Fremgangsmåde i sag om erstatningskrav i n~
Fra : Anton Brix Torø

Dato : 28-10-10 04:25

Hej Hej

Jeg er en ung mand på 22, der her i går aftes var en tur på Train
(Århus) med nogle af mine kammerater. Vi havde en god og hyggelig
aften, da vi pludselig fik nyheden at to af vores venner var blevet
smidt ud. Da jeg kommer uden for ser jeg min ven ligge på maven i en
pølsevogn med strips på. Jeg ved ikke hvad der er sket foregående, men
jeg beder dørmændene om at trække hans bukser på da disse er gledet
ned og jeg syntes det er uanstændigt. Efterfølgende spørger jeg
vedholdende dørmændene hvad min kammerat har gjort, en af dørmændene
går så op i ansigtet på mig og spørger mig "skal jeg lange dig en?"..
Jeg syntes selvfølgelig at det er en mærkelig fremgangsmåde og spørger
ham og hans kollegaer, om dette er trains politik, at de bare langer
folk en hvis de misbehager dem (igen vedholdende). Jeg tager så min
mobil frem da den vibrerede fordi den var løbet tør for strøm. Jeg går
ud fra at den dørmand der truede mig tror at jeg vil til at tage
billeder/filme ham og han løber ned af trappen og hiver fat i mit
jakkeærme, hvorefter han prøver at trække mig indenfor. Jeg trækker i
den modsatte retning og han river mit jakkeærme af.

Det skal siges at der er massere af vidner til episoden.
Jeg havde drukket.
Jakkens værdi er ca. 3000 kroner.
Jeg har kontaktet train hvor jeg fik en ung kvindelig medarbejder, jeg
spurgte efter den ansvarlige som ikke var til stede, og som hun ikke
ville fortælle mig hvornår jeg kunne træffe. Hun gav mig en email
adresse jeg kunne maile til hvis jeg havde en klage.

Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Fra : CC

Dato : 28-10-10 11:56

Den 28-10-2010 12:24, Anton Brix Torø skrev:
> [...]
> adresse jeg kunne maile til hvis jeg havde en klage.
>
> Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Gå til politiet

Fra : alexbo

Dato : 28-10-10 13:29

"Anton Brix Torø" skrev

> Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Jeg formoder at det først og fremmest handler om jakken, jeg tror du skal
finde en der kan sy ærmet på igen.
Fulderikker der tumler rundt i nattelivet og vil tale vedholdende med
dørmænd kan ikke forvente at slippe helt uden skader.

Prøv engang at gå ædru gennem nattelivet og se de halv og helfulde folk
spille smarte, specielt overfor dørmænd og politi.
Du kan da klage til Train eller melde det til politiet, men dels får du ikke
noget ud af det, dels er det efter min mening noget klynk.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-10 13:33

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> Du kan da klage til Train eller melde det til politiet, men dels får
> du ikke noget ud af det, dels er det efter min mening noget klynk.

Flot, så overfald er altså tilladt hvis folk har fået noget at drikke.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-10-10 13:46

On Thu, 28 Oct 2010 14:33:12 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

>Flot, så overfald er altså tilladt hvis folk har fået noget at drikke.

Nej overfald er ikke tilladt, men det er der så heller ikke tale om.
Der er tale om håndgemæng mellem en fuld gæst og en dørmand.

Den slags plejer sjældent at falde ud til den fulde gæsts fordel.

Men det kan da anmeldes til politiet (selve "overfaldet") og man kan
rejse erstatningskrav (for den ødelagte genstand) mod dørmanden (hans
arbejdsgiver). Så hen til politiet og videre derfra til advokaten.

/Hans

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-10-10 11:53

> Prøv engang at gå ædru gennem nattelivet og se de halv og helfulde folk
> spille smarte, specielt overfor dørmænd og politi.

Nogle gange ER de altså nærtagende. Jeg blev standset ind til flere
gange i går aftes, jeg var på trilletur med nogle kammerater i Aalborg.
Første gang jeg blev standset skulle jeg ha' blæst, men de kunne ikke
finde alkometeret... Når, jeg får et "ha' en god aften", de får et "i
lige måde", og så videre.

Senere bliver jeg standset igen af en anden patrulje. De har så styr på
alkometeret, og jeg bemærker med et smil på læben, at deres kolleger
ikke havde samme held med at finde det. Ikke på en provokerende facon,
blot en bemærkning for det hele ikke skulle virke som en begravelse.
Men, jeg skulle da liiiiige skrue ned for charmen, ellers kunne de da
bare gennemgå min bil, "den larmer vidst mere end standard", jeg kunne
blive anholdt for brud på "Ordensbekendtgørelsen" (og HOLD da op, hvor
bruger de den dog meget, når de ikke lige finder andet...) Hvorfor SKAL
de spille med musklerne? Jeg generer da ikke nogen ved at potte rundt
inde i Aalborg, hvor Jomfru Ane Gade larmer mere end min bil...

