Dansktoppen saboteret i lørdags ???
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 10:49

Var lige en smutter inde på Dansktoppens hjemmeside, da jeg på grund af
programmets kvalitets-styrtdyk ikke lytter til programmet mere. Det sendes
nu på DR P5 lørdag kl. 13.

På hjemmesiden lyttede jeg sån lige, for skæg skyld og narrestreger, til
Dansktoppen i lørdags. Det var en slem oplevelse kvalitetsmøæssigt, men
skidt nu med det.

Der var noget jeg undrede mig lidt over. Der blev fortalt at pladen på 1.
pladsen var en debutant og at de stormede dirtekte op på 1. pladsen i eet
hug. Huuuuuu hej vilde mænd, tænkte jeg.
Det var da voldsomt. Jeg formodede at det selvfølgelig ikke kunne være andre
end Kandis. Måske Birthe Kjær.

Men så blev nr.- 1 præsenteret. Det var en gruppe som aldrig før havde været
på Dansktoppen. Den hed "Langt før tiden". Hmmmmm. Det er nok en ny
Kandis-agtig gruppe, formodede jeg.
Så spillede de sangen. den hed "Sig det før vi venter". Og Guderne skal vide
at det var langt fra den kendte dansktop-stil.

Hvordan kan sådan en outsider storme op som nr. 1?. Det virker meget
mærkværdigt og faktisk ret usansynligt. Eller, der ER helt usansynligt. Det
siger sig selv. Det kan bare ikke lade sig gøre. Ikke når stilen i
programmet generelt er helt anderledes.

Jeg siger ikke, at den ikke kan komme ind. Der kommer så meget på
Dansktoppen, som ikke lige er det vi normalt kender som dansktop-musik, men
den slags musik plejer altså ikke at komme så højt op på listen - og da slet
ikke i eet hug.

Den er så meget anderledes at det bare ikke kan passe.

Afstemningen foregår med SMS - Er det muligt at nogen experter kan sætte en
computer til at lave et sandt SMS-angreb, hvor SMS-er bliver afsendt i en
sand stormflod, så enhver plade vil kunne storme ind som nr. 1 ?

Prøv at lyt. Der er vist ikke mange der vil sige at den her plade vil kunne
storme ind som nr. 1. (Altså på Dansktoppen)
http://www.youtube.com/watch?v=-GsV3YdOuyU&feature=related

Er der nogen der har ideer om hvad nogen kan have gjort SMS-svindel-mæssigt
for at få den til tops på den måde ? - jeg er bare lidt nysgerrig.

her er plade, som enhver kan høre ikke ligefrem er til Dansktoppen. Det
svarer jo nærmest til at Kandis stormede op på salgslistens 1. plads og blev
der i et år.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 11:31

meddelelse news:4cc7f594$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> her er plade, som enhver kan høre ikke ligefrem er til Dansktoppen. Det
> svarer jo nærmest til at Kandis stormede op på salgslistens 1. plads og

Er du sikker på, den blev nummer 1, eller glemte de bare at sende resten ?
Enig i, at kvalitet her, er en absolut mangelvare...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 12:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på, den blev nummer 1, eller glemte de bare at sende resten ?
> Enig i, at kvalitet her, er en absolut mangelvare...
>
> M.V.H....Benny..

Den er god nok Leif Hvirvelstorm præsenterede den som nr. 1 og fortalte at
nr. 1 var et helt nyt navn og at de fløj lige op som nr. 1.

Om kvaliteten er en mangelvare eller ej, det er slet ikke det jeg taler om.
Det er stilen. Stilmæssigt er det komplet usansynligt at den
slags musik kan hvirvle op som nr. 1 på eeng gang - og så er det yderligere
et nyt navn.
Det er mærkværdigt at man har et navn som Leif Hvirvelstorm til at stå
for programmet. Han er tilsyneladende komplet ligeglad med
om der er sket svindel eller ej. Han lod som om det slet ikke undrede ham,
hvad der var sket. tsk tsk.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-10 11:57

meddelelse news:4cc80682$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> for programmet. Han er tilsyneladende komplet ligeglad med
> om der er sket svindel eller ej. Han lod som om det slet ikke undrede ham,

Stop nu lige en halv Åge... Fordi du og jeg, ikke giver en hel masse for
denne melodi, kan der jo nemt være andre, der syntes den er megafed...

