Lille Fregnede Sofie fra Amsterdam
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 08:39

Sig mig er det ikke Johnny Reymers egen sang? - Nogen der ved om den er
hollandsk

http://www.youtube.com/watch?v=TvW_n-n2Jmo

Her som rockmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=-SiU_Vzfhhc&feature=related (Lige noget for
Krutte)
Her som kirkemusik:
http://www.youtube.com/watch?v=DMVR_6grvGw&feature=related
Her som marchmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=dOqCw3SIbHE&feature=related
Her som spillemandsmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=4WelaKZnW-Q&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 28-10-10 08:53

meddelelse news:4cc928ae$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sig mig er det ikke Johnny Reymers egen sang? - Nogen der ved om den er
> hollandsk

Mig bekendt er den oprindeligt svensk: "Fröken Fräken".

Her en glimrende men meget senere version med svenske Scotts:
http://www.youtube.com/watch?v=ZrZK-dRd_j0

Hilsen
Michel

Fra : Michel

Dato : 28-10-10 08:54

Og så hedder den på dansk nu vist "Lille fregnede Louise" (ikke Sofie)

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-10-10 10:02

Den 28-10-2010 09:39, Åge Halldorsson skrev:
> Sig mig er det ikke Johnny Reymers egen sang? - Nogen der ved om den er
> hollandsk

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%B6ken_Fr%C3%A4ken

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 11:18

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> http://sv.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%B6ken_Fr%C3%A4ken
>
> Henning.

Tak for linket.

CIUTAT START
Sången har även blivit en succé utomlands och har spelats in på flera olika
språk, bland annat danska, finska, norska, franska och engelska.
CITAT SLUT

........og så på hollandsk. Det stod der ikke.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-10-10 12:16

Den 28-10-2010 12:18, Åge Halldorsson skrev:

> .......og så på hollandsk. Det stod der ikke.

Så skal du da bare rette Wiki.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 14:00

meddelelsen news:4cc94ddc$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> CITAT SLUT
>
> .......og så på hollandsk. Det stod der ikke.

Er der nogen der har link til den finske, franske og engelske udgave. Det
kunne være sjovt skråstreg pudsigt at høre dem. jeg aner bare ikk hvad de
hedder.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 14:24

meddelelsen news:4cc973d3$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der nogen der har link til den finske, franske og engelske udgave ?

HOV! - her er den på alle sprog: http://www.youtube.com/watch?v=f03NVr1QMfs

og her på svensk: http://www.youtube.com/watch?v=P34Dk-4TZzw

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-10 12:33

meddelelse news:4cc928ae$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sig mig er det ikke Johnny Reymers egen sang? - Nogen der ved om den er
> [...]

Nej den er Svensk, men det er der vist allerede gjort rede for....

Det du måske tænker på, er at det var Johnny Reimar's første plade på Dansk

M.V.H....Benny..