Billigvvs og nægtelse af udbedring af mang~
Fra : Morten P

Dato : 28-10-10 14:20

Jeg har købt et hængende toilet af Billigvvs.

Efter montering (ved fagmand) gik der ikke ret lang tid før toilettet løb.
Flyderen drejede sig konstant så den lå skævt og "bundproppen" popper ikke
på plads.

Jeg har igennem mange omgange diskutteret med dem over email og de
fastholder at de ikke har nogen som helst form for reklamationshåndtering af
produkterne, men at min VVS'er skal kontakte Geberit og udfylde diverse
formularer.

Imidlertid har jeg ikke mulighed for at få ham til dette, da vi afgjort ikke
kan snakke sammen længere.

Nu står jeg så i en situation hvor jeg ikke kan reklamere til Billigvvs og
ikke kan få min VVS til at indsende en blanket.

Er jeg så i den situation at jeg vitterligt ikke har muligheder for at
reklamere?
Det lyder helt forkert i mine ører det billigvvs har gang i.

Har du lov til at nægte at håndtere reklamationer ved privatsalg?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 14:50

On Thu, 28 Oct 2010 15:20:03 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

>Har du lov til at nægte at håndtere reklamationer ved privatsalg?
Du mener nok "Har de lov til....forbrugerkøb" og svaret er Nej.

Men hvordan får man dem så til at indse dette ?
Jeg ved det ikke ud over at du selv kan kontakte (og betale) en
advokat.

En anden vej rundt er måske at du selv kontakter Geberit og tager den
derfra, noget kunne tyde på at der er en form for fabrikantgaranti.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 14:54

On Thu, 28 Oct 2010 17:50:28 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Du mener nok "Har de lov til....forbrugerkøb" og svaret er Nej.
Har du prøvet denne http://www.billigvvs.dk/info/reklamation.html

/Hans

Fra : Morten P

Dato : 28-10-10 14:58

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Har du prøvet denne http://www.billigvvs.dk/info/reklamation.html

Ja, den har jeg været igennem

Men ja, der er vel ikke andet for så end at tage den tunge vej.
Ved jeg ikke om jeg orker for 2500 som cisternen koster, men prøver at
kontakte GEberit (som jeg forventer vil afvise mig med at jeg ikke er
VVS'er)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 15:06

On Thu, 28 Oct 2010 15:58:02 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

> [...]
>Ved jeg ikke om jeg orker for 2500 som cisternen koster, men prøver at
>kontakte GEberit (som jeg forventer vil afvise mig med at jeg ikke er
Hvorfor så negativ ?
De vil nok meget gerne høre at deres forhandlere behandler deres
slutkunder dårligt, det har før hjulpet at gå den vej rundt.

/Hans

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-10-10 15:49

Den 28-10-2010 16:05, Hans Kjaergaard skrev:
> Hvorfor så negativ ?

Lige min tanke
Hvo intet vover, intet vinder. Du har absolut intet at tabe, udover det
der allerede er tabt. Så bare se at komme videre. Held og lykke.

Fra : Morten P

Dato : 28-10-10 16:02

> Hvorfor så negativ ?
> De vil nok meget gerne høre at deres forhandlere behandler deres
> slutkunder dårligt, det har før hjulpet at gå den vej rundt.

God vinkling
Jeg skal undersøge det!

Fra : Steen Hansen

Dato : 28-10-10 21:59

> [...]

>Det lyder helt forkert i mine ører det billigvvs har gang i.
>
>Har du lov til at nægte at håndtere reklamationer ved privatsalg?

Det er din leverandør, dvs billigvvs, du skal reklamere til.

Nægter de at behandle din reklamationssag skal du gå til
forbrugerstyrelsen, de vil så behandle din sag, får du medhold her og
de stadigvæk ikke vil modtage din reklamation, så er der ingen vej
uden om en retsag desværre.

De kan ikke forlange at du skal kontakte geberit, du kan som andre
skriver godt forsøge, men de er ikke forpligtiget til at behandle din
reklamation.

Steen.

Fra : Morten P

Dato : 29-10-10 09:10

> Det er din leverandør, dvs billigvvs, du skal reklamere til.

Ja!

> [...]
> forbrugerstyrelsen, de vil så behandle din sag, får du medhold her og
> de stadigvæk ikke vil modtage din reklamation, så er der ingen vej

Tak