Der er jo ingen der siger, der har været svindel, bare fordi du tror, der
kan have været det... Jeg ved ikke hvordan det er for Dansk toppen, men ofte
koster det jo ekstra at SMS'e til Danmarks radio... Og som en anden hentyder
til... Er det nok ikke ligefrem større sms storme der skal til for at flytte
rundt på placeringerne. For Dansk toppen har sikkert masser af lyttere, men
jeg tror da ikke, der er mere end Max 1000 lyttere, der sender SMS'er ind,
og da det nok også er den yngste del af lytterne, jo så vil den sikkert få
en noget bedre score, end den vi ville have givet den... Smag og behag er jo
individuel, og Dansk toppens publikum er sikkert ikke mindre spraglet, end
alle andre genrer's publikum... Så der kan forekomme store udsving... Det er
jo sket før, at selv om man røg direkte på førstepladsen, så er de faldet
neden ud af listen, allerede efter et ganske få uger... Hvor imod Lars Stryg
& Royal Strings, nærmest havde garanti, på at den blev liggende på listen i
mindst ½ år... Så skal man jo også huske, er det i en sløv periode, er det
meget nemmere at løbe med 1'ste pladsen, hvor imod, i rigtige opgangstider,
er den næsten umulig at indtage...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 13:34

> Stop nu lige en halv Åge...

Breeeemmmss.....

> Fordi du og jeg, ikke giver en hel masse for denne melodi, kan der jo nemt
> være andre, der syntes den er megafed...

Jojo, men det er slet ikke det der interesdserer mig.

> Der er jo ingen der siger, der har været svindel, bare fordi du tror, der
> kan have været det...

Men uanset hvad, så er det overvejende usansynligt, at det publikum som
lytter til DT i så voldsom grad lige pludselig skifter smagsretning at de
kan få sådan en plade til at storme 1.pladsen.
- uanset om vi kan lide det eller ej, ung eller gammel. Dem der er til
sådan noget musik, lytter generelt ikke til DT. Det er altså bare ikke der
de kan finde såndan noget musik.
Men svindel og svindel.- Som en anden påpegede , i en computer-nyhedsgruppe
hvor jeg også spurgte, så kan "svindelen" have foregået ved at sangeren
måske kan have fået en masse
computernørder til at stemme. Hvis han f.eks. var folkeskolelærer og var i
kontakt med mange unge, som måske var potentielle lyttere.

Hilsen Åge

Fra : Vidal

Dato : 28-10-10 15:22

Den 28-10-2010 14:33, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> computernørder til at stemme. Hvis han f.eks. var folkeskolelærer og var i
> kontakt med mange unge, som måske var potentielle lyttere.

Det bliver vist svært at få unge til at stemme på dansktoppen.
Det kan vi godt udelukke. Måske arbejder han på et plejehjem,
selvom plejehjemsbeboerne måske kan have have det lidt svært
med SMS.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Bak

Dato : 28-10-10 17:05

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Den 28-10-2010 14:33, Åge Halldorsson skrev:

Hvis han f.eks. var folkeskolelærer og var i

Det er umuligt. Ikke potentielle lyttere! Men potentielle stemmere, som jeg
skrev i et tidligere indlæg. Du får sgu ikke unge friske mennesker til at
høre det bras, men de kan måske lokkes til at sende en sms, bare fordi det
er deres lærer, pedel, fodboldtræner eller noget tilsvarende, der beder dem
om det, for at opnå en høj placering på listen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 18:02

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Du får sgu ikke unge friske mennesker til at høre det bras,

PS: Jeg føler mig helt ung.
Jeg synes nemlig også det er noget bras

> men de kan måske lokkes til at sende en sms, bare fordi det er deres
> lærer, pedel, fodboldtræner eller noget tilsvarende, der beder dem om det,
> for at opnå en høj placering på listen.

