Nyt album fra Andrea Berg
Fra : V

Dato : 28-10-10 16:43

Hej!

Sidste fredag udkom Andrea Berg's nye album "Schwerelos".

Andrea Berg har denne gang skiftet producer, og den nye er ingen ringere end
Dieter Bohlen, som mange nok kender som den éne halvdel af "Modern Talking",
der havde stor succes verden over i 80'erne.

Har kun fået hørt nogen af sangene, men her er én af sangene, som jeg synes
er rigtig god: http://www.youtube.com/watch?v=qfDxCuF3WQw

Andrea har ikke tidl. været så meget for at give lange interwiews, og havde
ikke lavet egentlige interwievs i 7 år. Men i år har hun faktisk lavet nogle
stykker. Senest i morgen-tv på ZDF. Til dem der ikke kender Andrea Berg, kan
det anbefales at se dette interview!

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=IlBCFetWLLY
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=c_g4DZWOV74

Som noget nyt er det nye album også udgivet i Danmark. Tror desværre ikke at
det er noget større, det er nok kun i deciderede pladeforretninger den kan
købes. Men hun har dog ikke tidl. udgivet noget i Danmark, så tak for det!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 17:59

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har kun fået hørt nogen af sangene, men her er én af sangene, som jeg
> synes er rigtig god: http://www.youtube.com/watch?v=qfDxCuF3WQw

Den er ik`k så ringe endda. Der er meget Helene over sangen.

> [...]
> kan købes. Men hun har dog ikke tidl. udgivet noget i Danmark, så tak for

Godt nok er Danmark blevet meget tysk slager-venligt her på det sidste, men
jeg tror ikke hun får solgt nogle
cd-er her i landet. Man skal jo vide at den er til salg. Jeg har ikke set
tv-reklamer for cd-en og tv-reklamer
er fulædstændig alt-afgørende, for at sælge cd-er med musik som er under
radioboycot.
Det kunne lyde til at hun er kommet under påvirkning af Helene-sounden.
Det er jo kun godt. Men jeg
har ikke hørt om resten er i samme stil som dette nummer. Hvis det er
tilfældet, så scorer den mange plus-point herfra.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 28-10-10 19:06

> Den er ik`k så ringe endda. Der er meget Helene over sangen.

Fandt faktisk én som er endnu bedre (og jeg har stadig ikke hørt alle!):
http://www.youtube.com/watch?v=hnJcaWkRYOg

> [...]
> tv-reklamer for cd-en og tv-reklamer
> er fulædstændig alt-afgørende, for at sælge cd-er med musik som er under

Ja, det kræver at der bliver reklameret for den på TV2! Men så tror jeg
faktisk også at hun kunne komme ganske højt på den danske hitliste!

> Det kunne lyde til at hun er kommet under påvirkning af
> Helene-sounden. Det er jo kun godt. Men jeg
> har ikke hørt om resten er i samme stil som dette nummer. Hvis det er
> tilfældet, så scorer den mange plus-point herfra.

Synes vi skal lade være med at sammenligne hende med Helene. De er to vidt
forskellige sangere, og jeg synes de er gode på hver sin måde. Andrea har
også rigtig mange store hits i bagagen, og det må være en fryd at være til
koncert med hende. Det må jeg have til gode. Helene har jeg jo oplevet, og
det var jo "spitze"!

Fra : V

Dato : 28-10-10 21:56

> Fandt faktisk én som er endnu bedre (og jeg har stadig ikke hørt alle!):
> http://www.youtube.com/watch?v=hnJcaWkRYOg

Virker tilsyneladende ikke, men en smagsprøve kan høres her:
http://www.amazon.de/gp/dmusic/media/sample.m3u/ref=dm_mu_dp_trk4_smpl?ie=UTF8&catalogItemType=track&ASIN=B0046WIJM4&DownloadLocation=CD

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 22:31

> Virker tilsyneladende ikke, men en smagsprøve kan høres her:
> http://www.amazon.de/gp/dmusic/media/sample.m3u/ref=dm_mu_dp_trk4_smpl?ie=UTF8&catalogItemType=track&ASIN=B0046WIJM4&DownloadLocation=CD

Det nummer er kvali-super.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 18:11

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Sidste fredag udkom Andrea Berg's nye album "Schwerelos".