Betjenten så helt skuffet ud da han så resultatet 0.00... SKAL man være
fuld for at være i godt humør? Og i så fald man ikke er fuld, SKAL man
så opføre sig, som var man på vej til begravelse?

Nota Bene: Nej, den (bilen) larmer ikke mere end standard - den kører
med standard udstødningssystem, hvor der blot for udseendet er sat 2
org. BMW krom rørhaler på. En 6-benet larmer bare mere / lyder af mere.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Soeren Friberg

Dato : 29-10-10 16:03

Den 29-10-2010 12:52, Troels [around 9000] skrev:
> SKAL man være fuld for at være i godt humør? Og i så fald man ikke er
> fuld, SKAL man så opføre sig, som var man på vej til begravelse?

Ja, det er jo ikke lige de skarpeste knive i skuffen, der findes i den
branche. Hvis man tillader sig at fortælle, at man ikke har rørt alkohol
i årevis, og de kan nulstille deres tingester efter en, ja, så er man
sikker på en kontrol. Det er også min oplevelse. De har ingen anelse om,
hvad de skal lave af fornuftige ting.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Kasper Demant

Dato : 28-10-10 13:46

Den 28-10-2010 12:24, Anton Brix Torø skrev:

> Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Send dem en skrivelse hvor du forklarer sagsforløbet, og hvor du redegør
for beløbets størrelse.
Train er som arbejdsgiver ansvarlig for deres dørmænds forsættelige
eller uagtsomme handlinger jf. Danske Lov 3-19-2
Bed dem kontakte dig hvis de har indsigelser i sagen, og ellers overføre
pengene til din konto inden 14 dage.

Hører du ikke fra dem sender du dem en rykkerskrivelse med 100 kr i
rykkergebyr og en frist på 14 dage

Hører du stadig ikke fra dem sender du endnu en rykkerskrivelse med 100
kr i rykkergebyr og en ny frist på gerne 14 dage.

Stadig ingen penge; send et betalingspåkrav til fogedretten. Hvis de
ikke gør indsigelser mod dette har du - hvad der svarer til - en dom på
at de skylder dig pengene, og du kan indkræve dem ved fogedens hjælp.

Sådan ville jeg have gjort

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kasper Demant

Dato : 28-10-10 14:09

Train er forresten ejet af et selskab som hedder Cap Rock A/S beliggende
Tolbodgade 6, 8000 Århus C.

Direktøren hedder Peder Næsborg

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : alexbo

Dato : 28-10-10 14:16

"Anton Brix Torø" skrev

> Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Du har fået flere forslag, når du vælger den vej du vil gå skal overveje
hvad Train kan gøre hvis du strammer sagen, f.eks anmelde dig for overfald
på dørmanden.

Så hvis du går videre bør du sikre dig vidnernes forklaring, helst nogen du
ikke kender i forvejen og helst nogle der var ædru, de kommer til at stå op
imod et antal dørmænd der forklarer at du overfaldt en af deres kollegaer,
der holdt i dit ærme for at forhindre dig i at slå.
Pas på at du ikke ender med en straffeattest, det kan koste dig meget dyrt
senere.

Train forklarer at de var ved at smide en provokerende gæst ud, en af hans
venner også en provokerende fyr kom farende ud og råbte op og slog ud efter
dørmanden, efter dørmanden havde fået et par på hovedet fik han fat i ærmet
på manden, han rev sig løs og løb væk.

Vidnerne forklarer at de stod fredeligt og roligt 5-10 mand og så på at en
gæst blev smidt brutalt ud, en anden fredelig gæst gik stille hen til
dørmanden og spurgte pænt om hvad der var galt, dørmanden flåede hans ærme
af.

mvh
Alex Christensen

Fra : padre

Dato : 29-10-10 06:09

> [...]
>adresse jeg kunne maile til hvis jeg havde en klage.
>
>Hvordan står jeg i denne sag og hvordan skal jeg agere?

Du har et erstatningskrav lydende på erstatning for jakken/reparation af
jakken, mod dørmandens arbejdsgiver. Skriv til arbejdsgiver og bed dem melde
skaden til deres ansvarforsikring (hvis de har en).

--
padre