Det var faktisk også det jeg mente.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-10 09:50

meddelelse news:4cc96dac$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> computernørder til at stemme. Hvis han f.eks. var folkeskolelærer og var i
> kontakt med mange unge, som måske var potentielle lyttere.

Altså Åge, er det nu ikke dig, der er ude i et forklaringsproblem ?...

Det er demokrati på godt og ondt. Den der får flest stemmer. Vinder.

Og skulle det være tilfældet, at han var lærer, hvor er så problemet. Så
vidt jeg har forstået, og med det udstyr skolerne råder over i dag. Så
ligner musikundervisningen ikke den der var, da jeg gik i skole. Så om det
er læreren der påvirker eleverne, eller omvendt, tror jeg egentligt slet
ikke, de selv er klar over. Men jeg er da ikke spor i tvivl om, at de
gensidigt udvikler hinanden... At det har virket udmærket, i mange år, kan
vi da se af resultaterne... At disse så måske ikke har været så tydelige de
sidste år, som de var førhen, skyldes måske den hånlige indstilling der er
til musik nu om dage... Eller mangler man bare folk med nosser, som F.eks
Gunnar Geertsen & Niels Drevholt, som alligevel gennemfører tingene, også
selv om Dansk musik, ikke ligefrem på forhånd ligner en Bestseller... Og
deres største evne var måske, at de fik ungerne til at gå op i det, med liv
og sjæl... Så meget, så de frivilligt kom, selv udenfor skoletid.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-10-10 10:43

> Altså Åge, er det nu ikke dig, der er ude i et forklaringsproblem ?...

Det synes jeg ikke

> Det er demokrati på godt og ondt. Den der får flest stemmer. Vinder.

"Svindel" skal også stå i anførselstegn.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-10-10 12:21

> [...]
> en computer til at lave et sandt SMS-angreb, hvor SMS-er bliver afsendt i
> en sand stormflod, så enhver plade vil kunne storme ind som nr. 1 ?

¨
Nøøøøj det er store problemer, du her bringer frem. På den skala fra 1 til
10, hvor vigtigt er det så i forhold til at en trediedel af verdens
befolkning sulter, at der er krige og at vi har et VKO flertal

Fra : Martin Bak

Dato : 27-10-10 15:33

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 10, hvor vigtigt er det så i forhold til at en trediedel af verdens
> befolkning sulter, at der er krige og at vi har et VKO flertal

Stormflod og stormflod... Er du klar over, hvor få der rent faktisk hører de
udsendelser? Jeg har lige hørt brudstykker af sidste uges program. Nr. 2,
Peter Vesth, der jo som bekendt har en stor og aktiv fanklub, fik kun ca.
450 stemmer. Så et lille band, med en pænt stor vennekreds og familie, ville
sikkert relativt nemt kunne slå det tal. Især hvis en eller flere af
medlemmerne af bandet f.eks. er skolelærere eller andet, med en stor
kontaktflade til flittige mobiltelefonbrugere.

Bortset fra det, så synes jeg ikke nummeret er ringere end så mange andre,
der ellers traditionelt har haft plads på Dansktoppen. Men indrømmet, kønt
lyder det sgu ikke.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 27-10-10 15:47

On Wed, 27 Oct 2010 13:21:19 +0200, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

> [...]

>10, hvor vigtigt er det så i forhold til at en trediedel af verdens
>befolkning sulter, at der er krige og at vi har et VKO flertal

Det diskuteres sikkert i andre gr. på livet løs, som vi ikke kan gøre
så meget ved.

per

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-10-10 12:20

Den 27-10-2010 11:49, Åge Halldorsson skrev:

> Prøv at lyt. Der er vist ikke mange der vil sige at den her plade vil
> kunne storme ind som nr. 1. (Altså på Dansktoppen)
> http://www.youtube.com/watch?v=-GsV3YdOuyU&feature=related

Den er dansk, Åge, og der er nogen der selv synger og spiller.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-10-10 13:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Den er dansk,

er det et kvalitets-stempeli sig selv???

Åge, og der er nogen der selv synger og spiller.

