/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Som flere i gruppen siger: EuroNCAP giver ~
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-10 08:45

Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne biler,
som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger. Problemet med
blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange været påpeget af
bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for sagen:
http://www.automotorsport.se/news/21692/adac-krockproven-är-för-snälla/

"ADAC: Krockproven är för snälla
Björn Bergman - 2010-10-27 07:09

Ett krockprov med frontalkollision mot en barriär ger inte hela sanningen om
hur säker en bil är. I en verklig tvåbilskrock kan skadorna bli värre,
hävdar tyska ADAC efter att ha smällt två femstjärniga bilar mot varandra."

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


 
 
Henrik B. (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-10 08:49

> "Henrik B." skrev i meddelelsen
> news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
> sagen:
> http://www.automotorsport.se/news/21692/adac-krockproven-är-för-snälla/

Og hér direkte fra ADAC - inkl. uddybende video:
http://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/Crashtest_Kompatibilitaet.aspx?ComponentId=49149&SourcePageId=5928

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


alexbo (28-10-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-10-10 09:54

"Henrik B." skrev

> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.

Det gør ikke sådanne test dårlige, der er bare nogle konkrete forudsætninger
der ikke altid svarer til virkeligheden.

For et par mdr. siden smækkede ADAC en Fiat 500 ind i en Audi Q7, det gik
heller ikke som stjernerne fortæller, begge biler har 5 stjerner men slap
forskelligt fra sammenstødet.
Det kunne jeg godt have fortalt ADAC.

Der findes ikke en måling eller test hvor resultaterne altid svarer til
virkeligheden, først og fremmest fordi virkeligheden ikke svarer til
forudsætningerne i testen.

mvh
Alex Christensen




Henrik B. (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-10 13:58

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4cc93a32$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
>> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
>
> Det gør ikke sådanne test dårlige, der er bare nogle konkrete
> forudsætninger der ikke altid svarer til virkeligheden.

Yderst sjældent...

> Der findes ikke en måling eller test hvor resultaterne altid svarer til
> virkeligheden, først og fremmest fordi virkeligheden ikke svarer til
> forudsætningerne i testen.

Netop. Hvorfor det er hovedløst at tillægge EuroNCAP al den tiltro, som
mange gør..

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Henneberg Kriste~ (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-10-10 17:00

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc97369$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "alexbo" skrev i meddelelsen
>> news:4cc93a32$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
>>> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
>>
>> Det gør ikke sådanne test dårlige, der er bare nogle konkrete
>> forudsætninger der ikke altid svarer til virkeligheden.
>
> Yderst sjældent...
>
>> Der findes ikke en måling eller test hvor resultaterne altid svarer til
>> virkeligheden, først og fremmest fordi virkeligheden ikke svarer til
>> forudsætningerne i testen.
>
> Netop. Hvorfor det er hovedløst at tillægge EuroNCAP al den tiltro, som
> mange gør..


Så du mener at SAAB-bilerne trods alle tests ikke er de sikreste biler i
verden?

Du har sgu nok ret :)

--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Henrik B. (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-10 21:17

> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
> news:4cc99ded$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Netop. Hvorfor det er hovedløst at tillægge EuroNCAP al den tiltro, som
>> mange gør..
>
> Så du mener at SAAB-bilerne trods alle tests ikke er de sikreste biler i
> verden?

Har du overhovedet set, hvordan Saab scorer i EuroNCAP?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Henneberg Kriste~ (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-10-10 00:41

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc9da65$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
>> news:4cc99ded$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Netop. Hvorfor det er hovedløst at tillægge EuroNCAP al den tiltro, som
>>> mange gør..
>>
>> Så du mener at SAAB-bilerne trods alle tests ikke er de sikreste biler i
>> verden?
>
> Har du overhovedet set, hvordan Saab scorer i EuroNCAP?

Det er mit indtryk at det er meget sikre biler - ifølge EuroNCAP.

Men EuroNCAP-tests kan man jo ikke stole på - ifølge dig...


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Henrik B. (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-10-10 07:08

> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
> news:4cca0a28$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
>> Har du overhovedet set, hvordan Saab scorer i EuroNCAP?
>
> Det er mit indtryk at det er meget sikre biler - ifølge EuroNCAP.
>
> Men EuroNCAP-tests kan man jo ikke stole på - ifølge dig...

*Tsk tsk*

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (29-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-10-10 18:40

>
> Netop. Hvorfor det er hovedløst at tillægge EuroNCAP al den tiltro, som
> mange gør..
>

Tjah - der er jo ligesom ikke andet brugbart at sammenligne sikkerhed efter,
når vi taler ny(ere) biler.


KASO (29-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-10-10 18:35


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc93a32$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
> "Henrik B." skrev
>
>> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
>> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
>
> Det gør ikke sådanne test dårlige, der er bare nogle konkrete
> forudsætninger der ikke altid svarer til virkeligheden.
>
> For et par mdr. siden smækkede ADAC en Fiat 500 ind i en Audi Q7, det gik
> heller ikke som stjernerne fortæller, begge biler har 5 stjerner men slap
> forskelligt fra sammenstødet.
> Det kunne jeg godt have fortalt ADAC.

