Gode råd søge til et hobby-projekt
Fra : Stampe

Dato : 28-10-10 16:55

Jeg søger en bil hvor det eneste elektroniske på være blinkrelæet - en
bil der kan hentes hos en hugger det en billig penge og en bil som er
rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

Mvh
Allan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 17:03

On Thu, 28 Oct 2010 17:54:36 +0200, "Stampe" <ask@ask-service.dk>
wrote:

> [...]
>rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
>svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

En Golf eller en Audi fra før 1988

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 17:05

Glemte lige, vælg en diesel.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 28-10-10 18:20

Stampe skrev:

> [...]
> rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
> svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

Hvis det skal være et hobbyprojekt, skal det være noget du godt
kan tænke dig at rode med. Arbejdet er det samme om det er sjov
bil, eller en kedelig. Priserne på reservedele er nok ikke de
samme.

Hvis du vil helt fri af elektronik, skal du langt tilbage.
Det er en selvfølge, at det skal være med karburator (eller mekanisk
indsprøjtning). Hvis du vil stå ved dit ord, skal du have en
uden elektronisk tænding. CDI havde næsten alle biler fra 70'erne.
Så du skal længere tilbage.

Jeg ikke om huggere sælger biler i dag p.g.a. ophugningspræmien.
Måske skal du kigge i Gul&Gratis eller DBA.

Ivar Magnusson

Fra : Ivar

Dato : 28-10-10 18:24

Ivar skrev:

> Jeg ikke om huggere sælger biler i dag p.g.a. ophugningspræmien.
> Måske skal du kigge i Gul&Gratis eller DBA.

Der er meget at vælge i mellem.
http://www.guloggratis.dk/personbiler?search_type=extended®ionid=&q=&sub_category_0_id=&sub_category_1_id=&field_year_start=&field_year_end=&minprice=100&maxprice=3000&field_fuel_type=&saletypeid=&submit=submit

Fra : Fister

Dato : 28-10-10 19:14

Stampe pretended :
> [...]
> rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
> svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

Jeg tænker enhver Ford fra før Mondeo kom til, men her er reservedele
nok et problem, og så er vi nok ovre i VW op til lidt over midten af
90'erne.
Jeg er på ingen måde klog på nyere biler, skal lige tilføjes!
Kai

Fra : Stampe

Dato : 29-10-10 06:00

"Fister" wrote in message

Stampe pretended :
> [...]

>et problem, og så er vi nok ovre i VW op til lidt over midten af 90'erne.
>Jeg er på ingen måde klog på nyere biler, skal lige tilføjes!

Hvad med denne?
http://www.guloggratis.dk/vw/golf/annonce/9173985

Fra : Stampe

Dato : 29-10-10 07:20
Fra : Leo Jensen

Dato : 29-10-10 02:28

On Oct 28, 5:54 pm, "Stampe" <a...@ask-service.dk> wrote:
> [...]
> rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
> svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

Citroen 2CV eller en variant over grundkonstruktionen, eksempelvis en
Mehari. Du får dem ikke til skrotpræmie-penge mere, men til gengæld
får du meget for 20.000 kr

Den har 4 sikringer, og jeg har på 26 år endnu ikke prøvet at skifte
en i min 2CV. Blinkrelæ og laderelæ kan adskilles og justeres mht
blinkfrekvens og ladespænding. Ingen strømfordeler.

Alle reservedele kan fås og alt kan udskiftes, til gengæld er det ikke
dyrt. Mekanikken er lige så kompliceret som en cykel, dvs det er
muligt selv at lave ALT og forstå ALT. Når først den er renoveret kan
du holde den kørende for små midler de næste 30-40-50 år...

Du får en charmerende, økonomisk og driftsikker bil, som til gengæld
ikke kører ret hurtigt og som bliver kanøflet af de store i trafikken,
men hvis du kan leve med det er det altså en genial konstruktion.
Hvis du har masser af erfaring med traditionelt opbyggede biler er det
absolut en ulempe, for intet er lavet konventionelt og som en
mekaniker forventer det...

MVH Leo

Fra : Per Jensen

Dato : 29-10-10 11:03

On 29/10/10 10.27, Leo Jensen wrote:

> [...]
> Hvis du har masser af erfaring med traditionelt opbyggede biler er det
> absolut en ulempe, for intet er lavet konventionelt og som en

Tror nu heller ikke at man skal køre galt i sådan en blikdåse.... smask!

// Per.

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-10-10 05:19

On 29 Okt., 12:03, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:

> Tror nu heller ikke at man skal køre galt i sådan en blikdåse.... smask!
>
> // Per.

Den er overraskende nok ikke værre end 'moderne' biler fra 70'erne. At
det så ca. svarer til 2% af dagens niveau er en anden ting, men du
skal ikke regne dig for mere sikker i en Fiat 127 eller VW Golf 1.

Den noget mere tilbagelænede kørestil, som de (op til) 32 vilde ponyer
tillader giver jo også en mindre risiko for at køre galt, men den dag
en 4-hjulstrækker tåger ind i mig med 50+ km/t er jeg da helt sikkert
færdig med at se godt ud. Livet handler jo også om at have det sjovt
mens man lever, og det gør jeg altså bedre i biler, som er mindre
fornuftige end en Skoda Octavia Stc eller Rønå Scenic med
dieselmotor...

MVH Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-10-10 21:04

wrote:

> [...]
>rimelig billig mht reservedele. Jeg har en tom garage med varme og
>svejseværk og tid nok - hvad skal jeg kikke efter?

Hvad med at finde en Mascot og evt. "opgradere" den til Cooper?
Den er sjooov!

Fra : Kanstrup

Dato : 01-11-10 05:54

- hvad skal jeg kikke efter?

> Mvh
> Allan

Easy peasy:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_New_Class#2002_.282-door.29

- Kanstrup
(ja - jeg tilpasser andres behov til at matche mine egen drømme - og?)