Der er nogen der selv larmer

Hilsen Åge

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 06:25

On 29 Okt., 10:43, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> Det synes jeg ikke

> "Svindel" skal også stå i anførselstegn.
>
> Hilsen Åge

Hej i stuerne.
Efter at have læst dette indlæg, kan jeg kun tænke: "Er det kun bitre
gamle mænd som sidder og debaterer??"
Åge skriver selv, at han ikke hører dansktoppen længere pga. kvalitets
styrtdyk, og nu kommer et nyt band ind som nr 1 med et frisk pust, og
det eneste der så bliver gjort, er at beskylde bandet for
"svindel"!!!
I skriver selv i indlægget, at der ikke er mange unge som hører DT.
Nej, og hvorfor mon??? Kandis, Birthe Kjær osv.??!! Måske flere unge
hører DT, når et så godt band som "Langt før tiden", kan komme til
tops med det samme. Det giver et frisk pust til den støvede
topliste!!!
Jeg syntes, at det er rigtig god musik, og håber at vi kommer til,
både at se og høre meget mere til "Langt før tiden" fremover!! De har
fået min stemme IGEN!!!

Så syntes jeg, at I skulle stoppe jeres pessimisme op et sted hvor
solen ikke skinner. Et er, at man ikke kan lide musikken, men at
beskylde dem for sms svindel, og selv komme mere flere teorier til
hvordan, det er da lavt! Kan det måske ikke være, at dette band, har
en stor og god berøringsflade, og at der rent faktisk er nogen (som
jeg) der kan lide deres musik??

Jeg ønsker i hvertfald "Langt før tiden" held og lykke, og håber at se
dem på toppen igen i næste uge!!!

Hilsen Maria ung og 28 år!

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-10-10 13:27

Den 31-10-2010 13:24, Maria skrev:

> [...]
> hvordan, det er da lavt! Kan det måske ikke være, at dette band, har
> en stor og god berøringsflade, og at der rent faktisk er nogen (som

Enig...

Henning.

Fra : Kenneth

Dato : 31-10-10 06:53

On 27 Okt., 10:49, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> sand stormflod, s enhver plade vil kunne storme ind som nr. 1 ?
>
> Pr v at lyt. Der er vist ikke mange der vil sige at den her plade vil kunne
> storme ind som nr. 1. (Alts p Dansktoppen)
>  http://www.youtube.com/watch?v=-GsV3YdOuyU&feature=related
>
> Er der nogen der har ideer om hvad nogen kan have gjort SMS-svindel-m ssigt
> for at f den til tops p den m de ? - jeg er bare lidt nysgerrig.
>
> her er plade, som enhver kan h re ikke ligefrem er til Dansktoppen. Det
> svarer jo n rmest til at Kandis stormede op p salgslistens 1. plads og blev

Hej Åge
Jeg er bange for at udviklingen har hentet dig. Langt Før Tiden har en
stor, yngre og aktiv fangruppe hvilket har resulteret i en 1. plads på
DT. Langt Før Tiden var bobler på lige vilkår med de andre men var
bare bedre. Noget tyder på at DT har fået det nye blod som den så
inderligt har brug for.
Du linker til en video hvor de er ved at indpille albummet derfor
kvaliteten. Her er det rigtige nummer http://www.youtube.com/watch?v=5XfGSZTU8Aw
Hilsen Kenneth

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 07:04

Kenneth; et andet rigtig godt nummer er: http://www.youtube.com/watch?v=ZHInbMdqpAA&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 14:05

"Kenneth" <kennethlauridsen2000@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

Jeg er bange for at udviklingen har hentet dig.

Jeg synes da ellers der virker mere til at udviklingen er ved at indhente
visse andre pop-folk.
Danmark er midt i en sand tysk slager-eufori i disse år, hvor
slagermusikken stormer frem overalt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-11-10 10:41

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]

inderligt har brug for.
Du linker til en video hvor de er ved at indpille albummet derfor

Hej Kenneth..

Nu var det mig, der klandrede kvaliteten, og ikke Åge...

Nu kan jeg jo så forstå, at jeg fra dig får medhold i min påstand ..

Så var jeg da i det mindste ikke helt ved siden af.
Men jeg vil selvfølgelig lytte til det færdige nummer, når jeg har sendt
dette indlæg.

DT er for de bedste numre, blandt de pladeaktuelle grupper...
Hvilket ikke nødvendigtvis behøver at være blandt de bedste.
Der skulle nok også kunne blive plads til dem i næstbedste række.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-10 15:37

> DT er for de bedste numre, blandt de pladeaktuelle grupper...

Det er så ikke korrekt. Der testes meget lidt af det pladeaktuelle popmusik,
hvorimod der testes meget mere af det pladeaktuelle slagermusik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-10 12:14

meddelelse news:4cced073$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er så ikke korrekt. Der testes meget lidt af det pladeaktuelle
> popmusik, hvorimod der testes meget mere af det pladeaktuelle slagermusik.

Hej Åge

Jamen det har nok en del at gøre med, at mange popmusikere, har frabedt sig
at blive testet til DT.... Hvorfor, skal jeg ikke kunne sige, om det er af
frygt for, at deres fans skulle miste respekten for dem, i disse noget rock
fixerede tider, eller det bare er en form for snobberi... Ligger som sagt,
lidt hen i det uvisse. Så faktisk er det da på en måde, en befrielse hver
gang et sådan popnummer, både bliver testet, og da endnu bedre, når de også
kommer ind på listen... Det skulle da nødigt blive sådan, at kun " Kære
lille mormor " melodier, kommer på DT.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-10 16:51

> Jamen det har nok en del at gøre med, at mange popmusikere, har frabedt
> sig at blive testet til DT....

Det tror jeg nu ikke de selv bestemmer. Det Er Leif Hvirvelstorms egen
beslutning hvad der skal testes. Ikke gruppernes beslutning.

> Det skulle da nødigt blive sådan, at kun " Kære lille mormor " melodier,
> kommer på DT.

Sådan foretrækker jeg det nu. Det er også det der er fremtiden.
Stort set alle radioer er formateret i een retning. Det er helt normalt i
dagens mediebillede på FM.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-11-10 10:55

meddelelse news:4cd0337a$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Sådan foretrækker jeg det nu. Det er også det der er fremtiden.
> Stort set alle radioer er formateret i een retning. Det er helt normalt

Det er måske derfor, min radio er groet fast på P4...

Der er lidt af hvert... Og det er netop sådan, jeg kan lide det.

Og husker jeg ikke helt galt, så er det vist også der, Dansk toppen sendes

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-11-10 14:22

Den 03-11-2010 10:55, Benny Mortensen skrev:

> Der er lidt af hvert... Og det er netop sådan, jeg kan lide det.

Kære Hr. Benny.

Du skriver og skriver... ud fra en god mening, selvfølgelig.
Men det rokker ikke en skid.
Jeg synes, at du i stedet for dine mange gode ord, skulle starte nogle
nye tråde op, med hvad du kan lide.
Gå ud i trak2ern, start den op, sprøjt en gang til, og begynd i gruppen
forfra,... og med et emne...

Hilsener Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-10 16:46

> Gå ud i trak2ern, start den op, sprøjt en gang til,

> Hilsener Henning.

Sån noget "gylle" at lukke ud

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-10 09:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tråde op, med hvad du kan lide.
> Gå ud i trak2ern, start den op, sprøjt en gang til, og begynd i gruppen

Du har ikke læst den nye vandmiljølov kan jeg se )). Så turde du end
ikke antyde dette... Så det ønske kan jeg ikke efterkomme... Men jeg har
nogle nitter, jeg skal have skåret over, så jeg kan få bunden i den lille
trailer til at sidde fast igen. Se det vil jeg love dig, at bruge lidt tid
på i dag...

Lidt brænde, skal der vel også saves, og hold da helt kæft, sikken en
regnbue der kom der.

Uha dog, jeg starte... Mig der er håbløst out of date... Inden jeg får noget
som helst hørt, hører det hjemme på museum... Så nej, dem der burde starte
tråde, var da vel egentligt dem, der lyder som om de har fingeren på
pulsen.... Og ikke mig, hvor selv min traktor, er ældre end de fleste
herinde ))

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-11-10 10:14

Den 04-11-2010 09:51, Benny Mortensen skrev:

> Uha dog, jeg starte... Mig der er håbløst out of date... Inden jeg får noget
> som helst hørt, hører det hjemme på museum...