Måske skulle du læse lidt på emnet?

Stjernerne kan ikke sammenlignes på tværs af klasserne - og en tung bil har
en fordel ifht. en let - alt andet lige. Havde det været en tung 2 stjernet
vs. en let 5 stjernet, havde udfaldet været sværere at forudse. Eksempelvis
har TopGear lavet forsøget med en Volvo 940 vs. en Renault Modus. Det var
ikke noget kønt syn. Volvoen blev slået til plukfisk, mens den lille Renault
havde intakt kabine.

>
> Der findes ikke en måling eller test hvor resultaterne altid svarer til
> virkeligheden, først og fremmest fordi virkeligheden ikke svarer til
> forudsætningerne i testen.
>

Helt enig!


Armand (30-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-10-10 01:20

Den 28-10-2010 10:54, alexbo skrev:
> "Henrik B." skrev
>
>> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
>> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
>
> Det gør ikke sådanne test dårlige, der er bare nogle konkrete
> forudsætninger der ikke altid svarer til virkeligheden.
>
> For et par mdr. siden smækkede ADAC en Fiat 500 ind i en Audi Q7, det
> gik heller ikke som stjernerne fortæller, begge biler har 5 stjerner men
> slap forskelligt fra sammenstødet.
> Det kunne jeg godt have fortalt ADAC.
>
<http://www.adac.de/infotestrat/tests/crash-test/gross_gegen_klein/default.aspx?tabid=tab2>

Bemærk at begge (!) biler regnes for totalskadede (efter tyske forhold
(á nyvognspris) og at selv på Q7 kan førerdøren ikke åbnes.

Citat fra teksten:
"Dennoch (i.f.t.hvad du ville have fortalt) Lob für den Kleinen. Trotz
des übermächtigen Gegners schlägt sich der Fiat – wenn auch mit
schwersten Schäden – aufgrund seiner mustergültigen Konstruktion
überraschend gut."
Oversættelse (essens):
Trods den kollosalle mdstander, klarer Fiat'en sig trods de voldsomste
skader overraskende godt p.g.a. sin eksemplariske konstruktion!

I videoklippet er de Q7 der lastes for at have utilstrækkelig kraftig
tværbom og relativt tætsiddende langs-stræbere!
Resultatet er at tværbommen bøjes (i forhold til er Fiat'ens
bemærkelsesværdig mindre påvirket!) og det i praksis er langs-stræberen
der skal optage knaldet. Eftersom disse sidder så snævert omkring midten
rammer den nærmest forbi Fiat'en og bores som en rambuk ind i kabinen
ved koblingspedalen

--
Armand.


Bjørn J. (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-10-10 10:48


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Tyske ADAC har undersøgt et rigtigt "sammenstød" mellem to 5-stjerne
> biler, som giver et noget andet billede, end EuroNCAP's målinger.
> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
> sagen:

Tjaee...vægt og højde over "marken" siger jo sig selv.

Nu er jeg jo heller ikke bilsælger...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !





Henrik B. (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-10 13:59

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> news:4cc946cf$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>> sagen:
>
> Tjaee...vægt og højde over "marken" siger jo sig selv.

Det sjove er, at de to biler i testen vejer stort set det samme - iflg.
ADAC. Men der er forskel på absorbationszonerne har lidt forskellig
placering. Ligesom de ikke dækker i frontens fulde bredde...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 29-10-10 17:25

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
> sagen:

Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner - og
det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK. Bevis: Renault
var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna) samt alle
modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet bilsalget i DK en
skid...


Kent Friis (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 29-10-10 17:29

Den Fri, 29 Oct 2010 18:24:43 +0200 skrev Mogens (K):
> "Henrik B." skrev i meddelelsen
> news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>> sagen:
>
> Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner - og
> det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK. Bevis: Renault
> var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna) samt alle
> modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet bilsalget i DK en
> skid...

Nu skrev du jo også BILER

Jeg har to gange set et firehjulet køretøj køre på cykelstien[1], og
begge gange har der været tale om en Renault. Så selv Renault-ejere
er tydeligvis enige i at en Renault ikke er en bil.

Mvh
Kent

[1] Kommunens fejemaskiner ikke medregnet.
--
"The Brothers are History"

KASO (29-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-10-10 18:38


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4ccaf64c$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Fri, 29 Oct 2010 18:24:43 +0200 skrev Mogens (K):
>> "Henrik B." skrev i meddelelsen
>> news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
>>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>>> sagen:
>>
>> Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner -
>> og
>> det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK. Bevis: Renault
>> var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna) samt alle
>> modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet bilsalget i DK en
>> skid...
>
> Nu skrev du jo også BILER
>
> Jeg har to gange set et firehjulet køretøj køre på cykelstien[1], og
> begge gange har der været tale om en Renault. Så selv Renault-ejere
> er tydeligvis enige i at en Renault ikke er en bil.
>

Nej - ikke hvis du tror, at "Bil" betyder de der kedelige, ligegyldige
æsker, der ruller ud fra Wolfsburg - dem vil Renault-ejere nødigt
sammenligne deres fremragende køretøjer med


Armand (30-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-10-10 01:29

Den 29-10-2010 18:24, Mogens (K) skrev:
> "Henrik B." skrev i meddelelsen
> news:4cc92a45$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>> sagen:
>
> Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner -
> og det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK. Bevis:
> Renault var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna) samt
> alle modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet bilsalget i
> DK en skid...

