

Nightmare - Wicked Angel
http://www.youtube.com/watch?v=n-6vTS9RMSA
Ordsprog: As you sow, so you shall reap.

Can't have your cake - Vincent Neil
http://www.youtube.com/watch?v=tZgkS4Hlue0
Ordsprog: Cant' have yhour cake and eat it.

United we stand, divided we fall - Hanker
http://www.youtube.com/watch?v=5LZXhLoaEfk
Ordsprog i titlen

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 01-11-10 17:09

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Silence is golden - Tremeloes
> http://www.youtube.com/watch?v=qcm0nmhlZik
> Tale er sølv, tavshed er guld.

<snip>

Apropos: http://www.youtube.com/watch?v=UWIokbNyIDw&NR=1&feature=fvwp

Den er da meget sjov, videoen. Og vovsen er sgu så kær.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-11-10 17:37

> Apropos: http://www.youtube.com/watch?v=UWIokbNyIDw&NR=1&feature=fvwp
>
> Den er da meget sjov, videoen. Og vovsen er sgu så kær.

Helt sikkert

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-10 12:36

> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Tja, man kan jo så vel godt sige... At Porter Wagoners

The Cold hard facts of life....

http://www.youtube.com/watch?v=pl4yjGzWOvI

Og kan dække... Når katten er ude, spiller musene på bordet.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-10 12:41

> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Tja, det tager lidt tid at komme i tanker om dem...

Men mon ikke Lobo, her med Love me for what i am

http://www.youtube.com/watch?v=9X_CTznei60

Endelig er kommet dertil, hvor han siger...

Vil du ha' mig, så tag mig som jeg er..

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-11-10 15:43

> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Jeg faldt over et par stykker til, som nok smerter Åges ører, så meget som
de første indslag, jeg bragte - selv om det ikke just er slagermusik.

Wild Lifew - Bananarama
http://www.youtube.com/watch?v=SmR03VSjYhQ
Ordsprog: Make hay while the sun shines.

Money - Pink Floyd:
http://www.youtube.com/watch?v=JkhX5W7JoWI
Ordsprog: Money is the root of all evil.

One Bitten - Twice Shy - Status Quo
http://www.youtube.com/watch?v=vRbaEc7Dypo
Ordsprog i titlen

Jan

Fra : Michel

Dato : 03-11-10 12:02

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Det kan være, at emnet er lidt svært, men lad os prøve.

Det er godt nok svært.

Men jeg kom til at tænke på Arabesque, der har lavet en sang, der hedder "In
for a Penny, in for a Pound" (= "Når man har sagt A, må man også sige B").
Jeg har faktisk otte cd'er med dem

Så her er mit forslag: http://www.youtube.com/watch?v=WqoYDzB2vDE

Mange hilsner
Michel

Fra : Kert Rats

Dato : 03-11-10 12:27

> [...]
> finde et videoklip med sangen, men her er teksten. Ordsproget er "Alle vil

Nu tror jeg, at stafetten må videre, for der kommer ikke så mange flere
bidrag til denne stafet om ordsprog. Den var måske lidt for svær, men jeg
har været glad for bidragene. Tak for dem.

Stafetten overdrager jeg til Jan Kronsell for hans mange bidrag.

Venligst

Kert Rats