Ja netop, kom med forslag. Lad os få noget vi kan synge med på, og nikke
genkendende til.
Her f.eks. "Overalt på vor jord" med Poul Bundgaard.
Her kan selv Åge synge med, og så giver sangen mange andre mindelser,
Verona, teatret, underkuede befolkningsgrupper, og så passer teksten jo
fint til dig, når du triller rundt på parcellen og studerer regnbuer.
Andre igen gyser og krummer tæer, men alle siger den noget:

http://www.youtube.com/watch?v=d5OptH5XYN4&feature=related

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-10 15:12

> [...]
> fint til dig, når du triller rundt på parcellen og studerer regnbuer.
> Andre igen gyser og krummer tæer, men alle siger den noget:

Ja, den er udemærket, men jeg ville nu hoppe lidt længere ind på pladen, og
vælge denne... Den er lidt sjovere..

http://www.youtube.com/watch?v=lfboQoAniD0

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-11-10 15:20

Den 04-11-2010 15:12, Benny Mortensen skrev:

> Ja, den er udemærket, men jeg ville nu hoppe lidt længere ind på pladen, og
> vælge denne... Den er lidt sjovere..
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lfboQoAniD0

Ja, så er vi tilbage hvor vi kom fra, du må ud og ta' en ekstra runde
med sprøjten. Gødes skal hvad gødes må...

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-10 17:02

> [...]

"Overalt på vor jord" med Poul Bundgaard.
> Her kan selv Åge synge med, og så giver sangen mange andre mindelser,

Åge bryder ud i sang: "Uberall auf der welt schein de
soOOOOooooooonne.lalalalaaaa lala la lala lalalaaaaaaaaaaa"

http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98

Den er god på dansk, em musik-teknisk er den nu bedre på tysk. Synes Åge.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth

Dato : 31-10-10 07:11

On 31 Okt., 14:04, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> "Kenneth" <kennethlauridsen2...@yahoo.dk> skrev i meddelelsennews:15effc66-4b61-4afa-993e-1908c5e4a51c@k22g2000yqh.googlegroups.com...
>
> Jeg er bange for at udviklingen har hentet dig.
>
> Jeg synes da ellers der virker mere til at udviklingen er ved at indhente
> visse andre pop-folk.
>   Danmark er midt i en sand tysk slager-eufori i disse r, hvor
> slagermusikken stormer frem overalt.
>
> Hilsen ge

Nu ved jeg ikke lige hvad Langt Før Tiden eller DT har med slagermusik
at gøre. DT burde være der hvor man kan høre de bedste danske bands og
sangere.
Hilsen Kenneth

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 07:32

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> visse andre pop-folk.
>   Danmark er midt i en sand tysk slager-eufori i disse r, hvor

Åge: Det er som om, at du "snakker udenom"??? Dit indlæg omhandler
"Langt før tiden" og sms svindel, og fordi Kenneth skriver til dig, at
udviklingen har hentet dig, begynder du at skrive om tysk slager???
Tysk slager har da INTET med Dansk toppen at gøre, og kan aldrig komme
på den! Men derimod er "Langt før tiden" en del af den nye DANSKE
udvikling, og derfor er de i toppen ad DT!!!

Hilsen Maria

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 16:12

"Maria" <omaria@jubii.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Det undrer mig bare at pop-folk skulle være begyndt at være Dansktoppen
lyttere. Jeg troede de lyttede til pop-stationer. Er det ikke spild af tid
at sidde og lytte til DT,
i håb om at der skulle komme en god pop-plade.
Hvorfor lytter du ikke til pop-programmer i stedet, hvis det er sådan
noget du kan lide ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 15:58

Maria skriver:

[...]

