Mitsubishi Carisma 1,6 årg. 2003 Godt/skid~
Fra : ThomasT

Dato : 28-10-10 04:00

Hej,

Vi har kig på sådan en og jeg har læst meget skidt om 1.8 GDI-motoren,
så den gå vi udenom.
Er der andet godt/skidt ved de biler? evt. ting man skal tjekke?

Har I andre forslag til en bil til en familie på 4 (små børn) 100-150k
km. til max. 65.000?

På forhånd tak!

Hilsen
ThomasT

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-10-10 11:24

> Vi har kig på sådan en og jeg har læst meget skidt om 1.8 GDI-motoren,
> så den gå vi udenom.
> Er der andet godt/skidt ved de biler? evt. ting man skal tjekke?

Mine forældres nabo har en 1.8 GDI der har gået 280.000 uden problemer
nu. Dog fortalte de engang de gjorde noget særligt indimellem for at
holde den ved lige, hvad kan jeg ikke huske, men det var relativt simpelt.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-10-10 22:48

> Mine forældres nabo har en 1.8 GDI der har gået 280.000 uden problemer
> nu. Dog fortalte de engang de gjorde noget særligt indimellem for at
> holde den ved lige, hvad kan jeg ikke huske, men det var relativt simpelt.

Den helt rigtige olie og den helt rigtige benzin (der så ikke kan købes
i denne del af verden) og der er ingen problemer med en GDI.

SVJH er problemet at indsugningsventilerne ikke bliver skyllet som i
andre alm. benzinmotorer og derfor kokser til.

Selv Misubishi har indrømmet at den motor var mindre heldig.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-10-10 00:47

On Thu, 28 Oct 2010 03:00:06 -0700 (PDT), ThomasT <t@vicki-thomas.dk>
wrote:

>Hej,
>
>Vi har kig på sådan en og jeg har læst meget skidt om 1.8 GDI-motoren,
>så den gå vi udenom.
>Er der andet godt/skidt ved de biler? evt. ting man skal tjekke?

Hvis den er ligesom Galanten, så er den dyr at reppe på. Jeg fandt ud
af, at jeg lige så godt kunne have haft en BMW 5. Det ville have kostet
det samme i dele.

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-10-10 05:39

"Fly Christensen" skrev i meddelelsen

> [...]

Der står lidt om Carisma GDI hér:
http://biler.fmlaursen.dk/MitsubishiCarisma1998GDI/Fejl/FejlKendte.aspx

> Hvis den er ligesom Galanten, så er den dyr at reppe på. Jeg fandt ud
> af, at jeg lige så godt kunne have haft en BMW 5. Det ville have kostet
> det samme i dele.

Jeg har haft 2 Galanter - det var en posistiv og billig fornøjelse.
Man ka iøvrigt ikke vide på forhånd, hvad der måtte være billigst i det
lange løb

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-10-10 07:41

On Fri, 29 Oct 2010 06:39:04 +0200, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Jeg har haft 2 Galanter - det var en posistiv og billig fornøjelse.
>Man ka iøvrigt ikke vide på forhånd, hvad der måtte være billigst i det
>lange løb

Næ. Bilen kørte fint. Egenskaberne var der ikke noget at udsætte på.
Problemet var bare, at de dele, der skulle bruges, var ret dyre. Jeg
havde sådant set kun 3 ting, som skulle laves i den tid, jeg havde
bilen, men de ting kostede, og var i sidste ende årsag til, at jeg
skrottede bilen.

Fly

Fra : alexbo

Dato : 29-10-10 09:31

"ThomasT" skrev

> Vi har kig på sådan en og jeg har læst meget skidt om 1.8 GDI-motoren,
> så den gå vi udenom.

Nu har du jo fravalgt GDI, så er det fjollet at vi andre skriver om den
motor men nu vil jeg også gøre det.
Jeg har en 1998 GDI der har kørt 240.000 km uden problemer.

For et par år siden var en tråd om køb af en GDI, jeg sætter mit svar ind,
det er nemmere end at skrive det hele en gang til.
Om det bliver GDI eller ej, jeg vil godt anbefale en Mitsubishi Carisma.

> Vi har kig på en Mitsubishi Carisma 1,8 5d GDI LX fra '98 med 248.000
> tilbagelagte km.

Jeg har lige præcis sådan en bil med 210.000 km på tælleren, haft den fra år
2000 og kan sagtens anbefale den.
Jeg har endnu ikke renset noget, selv om jeg indtil sidste år havde eget
autoværksted.
Hvis den kører godt så er der ingen grund til at spekulere på noget.
Der er flere gange blevet spurgt om netop GDI, jeg sætter nogle af mine svar
ind nederst.

mvh
Alex Christensen

marts 2003:
Jeg købte en 1998 GDI i sommeren 2000, med 70.000 på tælleren, den har nu
kørt 130.000 km.
Ud over tandrem, bremseklodser, og lidt olie en gang imellem, har jeg intet
rørt, de problemer jeg kan læse om nogen steder har jeg ikke mærket noget
til.
Kvaliteten i øvrigt er jo japansk, reservedelene kan være dyre, men man skal
ikke bruge nogen.
Forbruget ligger på 14-16 på l. ved alm. kørsel, og mærkeligt nok også ved
lang hurtig kørsel.
Med blød speeder kunne jeg på en tur til middelhavet køre 160-180 kmt og
holde 6-8 l. pr 100 km.
Den indbyggede forbrugsmåler er en bensinsparer i sig selv, når den får lidt
pedal og måleren kommer på den forkerte side af 20 l pr 100 km, så løfter
foden sig af sig selv.

juli 2003
Jeg har selv en GDI og har ikke haft problemer, min har kørt 130.000 km.og
er ikke hverken renset eller noget.
Den får en service en gang om året, ca 20.000km. ellers rør jeg den ikke.
Af de 4 GDIér jeg kender, er der en der bliver sprøjtet med rensemiddel et
par gange om året, når tomgangen bliver ustabil.

juli 2006.
Jeg har sådan en, købt i år 2000 da den havde kørt 70.000 nu står tælleren
på 180.000.
De motorproblemer man hører om har jeg ikke mærket.
Jeg skal ikke nægte at der er eller har været problemer, men de fleste der
omtaler dem, har aldrig selv haft en Carisma.
Bilen som sådan er typisk japansk, måske ikke så spændende men alting
virker, og bliver ved med at virke.
Aircon, elruder hele vejen rundt, centrallås, god bensinøkonomi, lav årlig
afgift.
Sådan een vil jeg godt anbefale.