Er der grunde til IKKE at købe ny Suzuki S~
Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-10 10:16

Er der andre grunde end, at den ikke er verdens hurtigste, til ikke at købe
den nye Swift 1.2 fra Suzuki?

Vælger at købe dyreste variant...

Jeg har prøvekørt den og oplevelsen var:

At den er stram i styretøjet
Føles noget større end den gamle model
Super gearskift
Lækre sæder
God plads foran
Stort udstyrs program
Stereo'en lyder rigtig godt
5 stjerner NCAP
Går fra SX4 5 dørs og ned :-/
Start/Stop virker kun efter x antal minutter og kun ved varm motor Jeg
fik det ikke til at virke??

Har andre prøvet den?

Mvh
Bri@n

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 11:07

"co@ch [4130]" skrev i meddelelsen

> Er der andre grunde end, at den ikke er verdens hurtigste, til ikke at
> købe den nye Swift 1.2 fra Suzuki?
> Vælger at købe dyreste variant...

Der kunne være den grund, at mange bilmærker kører tilbud resten af året, og
man derved kan gøre et bedre bilkøb til mindre pris:

"I supermarkedet ved du, at varerne kommer på udsalg, når sæsonen er slut,
uanset om det gælder vintertøj til kuglegrill. Sådan er det faktisk også i
bilernes verden. Frem mod årsskiftet går bilerne ind deres udsalgsperiode.
Netop nu er følgende biler ifølge Bil Magasinet sat på udsalg"
Fiat Grande Punto starter nu ved 110.000 kr
Fiat Panda fås nu til 90.000 kr,
Citroen C4 (nuværende model) har nu en pris på 190.000 kr. Endda med 90
heste diesel-motor.
Peugeot 308 5-dørs fås til 210.000 kr
Mitsubishi Colt starter nu ved 120.000 kr.
Ford forsøger at øge salget med "collection"-udstyrsniveau, som giver
køberen masser af udstyr op til 26.500 kr. Uden at betale ekstra for det.
http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/biler/article2228722.ece

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-10 11:11

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

[...]

------------------------------------

Tak...
Det havde jeg ikke tænkt på.

Jeg vil da prøve at "forhandle" mig frem til lidt ekstra i posen ifa udstyr.
Jeg kunne godt bruge en fartpilot i bilen

Mvh
Bri@n

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 18:00

> [...]
> udstyr.
> Jeg kunne godt bruge en fartpilot i bilen

Desuden kan man få en ekstra rabet, hvis man anvender bilen delvis i sit
job. Altså hvis man fra tid til anden modtager kørepenge af firmaet. Dette
giver nemlig forhandleren adgang til at kunne erhverve sig bilen til en
lavere pris hos importøren. Een af mine folk fik således 17.000 kr ekstra
rabat på en spritny VW Polo... (han havde skrevet slutseddel, men fik
tippet af sin søn, og sagde det til forhandleren = ekstra rabat)

Fra : Armand

Dato : 31-10-10 19:16

Den 30-10-2010 12:11, co@ch [4130] skrev:

> [...]
> udstyr.
> Jeg kunne godt bruge en fartpilot i bilen

I forekomsten ligger gemt at det er det forgangne års modeller der
skydes af på bud for. så at sige, gøre plads til den nye årgang.
For Swift's vedkommende er der tale om både den nye årgang og model, så
det er nok ikke dén du skal regne med at få de store rabatter på, men
snarere den gamle.
Dét sætter dig så i dilemma om det er den billigste eller den nye at du
vil have - Slug kamelen og glæd dig over de forskelle du mener at kunne
fornemme ved den nye!

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 31-10-10 19:38

"Armand" skrev i meddelelsen

[...]
Ift. europæiske bilmodeller har årgang INTET med sagen at gøre...

Fra : co@ch [4130]

Dato : 31-10-10 20:39

"Armand" skrev i meddelelsen

[...]

-----------------------

Det er ikke prisen der sætter grænsen her.

Forskellen på ny og gammel Swift er STOR.
Både køremæssigt, designkvalitet og ikke midst pladsmæssigt.

Men det sjove er at høre om der er noget negativt at sige om bilen.
Indtil videre går det da meget godt på +siden

Bri@n

Fra : TGJ

Dato : 30-10-10 19:32

"co@ch [4130]" skrev i meddelelsen
Hvis jeg fjerner de to første linier af de indlæg, og nøjes med at læse
nedenstående, kunne jeg foranledes til at tro at
du havde skiftet konen ud med en yngre model :)

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 31-10-10 19:11