Samme bilmærke topper tilfredshedslisten -~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-11-10 00:21

Fra : TDN

Dato : 02-11-10 06:41

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
> http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De_mest_tilfredse_bilejere_2231321?rf=jp

Ja og i bunden...... Renault...

Mvh.
Thomas

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-11-10 00:41

On 2 Nov., 06:40, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:

> Ja og i bunden...... Renault...
>
> Mvh.
> Thomas

Godt at se min Jaguar på 6.-pladsen, lige efter Dacia og foran alle de
triste tyskere og svenskere.

Leo

Fra : KASO

Dato : 02-11-10 08:24

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Ja og i bunden...... Renault...
>
> Mvh.
> Thomas

Læser man så i et af linkene nedenunder:
http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/Dyre_biler_giver_flest_bekymringer_1810438

Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. - så
man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-11-10 01:49

On 2 Nov., 08:23, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme

Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
understøtter ens valg, og det er jo dejligt.

Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
indlysende konklusion, at flere features medfører flere
fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??

MVH Leo

Fra : KASO

Dato : 02-11-10 09:11

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??

Dén konklusion holder ikke rigtigt....
En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
pålidelige.

Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau - specielt ikke de dele, der har
betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-11-10 02:34

On 2 Nov., 09:11, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
> nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest

Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
rigtigt spiller.

> Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau

Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??

S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det

Jo, der er forskel.

- specielt ikke de dele, der har
> betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.

Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
også, men ikke før efter 100.000 km.

Som du nok kan se er vi ikke helt enige...

MVH Leo

Fra : KASO

Dato : 02-11-10 13:49

> [...]

ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke

Det tror jeg nu i endnu højere grad gælder "prestigemærkerne".

> [...]

Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det

Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om muligheden findes i S-max - men i f.eks.
Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre
biler.

> [...]

også, men ikke før efter 100.000 km.

Som du nok kan se er vi ikke helt enige...

Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en moderne,
"standardbil".

Den tid, hvor springet til luksusbilerne var stort mht. udstyr etc. er
forbi. Du kan godt finde en topudstyret MB S-klasse eller lignende som
rummer specielle udstyrsdetaljer, men en Audi A5 deler teknik med mange
VW/Skoda/Seat, og en ældre S-type er ikke voldsomt "high-tech" efter
nutidens standard. Til gengæld er den ældre, hvilket jo naturligvis giver
flere fejl. XF er til gengæld ny - og måske ramt af børnesygdomme....

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-11-10 14:17

On 2 Nov., 13:48, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
> ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre

Formentlig med en faktor 100 eller der omkring. 1 Scenic af 100 får
det, mens hen imod 100% Jaguarer leveres med det.

> [...]
> Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en moderne,

Måske er det lige så længe siden, du har prøvet en moderne
luksusbil ? Nå ja, der er jo altid taxaerne...

Af biler nyere end ca 2005 har jeg prøvet C5, A4, Golf (5 tror jeg,
kender ikke forskel på dem), Pug 307 eller 308, Opel Medina, Alpina
eller hvad den nu hedder, modellen over Meriva, Focus, Octavia, Civic,
Fabia. De fleste er småbiler, og de fleste har da ikke en skid udstyr.
Jo, de har ABS, ESP, måske antispin, elruder, fartpilot, kørecomputer,
centrallås, automatik på viskerne, blinker 3x automatisk, klima og
varme i sæderne, men det har min 1992 Jaguar da også. Den mangler
antispin og de 3x blink, som formentlig var ulovligt den gang, og
viskerne er ikke så intelligente som idag, til gengæld har den så
eljusterbare sæder.

Mener du at luksusbiler ikke overtrumfer den udstyrsliste godt og
grundigt ? Massage i sæderne, afstandssensorer, der styrer parkering,
nødbremsning osv, justerbar affjedring (OK, det havde C5'eren også.
Sportsindstillingen gjorde den relativt ubrugelig...), xenon (ja, det
fås da til nogle alm biler, men er der nogen der køber det ?), der nok
meget mere, men jeg har ikke prøvet en nyere luksusbil for
nylig....

> [...]
> nutidens standard. Til gengæld er den ældre, hvilket jo naturligvis giver
> flere fejl. XF er til gengæld ny - og måske ramt af børnesygdomme....

Sådan er det jo ofte, men jeg er nu ikke sikker på at XF rent teknisk
afviger så meget fra S-type. Den nye XJ er da baseret på forgængeren,
typenumrene er X350 og X351, men stadig er der latterligt meget
legetøj på tilvalgslisten.

MVH Leo

Fra : KASO

Dato : 04-11-10 06:42

> [...]

fås da til nogle alm biler, men er der nogen der køber det ?), der nok
meget mere, men jeg har ikke prøvet en nyere luksusbil for

Jo - de fleste danske "husholdningsbiler" har ikke meget udstyr grundet de
danske afgifter, men de samme biler har langt mere udstyr i udlandet, hvor
undersøgelsen stammede fra. Frit fra hukommelsen, kan jeg da remse flg. op,
som findes til gængse MPV'ere:
Xenon, keyless entry/start, elektronisk p-bremse, parkeringsassistent (aut.
parkering), el-sæder med hukommelse, kurvelys, dobbeltkoblingsgearkasse,
regnsensor, aut. nedblænding af spejle, automatisk lystilpasning, avancerede
lydanlæg, ESP m. understyringskontrol, aut. dørlåsning, adaptiv fartpilot,
bakkamera, p-sensorer for og bag - blot for at nævne en smule.....

Kig i f.eks. Tyskland - der er den slags udstyr ikke usædvanligt. I DK
sælges det blot ikke. F.eks. kan man i DK kun købe en Grand Scénic i de
laveste udstyrs trin - de højeste sælges ikke, og man kan ikke tilvælge ret
meget ekstraudstyr af det, der sælges i f.eks. Tyskland.

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-11-10 14:17

On 4 Nov., 06:41, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> laveste udstyrs trin - de højeste sælges ikke, og man kan ikke tilvælge ret
> meget ekstraudstyr af det, der sælges i f.eks. Tyskland.

Du har helt ret, jeg har ikke for nylig prøvet en almindelig, nyere
bil på udenlandske plader eller importet fra udlandet...

MVH Leo