Her kan man lytte til sangene på den nye cd:
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0041D82ZW/sonymusic-21

Uhada dada. Er nr. 2 ikke noget Vicky Leandros-halløj?

Nr. 1, 2, 4, 5, 9, 10 og 13 scorer godt med point herfra. Der er godt nok
meget Helene-sound over cd-en og en frisk- og livlighed over cd-en.
En lille forandring fra hendes tidligere stil. Der er en del 2godaw" over
cd-en.
Jeg kan lide præsis halvdelen af numrene, nemlig de nævnte 7 numre.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 28-10-10 20:03

> Uhada dada. Er nr. 2 ikke noget Vicky Leandros-halløj?

Jo, det er det lige præcis. Jeg har i øvrigt bragt den på banen her i
gruppen før, da den var ude som single før albummet, og bl.a. var med i
"Musik Für Sie" med Uta Bresan. Her var du ikke så begejstret for den! Jeg
synes til gengæld at den er godt lavet, og hun har gjort den til sin egen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 21:49

> Jo, det er det lige præcis. Jeg har i øvrigt bragt den på banen her i
> gruppen før, da den var ude som single før albummet, og bl.a. var med i
> "Musik Für Sie" med Uta Bresan. Her var du ikke så begejstret for den!

Jeg er stadig ikke så begejstret for den, som jeg er begejstret for Vicky´s
udgave.
Den scorer dog alligevel lidt plusser, men langt fra så mange som Vicky´s

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 28-10-10 20:05

> [...]
> cd-en.
> Jeg kan lide præsis halvdelen af numrene, nemlig de nævnte 7 numre.

Jeg synes også der er usædvanligt mange fede numre, og det tror jeg i høj
grad Dieter Bohlen har været medvirkende til. Han og Thomas Anders har jo
skrevet en perlerække at gode pop-numre i Modern Talking-tiden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 21:50

> gode pop-numre i Modern Talking-tiden.

ModernTalking-tiden??? - Øhhh...... Nu tror jeg nok jeg tabte tråden.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 28-10-10 22:06

> ModernTalking-tiden??? - Øhhh...... Nu tror jeg nok jeg tabte tråden.

Nu må du lige stramme op!

Modern Talking var Tysklands mest succesfulde pop-duo, og havde især succes
i 80'erne! Dieter Bohlen var den ene halvdel af denne gruppe, og det er
først og fremmest det han er kendt for!

De havde verdenshits som bl.a.:

You're My Heart, You're My Soul:
http://www.youtube.com/watch?v=4kHl4FoK1Ys&ob=av3n
Cheri Cheri Lady: http://www.youtube.com/watch?v=eNvUS-6PTbs&ob=av3e
Brother Louie: http://www.youtube.com/watch?v=Lp2qcCrdBLA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 22:38

> Nu må du lige stramme op!

Okay. Det prøver jeg så lige

> Modern Talking var Tysklands mest succesfulde pop-duo,

Nå.

> og havde især succes i 80'erne!

Aha

> Dieter Bohlen var den ene halvdel af denne gruppe, og det er først og
> fremmest det han er kendt for! -

Jeg har aldrig hørt om ham før nu.

> De havde verdenshits som bl.a.:
> [...]

Hmmm.... Jeg må desværre bryde sammen og tilstå, at jeg aldrig har hørt
disse sange. Og de er ikke liiiiiige min stil. Måske derfor.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-10 06:53

meddelelse news:4cc9ed3d$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hmmm.... Jeg må desværre bryde sammen og tilstå, at jeg aldrig har hørt
> disse sange. Og de er ikke liiiiiige min stil. Måske derfor.

He He, Tror du ikke du var lidt for hurtig, til at smide pladespilleren ud

De var, som Gunnar ville sige det " Slet ikke så ringe endda "

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : V

Dato : 28-10-10 20:08

> [...]
> lavet nogle stykker. Senest i morgen-tv på ZDF. Til dem der ikke kender
> Andrea Berg, kan det anbefales at se dette interview!

Har nu fået set interviewet i sin fulde længde, og det mest interessante var
at hun sagde at hun skulle give koncert i Danmark!!!

Så hun kommer altså også! Kan dog ikke finde noget om det, men det må være
EFTER hendes forårsturné, som ikke kommer forbi Danmark. Hun besøger dog
Flensburg.

DK4 begynder også at lancere hende i Danmark. F.eks. sender de en koncert
med hende lørdag aften!