Repræsentantskabsmøde i almen boligforenin~
Fra : R. Mortis

Dato : 30-10-10 13:58

?Hjælp søges

I den almene boligforening hvor jeg bor, er der indkladt til
repræsentantskabsmøde, hvor hovedbestyrelsen stiller forslag om
vedtægtsændringer.
I boligforeningen er der 19 afdelinger, hvoraf der i de fire af afdelingerne
ikke er valgt afdelingsbestyrelse/repræsentanter.

I deltagerlisten som følger med indkaldelsen til repræsentantskabsmødet står
der "repræsentantskabet består af hovedbestyrelsen med 11 medlemmer og 3
repræsentanter for hver afdeling, i alt 68 repræsentanter.

Vedtægtsændringer kræver 2/3 fremmødte repræsentanter, og 2/3 af de
fremmødte, der stemmer for. Dvs. der skal være møde mindst 46
repræsentanter.

Mit spørgsmål er nu...kan man tælle ikke eksisterende
repræsentantskabsmedlemmer med, fra de afdelinger som ikke har valgt nogle
repræsentanter, og derved opnå, at repræsentantskabet ikke er
beslutningsdygtigt, grundet manglende fremmøde, hvorefter en lille kreds af
hovedbestyrelsesmedlemmer, på et eksrtraordinært repræsentantskabsmøde kan
beslutte disse vedtægtsændringer?

Mvh
@ndersen