Hjælp Hjælp er der en der kan og vil hjælp~
Fra : madsen

Dato : 31-10-10 04:33

Hej
Er der nogle der ved hvordan man er stillet??
Sagen er den at jeg boede til leje, da jeg lejede var det af kommunen, som
dog solgte ejndommen til en af de andre lejer for ca 3 år siden.
jeg får så besøg af kæresten med hendes 3 børn 14 dage i sommerferien (
SKØNT ) udlejeren går nu total AMOK over at hun er der, snakker ikke længer
til mig, min fryser som står i fælles vaskehus, og blev brugt af både
udlejer og mig, udlejer fjerner sine ting fra fryseren, hmmm underligt
tænker jeg, men tænker så ikke mere over det, før jeg får brev fra hans
advokat, hvor udlejer komme med rigtig mange ting, som er total løgn, han
har bla. sendt flere billeder af ting som ikke tilhører mig, men det siger
han det gør, han henviser bla. også til min straffeatt. hvori han siger jeg
har flere volsdomme, hvilket også er total løgn, jeg har så en frist på 10
dage til at få bragt tingene iorden, ellers skal jeg flytte, men da det er
løgn hvad han siger, tager jeg billeder af hvad der er mit, og sender det
anbefalet til hans advokat, og derefter har jeg intet hørt, ( det er ca 3
mdr siden,)
det er så ulidelig at bo i lejligheden, jeg finder så et andet sted at bo og
flytter, med kort varsel, ca 14 dage efter jeg er flyttet, får jeg så et
brev fra udlejer og at jeg den 15/10/2010 kl 15.00 skal komme til syn og
gennem gang af hvad der skal laves i lejligheden, jeg er syg den dag så jeg
giver min kæreste en fuldmagt, hvor hun kan ordne tingene på mine vejne,
udlejer starter så med at sige TÆPPER skal skiftes ER VI ENIG ?? om de skal
skiftes siger min kæreste ved hun da ikke rigtig, hvor efter udlejer går fra
lejligheden, og vil IKKE komme tilbage igen, min kæreste kører så fra
stedet, kun med de papir over punkter hvor hun skulle svarer ja eller nej
til, men inter er skrevet på disse da udlejer jo gik, nu er det så sådan at
udlejer selv har sat lejligheden i stand, med bla. nyt parketgulv, jeg har
så lige fået en regning på over 10000 kr for at få lejlighedden sat i stand,
men der er intet varmeregnskab med, ( jeg betalte 600 kr pr mdr i aconto
varme ) men har intet varme brugt da alle måler stod på 0, og har indbetalt
2400 siden sidste aflæsning ( et firma han har fået til at læse varme af )
nogle der ved hvad jeg skal gøre ?
jeg vil MEGET gerne kontaktes af en der vil hjælpe mig enten med at kører
sagen eller råde mig til hvad jeg skal
jeg vil MEGET gerne hvis jeg bliver kontaktet pr mail da jeg desværre ikke
selv har News gr. på min computer
min mail er
tho@dbmail.xx xx ud med dk

HÅBER PÅ HJÆLP
på forhånd 1000 tak
mvh Thomas

Fra : Henning

Dato : 31-10-10 09:54

On Sun, 31 Oct 2010 04:32:47 +0100, "madsen" <swille@dbmail.xx> wrote:

>Hej
>Er der nogle der ved hvordan man er stillet??

Jeg forsøgte at læse dit indlæg igennem, men opgav efter kort tid.
Prøv igen, læs det selv igennem inden du poster - brug gerne
punktummer og kommaer undervejs!

Fra : madsen

Dato : 31-10-10 11:09

Hej
ja det kan da godt være jeg ikke er så go til at udtrykke/stave/sætte
kommaer/punktummer, men det kan jeg ikke gøre meget ved, jeg har gjort det
så godt jeg kunne.

Mvh Thomas

Fra : madsen

Dato : 31-10-10 11:18

så har jeg prvet at rette lidt i det

Hej
Er der nogle der ved hvordan man er stillet??
Sagen er den at jeg boede til leje, da jeg lejede var det af kommunen, som
dog solgte ejendommen til en af de andre lejer for ca. 3 år siden.
[...]
har flere voldsdomme, hvilket også er total løgn, jeg har så en frist på 10
[...]
giver min kæreste en fuldmagt, hvor hun kan ordne tingene på mine vejene,
[...]
så lige fået en regning på over 10.000 kr. for at få lejligheden sat i

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-10-10 12:11

On Sun, 31 Oct 2010 11:17:40 +0100, "madsen" <swille@dbmail.xx> wrote:

>HÅBER PÅ HJÆLP
Kontakt den lokale retshjælp, google og/eller en telefonbog kan hjælpe
dig på vej.

/Hans

Fra : Anders Andersen

Dato : 31-10-10 06:21

On 31 Okt., 12:11, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> Kontakt den lokale retshjælp, google og/eller en telefonbog kan hjælpe
> dig på vej.

Jeg ville gå direkte til huslejenævnet i området. Han har en meget god
sag.
Og det var faktisk ingen kunst at læse hans første indlæg, så jeg
skriver det ovenstående med god samvittighed.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-10-10 13:39

Efter mange tanker skrev Anders Andersen:
> Og det var faktisk ingen kunst at læse hans første indlæg

Heller ikke her...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Tom

Dato : 31-10-10 20:05

> Heller ikke her...

Jeg fandt det også særdeles let!

mvh
Thomas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-11-10 08:50

On Sun, 31 Oct 2010 05:20:57 -0700 (PDT), Anders Andersen
<aa90180@gmail.com> wrote:

>Jeg ville gå direkte til huslejenævnet i området. Han har en meget god
>sag.
>Og det var faktisk ingen kunst at læse hans første indlæg, så jeg
>skriver det ovenstående med god samvittighed.

Jeg læste det som at han meget gerne vil have hjælp til selve
processen, og at han godt kunne bruge en der vil sætte sig ned og
snakke sagen igemmen med ham.
Og til dette er retshjælpen et godt sted at starte.

/Hans

Fra : Madsen

Dato : 01-11-10 10:23

> [...]
> snakke sagen igemmen med ham.
> Og til dette er retshjælpen et godt sted at starte.

Hej
Det var også en at kunne snakke det gennem med først, eller om det er spild
af energi at gå vidre med sagen. Jeg er også int. i en der måske kunne tænke
sig at tage sagen for mig
Mvh Thomas

Fra : alexbo

Dato : 01-11-10 10:55

"Madsen" <swille@dbmail.xx> skrev

> Det var også en at kunne snakke det gennem med først, eller om det er
> spild af energi at gå vidre med sagen. Jeg er også int. i en der måske
> kunne tænke sig at tage sagen for mig

Det er netop det retshjælpen kan hjælpe dig med, at få orden på dine ting og
hjælpe dig videre, måske til huslejenævnet.

Dit reelle problem er dette med istandsættelsen og varmeregnskabet.
Hvis du læser dit første indlæg vil du se at det meste handler om noget der
ingen betydning har, alt det med fryser, billeder og straffeattest er ganske
ligegyldigt.
Til gengæld skriver du intet op hvorvidt du rent faktisk sagde din lejlighed
op, om du så at sige stak af fra lejligheden, om en forudbetalt husleje
dækker for opsigelsesperioden.
At du ikke har brugt varme i de sidste 4 mdr. lyder nogenlunde sandsynligt,
men nu starter varmesæsonen, så for at undgå at dine indbetalinger dækker
næste lejers forbrug, skal du få læst de målere af nu.

Jeg synes du skal følge forslaget om retshjælpen, de er vant til en rodet
forklaring og kan hjælpe dig videre, måske med et brev til udlejer om
aflæsning af målere, og en afvisning af istandsættelseskravet.

mvh
Alex Christensen

mvh
Alex Christensen

Fra : Madsen

Dato : 01-11-10 13:26

> [...]
> der
> ingen betydning har, alt det med fryser, billeder og straffeattest er

det er nu ikke helt ligegyldigt vil jeg mene, for når han hentyder til at
jeg skulle have en straffeatt. og alle de andre ting, ja så var det jo med
det ene i hovedet at få mig smidt på porten, og ang. min straffeatt. så er
det vel injurie, og det kan han vel straffes for. Jeg er da ikke int. i at
der nu løber rygter i byen om at jeg skulle have flere voldsdomme.

> Til gengæld skriver du intet op hvorvidt du rent faktisk sagde din
> lejlighed
> op, om du så at sige stak af fra lejligheden, om en forudbetalt husleje,
> dækker for opsigelsesperioden.

Jeg sagde min lejlighed på skriftelig til udlejer...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-11-10 17:42

"Madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen

> [...]
> det vel injurie, og det kan han vel straffes for. Jeg er da ikke int. i at
> der nu løber rygter i byen om at jeg skulle have flere voldsdomme.

For at det skal være injurier, så kræver det, at pgl. har fortalt i byen, at
du er kriminel. Hvis han antyder det i et brev til dig, så er det ikke
injurier, idet det ikke umiddelbart kan bevises, at oplysningerne er spredt
til andre. Så er det bare løgnehistorier han skriver.
Har pgl. derimod også brugt oplysningerne i brevet over for tredjemand, kan
der være tale om injurier.
Men stadig vil det nok være godt at følge rådet om at kontakte retshjælpen,
således at du kan få råd og vejledning om, hvorledes tingene hænger sammen.
Evt. injurier har jo ikke så meget at gøre med selve afregningsmetoden, det
kan evt. have noget at gøre med opsigelsen, men da du angiveligt selv har
sagt op, er det svært at se, hvilken rolle disse beskyldninger rent faktisk
spiller.

Kurt

Fra : K. Jensen

Dato : 01-11-10 22:46

[klip]

> [...]
> afregningsmetoden, det kan evt. have noget at gøre med opsigelsen, men da
> du angiveligt selv har sagt op, er det svært at se, hvilken rolle disse

Jeg er helt enig i, at det er en sag for retshjælpen. Har mange års erfaring
med og er stadig aktiv i retshjælpen, og jeg kan sige, at denne her slags
spørgsmål er noget, som vi meget ofte hjælper med. Dog skal jeg sige, at vi
ikke hjælper med injuriespørgsmål i Københavns Retshjælp, hvor jeg arbejder.

/Karina

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-11-10 13:29

On Mon, 1 Nov 2010 10:22:46 +0100, "Madsen" <swille@dbmail.xx> wrote:

> [...]
>af energi at gå vidre med sagen. Jeg er også int. i en der måske kunne tænke

Så læste jeg rigtigt.
Retshjælpen er et rigtigt godt sted at starte, alternativt kan en evt.
socialrådgiver i en fagforening også bruges, hvis man er medlem i en
sådan der stiller denne service til rådighed.

/Hans