Falck udmelding
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-10-10 00:58

En afmelder Falckabonnementet på bilen på nettet, hvor man skal opgive
årsag. Dette bliver gjort.

Så ringer telefonen nogle få dage efter og en sur mogge spørger ind til
årsagen til afmeldingen (som er opgivet på nettet, anden abonnement et
billigere sted). Falck forsøger at få en til at fortsætte abonnementet.

Er det ulovligt telefonsalg (eller hvad det nu hedder)?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henning

Dato : 29-10-10 07:56

On Fri, 29 Oct 2010 01:58:17 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

> [...]
>billigere sted). Falck forsøger at få en til at fortsætte abonnementet.
>
>Er det ulovligt telefonsalg (eller hvad det nu hedder)?

Nej -
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg?

Lovligt telefonsalg

En sælger må gerne ringe til dig, uden du har bedt om det, hvis det
drejer sig om salg af

•abonnementer på aviser, ugeblade, tidsskrifter
•bøger
•formidling og tegning af forsikringer og
•abonnement på redningstjenester og sygetransport

Fra : Anders

Dato : 29-10-10 08:42

On 2010-10-29 08:55:31 +0200, Henning said:

> [...]
> •bøger
> •formidling og tegning af forsikringer og
> •abonnement på redningstjenester og sygetransport

Det er smukt, når det så tydeligt skinner igennem i lovgivningen, hvem
der har udført lobbyarbejde ved lovens tilblivelse :)

Lidt ligesom at politiske partier sjovt nok er undtaget fra at
respektere "Reklamer Nej Tak"-skiltet.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-10-10 09:08

Anders har bragt dette til verden:
> [...]
> har udført lobbyarbejde ved lovens tilblivelse :)
>
> Lidt ligesom at politiske partier sjovt nok er undtaget fra at respektere

Man må tænke på bladet "Vi med hus og have" ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-10 09:18

Anders skrev:

> Det er smukt, når det så tydeligt skinner igennem i lovgivningen, hvem
> der har udført lobbyarbejde ved lovens tilblivelse :)

Ja.

> Lidt ligesom at politiske partier sjovt nok er undtaget fra at
> respektere "Reklamer Nej Tak"-skiltet.

Nej. Politiske partier er ikke erhevrvsdrivende. Derfor gælder
loven ikke for dem. Det er ikke en speciel undtagelse.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-10-10 21:17

Per Henneberg Kristensen wrote:

> En afmelder Falckabonnementet på bilen på nettet, hvor man skal opgive
> årsag. Dette bliver gjort.

Du kan godt opsige dit abonnement uden at angive en årsag.

--
Jesper Lund

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-10 09:21

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Du kan godt opsige dit abonnement uden at angive en årsag.

Selvfølgelig - men nu blev der opgivet en årsag og alligevel ringede denne
"stramme" dame for at høre hvorfor abonnementet blev opsagt :)

Fra : Henning

Dato : 30-10-10 16:35

>Selvfølgelig - men nu blev der opgivet en årsag og alligevel ringede denne
>"stramme" dame for at høre hvorfor abonnementet blev opsagt :)

Det kaldes kundeservice - måske beroede opsigelsen på en
misforståelse, som medarbejderen kunne hjælpe til at løse?

Fra : Mcwm

Dato : 30-10-10 17:18

Den 30-10-2010 17:35, Henning skrev:

> Det kaldes kundeservice - måske beroede opsigelsen på en
> misforståelse, som medarbejderen kunne hjælpe til at løse?

Vel næppe når OP har angivet grunden; Fundet billigere tilbud.

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 30-10-10 17:40

On Sat, 30 Oct 2010 18:17:57 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Vel næppe når OP har angivet grunden; Fundet billigere tilbud.

"Billigere" er et vidt begreb? Billigere end hvad - er der 100% samme
dækning eller er der noget man overser. Jeg ser det udelukkende som
god kundeservice - måske kunne man få rabat oveni ved at vende
tilbage

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-10 17:47

Henning skrev:

> [...]
> dækning eller er der noget man overser. Jeg ser det udelukkende som
> god kundeservice - måske kunne man få rabat oveni ved at vende

Jeg kalder det ikke god service at spamme folk, og så er jeg i
den forbindelse ligeglad med at loven af en eller anden åndssvag
grund giver Falck lov til det.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 30-10-10 18:02

Den 30-10-2010 18:39, Henning skrev:

> [...]
> dækning eller er der noget man overser. Jeg ser det udelukkende som
> god kundeservice - måske kunne man få rabat oveni ved at vende

Hvis du nu læser tråden igennem, angives "damen" til at være gnaven..
"Sur mogges" var vist betegnelsen.

Så jævnfør dit svar, skal vi antage at hun er sur over OP har fundet det
billigere OG med rette, uden du har den mindste smule indsigt i fakta i
dette konkrete tilfælde. Hvor får du dog dine oplysninger fra.

Kan man som sælger ikke ringe potentielle kunder op OG være høflig, så
er det sgu værre end spam, så er det chikane!

Hun kunne blot have givet sit tilbud - gerne et billigere end det OP
havde fundet - i en god tone. Så var tråden aldrig oprettet.

Venligst
Mcwm