Bijob under sygdom.
Fra : Abricosicus

Dato : 29-10-10 17:29

Hej !

Må en person, der er sygemeldt fra sit primære job, og dermed oppebærer
sygedagpenge, varetage et lønnet bijob, hvor der ingen aftaler er om løn
under sygdom ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-10 09:15

Abricosicus skrev den 29-10-2010 18:29:
> Hej !
>
> Må en person, der er sygemeldt fra sit primære job, og dermed oppebærer
> sygedagpenge, varetage et lønnet bijob, hvor der ingen aftaler er om løn
> under sygdom ?

Er man for syg til at arbejde, så er man også for syg til at biarbejde.
Særlig når man er på sygedagpenge.

Naturligvis er sygdom ikke ensbetydende med, at man er sengeliggende og
hjælpeløs.
Og det kan være forskel på jobindhold og sygdommens karakter. Fx kan jeg
godt komme på arbejde med min knæskade, da jeg har kontorarbejde. Det
ville nok ikke gå, når jeg er stilladsarbejder.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Soeren Friberg

Dato : 30-10-10 09:51

Den 30-10-2010 10:14, Carsten Riis skrev:

> Er man for syg til at arbejde, så er man også for syg til at biarbejde.

Henvisning? (er)

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Jet

Dato : 30-10-10 14:14

On 29 Okt., 19:29, Abricosicus <abricosi...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Må en person, der er sygemeldt fra sit primære job, og dermed oppebærer
> sygedagpenge, varetage et lønnet bijob, hvor der ingen aftaler er om løn

Det er et fagforeningsspørgsmål, derfor ret henvendelse til
fagforeningen.

Personlig vil jeg sige NEJ, fordi det er svindel at hæve offentlig
sygedagpenge, når man ved siden af bijobber med fuld løn.

Fra : Henning

Dato : 31-10-10 11:42

>Personlig vil jeg sige NEJ, fordi det er svindel at hæve offentlig
>sygedagpenge, når man ved siden af bijobber med fuld løn.

Det kommer vel an på, om man gør opmærksom på bijobbet når man
udfylder erklæringen om sygedagpenge?