Staffetten - Vrøvl
Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-10-10 13:36

Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud over
det sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel. Her er et par
eksempler påå, hvad jeg mener:

They're coming to take me away - Napoleon XIV
http://www.youtube.com/watch?v=0WmbbFD_XhQ&feature=related

Napoleon havde flere numre i samme stil. Så her er i hvert fald noget at
lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.

Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah
http://www.youtube.com/watch?v=D2Hx_X84LC0

Rolf Harris - The Hippopotamus Song
http://www.youtube.com/watch?v=AFUQasY3stA

Kom glad med flere eksempler

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 13:56

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud
> over det sædvanlige.

Ib pip kanariefugl (Kim og Hallo). Lyt her:
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=%2Findex.jsp&page=search&searchquery=ib+pip+kanariefugl

Her er teksten: http://www.kim-og-hallo.dk/Tekster/Ib_Pip_Kanariefulg.htm

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 31-10-10 14:52

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud
> over det sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel.

Du skrev ikke, at den skulle være på dansk, så her et par forslag, der er
sunget på et konstrueret sprog, der ikke betyder noget:

Urban Trad: Sanomi (Belgiens bidrag til Melodi Grand Prix 2003)

http://www.youtube.com/watch?v=Yj79OoDk7PI

Det er denne også...

Ishtar: O julissi na jalini (Beligens bidrag til Melod Grand Prix 2008)

http://www.youtube.com/watch?v=ML0oUhINr-E

Mvh
Michel

Fra : Anglachel

Dato : 31-10-10 15:27

> [...]
> Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud
> over det sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel. Her er

Ikscheltaschel: Putuni

Jeg må indrømme, at nummeret ikke er helt så god, som jeg huskede det, jeg
må have haft lidt rosenrøde briller på. Men de er stadigvæk meget sjove.
http://www.youtube.com/watch?v=VpVq0JRL4mQ

Korn: Twist
http://www.youtube.com/watch?v=sWKR7uLa77A

Du bad selv om vrøvl

Fra : Kert Rats

Dato : 31-10-10 15:56

> [...]
> lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.
>
> Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah

Inspireret af din Hippopotamus Song bringer jeg dette link fra Fraiser:
http://www.youtube.com/watch?v=x8ON-lkYXoQ
Melodien og teksten stammer fra The Major General's Song fra Gilbert and
Sullivans The Pirates of Penzance.
I mit klip får Fraisers far teksten galt i halsen og synger om the scary
hippopotamus.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 16:01

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel.

Det kriterie forekommer det mig at den her opfylder, hehe.

Babysitter boogie, m.- Florian og Andy:
http://www.youtube.com/watch?v=B9X16ECALPE

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 31-10-10 16:02

> [...]
> lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.
>
> Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah

Når talen falder på vrøvl .så bør Spike Jones lige nævnes. Her er han om
kammesjukkerne i en video fra 1945: Cocktails for Two.
http://www.youtube.com/watch?v=lvt4b_qwC_Q

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-10-10 21:21

En fanstisk masse sjove ting i trdåden, hvoraf jeg kendte nogen mens andre
var helt nye.

Jeg har dog altid været vild med Spike Jones så jeg sender stafetten videre
til Kert Rats med dette nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=LQOXrMA4K0E

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 01-11-10 14:57

> [...]
> var helt nye.
>
> Jeg har dog altid været vild med Spike Jones så jeg sender stafetten

Takker for stafetten, som jeg åbner senere i dag, når jeg har fundet et godt
emne.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 16:07

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Kom glad med flere eksempler
>
> Jan

Glemte den her. Den er speciel ved at derr synges "Ruck Suck" op mod en
million gange i sangen. Hvad det så end betyder.

Ruck suck: http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 31-10-10 17:22

> Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud
> over det sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel.

Endnu et par bud:

T'n'G (Tim og Gordon): Gibberrish:
http://www.youtube.com/watch?v=sneMnKdpv7o

Trio: Turaluraluralu - Ich mach BuBu was machst du:
http://www.youtube.com/watch?v=4QeMifQjdig

Jeg vil undlade at oversætte titlen på den i øvrigt smukke tyske sang, da vi
er tæt på aftenmaden

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-10 18:09

> [...]
> Tanken med dette emne, er at finde sange/numre, hvor teksten er lidt ud
> over det sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel. Her er

Hawaiian cowboy: http://www.youtube.com/watch?v=oqQvDzvatII

Hvad med en smølf: http://www.youtube.com/watch?v=bN0vm4Se55E

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 19:27

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Kom glad med flere eksempler

Skal vi ikke lige have "Mana mana":
http://www.youtube.com/watch?v=wM89T74MPnE

og skrige "DAYYYY-OOOOOOOO": http://www.youtube.com/watch?v=iMTNT_BzkdA

Noget speciel var "Snih snah snappi - snappi snappi snap". Der er den
populære Kleine krokodille", fra Tyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU
....... senere svømmede den, ikke ned til Nilen, men til Holland. Nu skiftede
den navn til "De kleine krokodil: http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg

Hilsen Åge

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 31-10-10 19:48

Jeg husker denne fra en TV-udsendelse, jeg så engang i 70'erne (ikke denne -
det var fra en udendørskoncert, men samme gruppe). Selve teksten er ikke så
vrøvlet, men alligevel..

