Lexus 200h
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 09:24

Denne bil skulle iflg Børsen kunne blive et hit, fordi dens teknologi
medfører en fremragende brændstoføkonomi (23,9 km/l), og fordi prisen skulle
blive attraktiv (under 300.000 kr i DK). Lexus betyder kvalitet (de holder
rigtig godt ka man læse), så hvad skulle afholde een fra at investere i et
eksemplar og ha den i 2 år/80.000 km?

www.bilpriser.dk/news.do?newsid=3870

http://bilmagasinet.dk/article/36994-laekker-lille-lexus/comments/24421/report

Sportudgaven:
www.autobild.de/artikel/lexus-ct-200h-f-sport-1274481.html

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-10 14:48

On 30/10/10 10.23, Mogens (K) wrote:
> [...]
> (de holder rigtig godt ka man læse), så hvad skulle afholde een fra at
> investere i et eksemplar og ha den i 2 år/80.000 km?

Måske vil du synes at den er for langsom og for økonomisk. Jeg har
indtryk af, at en bil skal kunne gå 0-100 på under 8 sek. og have en
tophastighed på over 225 km/t for at kunne komme i betragtning.
Brændstoføkonomi er vist heller ikke det du plejer at interessere dig
mest for.

Jeg tror i øvrigt at det bliver en rigtig spændende bil som er fuldt på
højde med BMW, Mercedes-Benz og Audi rent kvalitetsmæssig, men som
muligvis mangler en smule prestige, i hvert fald i forhold til de 2
første. Men når du har kørt Seat kan prestige vel ikke være det store
problem.

Til 300.000 vil jeg selv overveje den.

> Sportudgaven:
> www.autobild.de/artikel/lexus-ct-200h-f-sport-1274481.html

Fed bil, men jeg er jo også før blevet kaldt Toyota-fanatiker.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 17:50

"Anders Sørensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> på over 225 km/t for at kunne komme i betragtning.
> Brændstoføkonomi er vist heller ikke det du plejer at interessere dig mest

He he det ka der jo være noget om, men jeg synes nu også, det er ret fedt at
køre i sønnens Smart cdi ind imellem :)

> [...]
> første. Men når du har kørt Seat kan prestige vel ikke være det store
> problem. - Til 300.000 vil jeg selv overveje den.

Nej, jeg har ikke en bil for prestigen skyld, men indholdet :)
Nu har jeg tilmeldt mig Lexus nyhedsmail om specilet denne model, som endnu
ikke er kommet på markedet. Så må vi se, når jeg har prøvet den ifm. et
event. Umiddelbart vil den falde på de manglende kræfter, men Lexus
h-modeller har gennem længere tid tricket mit "elektriker" hjerte :)

> Fed bil, men jeg er jo også før blevet kaldt Toyota-fanatiker.

Når jeg taler med Lexus-handleren, gør han rigtig meget ud af at nævne, hvor
lidt Toyota har med Lexus at gøre. Dog står der i pressemeddelelsen i
Børsen, at Lexus 200h er en Prius i Lexus' luksusforklædning...

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-10 19:00

On 30/10/10 18.49, Mogens (K) wrote:
> "Anders Sørensen" skrev i meddelelsen
>

> Nej, jeg har ikke en bil for prestigen skyld, men indholdet :)

Så tror jeg det er et godt valg.

> [...]
> ifm. et event. Umiddelbart vil den falde på de manglende kræfter, men
> Lexus h-modeller har gennem længere tid tricket mit "elektriker" hjerte :)

Elmotoren vil jo hjælpe til under acceleration, så der er nok en del ryk
i den.

> Når jeg taler med Lexus-handleren, gør han rigtig meget ud af at nævne,
> hvor lidt Toyota har med Lexus at gøre. Dog står der i pressemeddelelsen
> i Børsen, at Lexus 200h er en Prius i Lexus' luksusforklædning...

Jeg havde mere forestillet mig at det er en Auris HSD i forklædning, men
med mere power. Størrelsesmæssigt må det være der omkring.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 19:34

> Så tror jeg det er et godt valg.

Ku godt tænkes. Jeg køre mellem 500 og 1.000 m kø hverdag, og i dén
situation må ellen jo ha taget over?

> [...]
>

> Elmotoren vil jo hjælpe til under acceleration, så der er nok en del ryk i

Ifølge Børsen hjælper el-motoren til, hvor og hvornår den nu kan.
Ka desværre ik husk hvor langt den ku køre på batteriet alene...

> Jeg havde mere forestillet mig at det er en Auris HSD i forklædning, men
> med mere power. Størrelsesmæssigt må det være der omkring.

Enig.
Jeg havde nok hellere valgt en GS450h, men sån er det så meget...

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-10 23:37

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Ku godt tænkes. Jeg køre mellem 500 og 1.000 m kø hverdag, og i dén
> situation må ellen jo ha taget over?

Afhænger af speederpositionen...

> Enig.
> Jeg havde nok hellere valgt en GS450h, men sån er det så meget...

JEg havde valgt en LS600h - kongevogn...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-10-10 15:04

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holder rigtig godt ka man læse), så hvad skulle afholde een fra at
> investere i et eksemplar og ha den i 2 år/80.000 km?

At det nok er den udstyrsskrabede og 120 Hk's version !

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 17:13

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> At det nok er den udstyrsskrabede og 120 Hk's version !

Det sku så være sportsudgaven, jeg linkede til på Autobild

Fra : Ralphk

Dato : 30-10-10 22:08

Tja...min Toyotaforhandler grinede og sagde "det er da idioter der køber en
Lexus 200 i stedet for en Avensis. Det er jo sammen bil..kun prissedlen er
anderledes.

Det er ca 8 dage siden det skete...

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-10-10 11:20

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det sku så være sportsudgaven, jeg linkede til på Autobild

Den tror jeg så som et forsigtigt gæt, vil lande på en pris mellem 450.000
og 500.000 kr. for en 220 hk., når alt udstyr er proppet i den.

Det er mange penge for en "A3" bybil.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 31-10-10 13:30

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Den tror jeg så som et forsigtigt gæt, vil lande på en pris mellem 450.000
> og 500.000 kr. for en 220 hk., når alt udstyr er proppet i den.
> Det er mange penge for en "A3" bybil.

Jep, men hva fan
Folk er ret glade for deres hybrid, ka jeg forstå på det hele...

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-10-10 15:34

KLIP

> Jep, men hva fan
> Folk er ret glade for deres hybrid, ka jeg forstå på det hele...

Jep, men så skal 2xx vist forhøjes..

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-10-10 15:17

On 30 Okt., 23:07, "Ralphk" <kyedmem...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Lexus 200 i stedet for en Avensis. Det er jo sammen bil..kun prissedlen er

Lexus CT200h er da umiddelbart en mindre bil end Avensis ? 432 cm og
260 cm akselafstand er da en bil i Golfklassen.

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 31-10-10 06:41

"Leo Jensen" skrev i meddelelsen

> Lexus CT200h er da umiddelbart en mindre bil end Avensis ?

Det var vits blot et eksempel på Toyota / Lexus ligheden

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-10-10 03:32

On 31 Okt., 06:40, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:

> Det var vits blot et eksempel på Toyota / Lexus ligheden

Jeg tog det så bare for bogstaveligt, når der blev skrevet 'Det er jo
samme bil'...

MVH Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-10-10 10:35

On Sun, 31 Oct 2010 02:32:18 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Jeg tog det så bare for bogstaveligt, når der blev skrevet 'Det er jo
>samme bil'...

>--

Kunne man forestille sig, at man var inde på noget med Kejserens nye
Klæder iblandet lidt Konen med Æggene?

--

Venlig hilsen
Folmer