alt for høj hæk
Fra : Bettina

Dato : 08-08-01 08:42

Sidste sommer flyttede vi i et dejligt hus på amager.Det eneste problem vi
har er, at på vestsiden har vores naboer plantet mirabellatræer i hækken og
de har tilsyneladende ikke klippet dem i årevis (det er 2½ meter højt
efterhånden og tager alt lyset til vores baghave). Dem vi købte huset af
sagde, at de flere gange havde bedt naboen om at klippe deres "hæk" men
intet var sket.
Hvad kan man gøre? Kan vi tillade os bare at klippe skidtet ned selv. Hvor
mange advarsler skal man give dem?
Så vidt jeg ved er der en eller anden lov om at skel kun må være 1.80 m
højt.

Bettina

Fra : S. Børresen

Dato : 08-08-01 09:20

Der står noget om hegnsloven her, om du kan bruge det ved jeg ikke, jeg gad
ikke læse det hele igennem
http://www.hegnsloven.dk/retsprak.html
/Søren

Fra : S. Børresen

Dato : 08-08-01 09:21

eller bare:
http://www.hegnsloven.dk/

Fra : M@rk

Dato : 08-08-01 12:27

Wed, 8 Aug 2001 09:41:46 +0200, berigede "Bettina" <pruehs@mocka.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Så vidt jeg ved er der en eller anden lov om at skel kun må være 1.80 m
>højt.

Næsten!

Hvis du kan blive enige med din nabo om, at have en hæk med en højde
på 36m, så er det vist kun lufthavnen der kan brokke sig over det )
(Med mindre den er til gene og ulempe eller direkte fare for andre)

Hegnsloven foreskriver, at hvis der er uenighed om den ønskede højde
på hæk i skel, så er det 1.80 der gælder.

Hvis i er enige om, at den skal være 2.50, så er det ikke noget
problem.

/Mark

PS
Ovenstående er som jeg husker det, fra en gang jeg rådyrkede denne lov
og §17 i lov om mark- og vejfred.

Fra : jessica wurtz

Dato : 08-08-01 21:56

ring til teknisk forvaltning på komunnen de ved svaret. jessie og allan