The Goodies: Funky Gibbon
http://www.youtube.com/watch?v=iAmx_XdQky8

Og så er det jo oplagt at huske The Rutles

Cheese and Onions
http://www.youtube.com/watch?v=ePaHG6g7uFw
Piggy in the Middle
http://www.youtube.com/watch?v=9jkw4I3ZIkY

Og i samme familie Bonzo Dog Doo Dah Band

Jollity Farm
http://www.youtube.com/watch?v=eyVDUVJvDlM

Can Blue Men Sing The Whites
http://www.youtube.com/watch?v=Ak51_xIQuwY

Fra det svenske broderland
Wasa Expressen: The Cocovoodoobana Song
http://www.wasaexpress.net/04_Cocovoodoobana.mp3

Fra : Vidal

Dato : 31-10-10 22:30

Den 31-10-2010 13:36, Jan Kronsell skrev:
> [...]
> sædvanlige. Ikke nøædvendigvis vrøvl, men altså speciel. Her er et par eksempler

Becks Loser er et godt eksempel på en tekst, der tangerer
enten det forvrøvlede eller det uforståelige. Faktisk har
man flere steder diskuteret, hvad det egentligt betyder,
det han synger:

In the time of chimpanzees I was a monkey
Butane in my veins and I’m out to cut the junkie
With the plastic eyeballs, spray-paint the vegetables
Dog food stalls with the beefcake pantyhose
Kill the headlights and put it in neutral

[...]

The daytime crap of the folksinger slob
He hung himself with a guitar string
A slab of turkey-neck and it’s hangin’ from a pigeon wing
You can’t write if you can’t relate
Trade the cash for the beef for the body for the hate
And my time is a piece of wax fallin’ on a termite
who's chokin’ on the splinters

http://www.youtube.com/watch?v=YgSPaXgAdzE&ob=av2e

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-11-10 09:41

> [...]
> lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.
>
> Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah

Godt emne, så her må Verdens største vrøvlevise være på sin plads

Ja selv sproget er noget vrøvl, men det har selvfølgelig den fordel...

Man bestemmer selv, hvad indholdet skal være )

Selvfølgelig Caramba - Hubba Hubba Zoot Zoot

http://www.youtube.com/watch?v=6ileMBlAqKw

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-11-10 16:33

> Man bestemmer selv, hvad indholdet skal være )
>
> Selvfølgelig Caramba - Hubba Hubba Zoot Zoot
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6ileMBlAqKw

Den havde jeg helt glemt. Men et sjovt genhør.

Til gengæld kom jeg i tanke om et par stykker mere:

The Purple Peple Eater.
http://www.youtube.com/watch?v=Dxy1gVrK5SQ&feature=related

Whitch Doctor, her i ebn udgsave med Alvin and Chipmunks
http://www.youtube.com/watch?v=saYdjbrMAZM&feature=related

Og så min alle tifders favorit. Den kan drive min kone til vanvid, ikke
mindst i en periode, hvor jeg brugte den som ringetone på min telefon.
Surfin' Bird
http://www.youtube.com/watch?v=uj0GtRI4Ulo

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-10 11:55

> [...]
>

> Og så min alle tifders favorit. Den kan drive min kone til vanvid, ikke
> mindst i en periode, hvor jeg brugte den som ringetone på min telefon.

Ja witch doctor, kan jeg huske jeg havde som dreng på en single.. og jeg går
lige nu og vrider min stakkels hjerne, i et forsøg på at huske, hvem det var
der sang den... Så kunne det jo være man kunne finde den igen. Det er en god
gammel traver, der næsten er blevet helt moderne igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-11-10 09:48

> [...]
> lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.
>
> Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah

Glemte egentligt denne her...

Og noget vrøvl, kan man vel godt sige den er...

Det skulle have været John Mogensen, men vi må nøjes med
Karl Herman's trio.... Men at det er 7 - 9 - 13 kommer vi ikke uden om.

http://www.youtube.com/watch?v=G3G0j0jf-TM

M.V.H....Benny..

Fra : OZ2D

Dato : 06-11-10 18:17

> [...]
> noget at lede efter. Jeg hørfer dog meget gerne noget helt andet.
>
> Allan Sherman - Hello Mudduh - Hello Faddah

Der denne her: R.E.M. - Imitation Of Life
http://www.youtube.com/watch?v=V2AGvj2cdlY

--
Kim