Tjaeh :-/
Jeg ser nu sådan på det at det har lykkes Renault at holde sig inde på
markedet, hvilket de ikke ville have kunnet hvis filosofien som den var
i '97 da en ældre kollega skulel købe bil: "Alt det med flere airbags
og forstærkning i dørene er ikke andet end mediestunt" havde vedblevet.
Han droppede Megane på anbefaling af sin søn og godt for dét for det
eneste uheld han har været impliceret i nogensinde var en sidepåkørsel,
som hans istedetfor indkøbte Escort klarede uden at nogen kom til skade
og uden at bilen skulle totalskades!
Jeg tvivler på at 97'er Megane'n kunne have klaret det samme :-|

--
Armand.

Henrik B. (31-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-10-10 21:54

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4ccaf548$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>> sagen:
>
> Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner - og
> det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK.

Det er nu ellers temmelig relevant for mange bilkøbere, når de har flere
forskellige biler at vælge mellem.

> Bevis: Renault var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna)
> samt alle modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet
> bilsalget i DK en skid...

Det skyldes nok at 1. Bilen er fransk. 2. At de er "anderledes".
Bortset fra det, så sælger Renault temmelig godt, lige p.t.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Anders Majland (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-11-10 12:29


> > Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner -
> > og
> > det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK.

> Det er nu ellers temmelig relevant for mange bilkøbere, når de har flere
> forskellige biler at vælge mellem.

Det er bestemt en parameter der vægter hos mange i min omgangkreds. Og det
var da også med i overvejelserne ved købet af de sidste 3 biler fabia (4*),
c5 (5*) og smart'en (4*).

Hvis det ikke var for de systematiske test ville passiv sikkerhed ikke blive
vægtet så højt som det gør idag. Europæiske frabrikanter kan jo næsten ikke
sende en model på gaden idag uden den for høvl hvis den ikke er tæt på maks
point/stjerner for dens størrelse.


Bjørn J. (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 01-11-10 12:38


"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4ccaf548$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Problemet med blindt at stole på EuroNCAP's stjerner, har flere gange
>> været påpeget af bl.a. Bjørn J. og undertegnede. Nu har vi så syn for
>> sagen:
>
> Jeg kender ikke nogen, som køber bil ift. crashtest og antal stjerner - og
> det er der ikke ret mange udover jer to, der gør her i DK. Bevis: Renault
> var de første med dels 5 NCAP-stjerner i crashtest (Laguna) samt alle
> modeller med max point hos NCAP, hvilket ikke har hævet bilsalget i DK en
> skid...

Jow jow, jeg må da indrømme, min BMW ikke rangerer så højt i folks bevisthed
omkring sikkerhed.

Jeg kan dog lige leve med det, da forudsætningen for købet var, den skulle
kunne trække 2.000 kg på krogen.

Det var der ikke nogen Volvo-biler som kunne bortset fra XC90.

Jeg vil ikke have en forstandsfrue4x4suvpotte..;)

Jeg lever således med den lavere sikkerhedsmargin på min Bimmer og kører
derefter..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Klaus D. Mikkelsen (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-11-10 21:46

"Bjørn J." skriver:
>
> Jeg vil ikke have en forstandsfrue4x4suvpotte..;)

Så vidt jeg nu husker havde du tidligere samme aversionsniveau mod
både gulpladebiler og dieselmotorer


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 01-11-10 21:49


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4CCF26EF.D9F13A2C@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Jeg vil ikke have en forstandsfrue4x4suvpotte..;)
>
> Så vidt jeg nu husker havde du tidligere samme aversionsniveau mod
> både gulpladebiler og dieselmotorer

Jow jow, men holder stædigt fast ved de sidste 33%..samt 1 Volvo på hvide
plader....

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Christian B. Andrese~ (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-11-10 08:12

On 1 Nov., 12:37, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> Jeg lever således med den lavere sikkerhedsmargin på min Bimmer og kører
> derefter..

Kortest mulig tid på vejen

--
Christian

Bjørn J. (01-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 01-11-10 15:18


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dcd1a073-5070-4b6a-8de4-fc9d7d65c32a@l32g2000yqc.googlegroups.com...

KLIP

>> Jeg lever således med den lavere sikkerhedsmargin på min Bimmer og kører
>> derefter..

>Kortest mulig tid på vejen

Noget i den retning..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste