Superradio SUCKS!
Fra : Henning Poulsen

Dato : 08-08-01 03:06

Som fortsættelsen på en lille føljeton vil jeg også lige fortælle min
historie.
I januar 1999 købte min far et af de tilbud Apple kørte i flere
forretninger: En iMac, 32 MB ekstra RAM, VPC 2.0, og en Agfa Scanner. De
havde imidlertid ikke scanneren på lager, så den kunne han hente senere. Han
købte altså det hele, fik iMac, ekstra RAM og VPC, men skulle hente
scanneren. De ringede aldrig så han cyklede en gang i mellem ud til Taastrup
for at se om de havde fået den. De havde den aldrig. I juni 1999 flyttede
han til Færøerne, og jeg får iMac'en, og så kan jeg ringe (bor i Esbjerg)
og spørge hvor den scanner bliver af.
Jeg har har fakturaen på, at jeg har en scanner til gode. Så ringer jeg til
dem, og de kan ikke helt finde ud af det. De har på deres papirer ikke helt
klart oplyst om de har udleveret ram eller VPC, så jeg siger at det er
udleveret, men scanneren er IKKE udleveret. Når jeg så besøger dem, går
ekspedienten ud på lageret og undersøger på computeren hvad der er galt med
mig eller min far. Han kommer tilbage med en faktura, hvor der står at
scanneren er udleveret. Den skulle være udleveret til min far i midten af
august 1999. Men da var min far flyttet til Færøerne. Men kan jeg stadig
have en faktura hvor der står at jeg har en scanner til gode så?
Jeg går derfra uden noget resultat og ringer igen til dem, og beder om at få
chefen. Han og de andre har sagt at det er min far der skal ordne det og
ikke jeg. Men jeg har fakturaen og ejer computer og scanner. Jeg antyder at
det kan være dokumentfalsk at varen er udleveret, og så begynder han at
skræmme mig med retssag osv.
Hvad skal jeg gøre? Superradio syntes det er underligt at jeg beskæftiger
mig med den sag nu, 2 år senere. Det kunne godt virke suspekt synes de. Men,
de kunne jo også have opsøgt os, leveret varen, som er betalt for eller
gjort noget andet.
Sidst jeg snakkede med dem har været en 10 måneder siden. Fakturaen har bare
ligget på bordet her i Esbjerg, og jeg har ikke vidst helt hvad jeg skulle
gøre.

Hjælp?

Henning Vestergaard Poulsen
henning@imtoosexy.com

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-08-01 08:58

Henning Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> [...]
> de kunne jo også have opsøgt os, leveret varen, som er betalt for eller

Det er sguda meget enkelt: Du har et dokument, der viser, at SuperRadio
skylder dig en skanner til en vis værdi.

Du kan for en ordens skyld få din far til at skrive dig en fuldmagt
hvori han overdrager alle rettigheder vedr. dokumentet til dig.

Hvis ikke de giver dig scanneren eller en passende kompensation, så gå
til

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-08-01 09:03

> Hvis ikke de giver dig scanneren eller en passende kompensation, så gå
> til

> www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Gå til ovenstående ?? hvad skulle de kunne gøre ?

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-08-01 10:27

Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> [...]

.... jeg blev afbrudt...,: fortsættelse:

....så gå til en advokat. Sagen er alt for klokkeklar til at lade ligge!

Stig

(Nej, nedenstående firmaer som drives af undertegnede kan ikke gøre ret
meget, men jeg vile selvfølgelig have leveret scanneren!)

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-08-01 09:30

> [...]

> måneder siden. Fakturaen har bare ligget på bordet her i Esbjerg, og jeg
> har ikke vidst helt hvad jeg skulle gøre.

Jeg kan kun anbefale dig, som jeg har anbefalet andre, at besøge
forbrugerstyrelsens side på http://www.forbrugerstyrelsen.dk og læse op
på det juridiske. Gør dig bekendt med dine rettigheder i denne
situation, og skriv et velformuleret og sobert brev til Superradio top
hvori du forklarer at hverken du eller din far har fået udleveret den
scanner på trods af gentagne henvendelser. Har du mulighed for at få din
far til at sende dig et brev, hvori han skriver, at han har været i
Tåstrup den og den dato for at forhøre sig om scannerens skæbne?

Hvor uretfærdigt det end er, så er det nok lidt uheldigt at du ikke har
gjort dette noget før, men blot taget telefonisk kontakt til dem, det
bærer ikke helt samme vægt.

Hvorvidt de kunne have opsøgt jer og afleveret varen så ja, hvis det var
det din far havde aftalt med dem. Glem blot ikke, at Superradio
eksisterer for at tjene penge, og hvis det er muligt at sælge en scanner
to gange, så tror jeg ikke de ville tøve [denne antagelse er for egen
regning].

Held og lykke med det.

--
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | Remember Occam's razor? |