Men det kunne de jo ikke vide. Sad de virkelig og lyttede til Dansktoppen
for at høre om der kom et "frisk pust".
Mon ikke de lyttede til pop-stationer i stedet. Jeg vidste ikke at
pop-interesserede sad og lyttede til Dansktoppen.
Det har der langtfra tidligere været givet indtryk af at de gjorde. ???

Det giver et frisk pust til den støvede
topliste!!!

Det gav i hvert fald en del støj

Hilsen Åge

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 09:15

On 31 Okt., 15:58, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> pop-interesserede sad og lyttede til Dansktoppen.
> Det har der langtfra tidligere været givet indtryk af at de gjorde. ???

Hej Åge!

GRIN!!! Støj... hahahha, ja det kalder jeg det pludder du kommer
med!!! Du læser jo langt fra hvad der bliver skrevet!

Citat fra det jeg selv har skrevet længere oppe: "Kan det måske ikke
være, at dette band, har
en stor og god berøringsflade, og at der rent faktisk er nogen (som
jeg) der kan lide deres musik??"

Måske det at "Langt Før Tiden" er strøget ind i toppen, gør at folk
nu vil høre DT??? Spændende at se om de stadig ligger i toppen næste
uge, gør de jo ikke, hvis det du skriver er rigtig! (at pop-
interesserede ikke lytter til DT)

Hilsen Maria

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 09:24

On 31 Okt., 16:11, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> Tysk slager har da INTET med Dansk toppen at g re, og kan aldrig komme
> p den! Men derimod er "Langt f r tiden" en del af den nye DANSKE
> udvikling, og derfor er de i toppen ad DT!!!
>
> Hilsen Maria
>
> Det undrer mig bare at pop-folk skulle v re begyndt at v re Dansktoppen
> lyttere. Jeg troede de lyttede til pop-stationer. Er det ikke spild af tid
> at sidde og lytte til DT,
> i h b om at der skulle komme en god pop-plade.
>     Hvorfor lytter du ikke til pop-programmer i stedet, hvis det er s dan

Hej igen Åge!
Nu er jeg ikke den eneste som bestemmer hvad der skal høres i radioen,
hverken hjemme hos mig selv eller på mit arbejde! Udover det, så
syntes jeg bestemt, at det er værd at lytte til DT, når der kommer
lidt nyt ind fra gaden!
Men igen hopper du uden om emnet Åge! Diskussionen var IKKE, om hvad
jeg skulle lytte til i radioen, men at du beskylder et band for at
snyde med stemmerne, fordi de er strøget til tops på DT! Hvilket du
åbenbart ikke forstår! At du syntes at musikken er støj, det må du om!
Men at beskylde folk for snyderi, det er da godt nok lavt! Men sådan
er det jo tit med internettet, der kan folk sidde og ytre deres
meninger, og gemme sig flot bag skærmen!!! Når man så støder lidt til
dig, så kan du ikke engang komme med på banen, med en ordentlig debat,
men snakker udenom om, med alt mulig pludder!!! (hvilket er støj i
mine ører)
Hilsen Maria

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 16:57

[...]

Jeg tror bestemt der er "snyd" med. Jeg kender ingen som kan lide popmusik
og som samtidig gider lytte til Dansktoppen.
De lytter i stedet til de stationer hvor de får den musik de kan lide.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-11-10 09:59

meddelelse news:4ccd91cd$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> og som samtidig gider lytte til Dansktoppen.
> De lytter i stedet til de stationer hvor de får den musik de kan lide.

Åge, igen vakler din forklaring lidt....

Førhen lyttede du da selv til både Pop & Dansk top....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-10 15:32

> Åge, igen vakler din forklaring lidt....
>
> Førhen lyttede du da selv til både Pop & Dansk top....

Gjorde jeg det?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-10 11:59

meddelelse news:4ccecf7c$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Gjorde jeg det?
>
> Hilsen Åge

Jeg ved jo ikke om du reelt gjorde det, men du skrev det da i hvert fald her
i gruppen, at du gjorde det..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-10 16:47

> Jeg ved jo ikke om du reelt gjorde det, men du skrev det da i hvert fald
> her i gruppen, at du gjorde det..
>
> M.V.H....Benny..

Hmmm. Jeg har ellers altid afskyet popmusik af et godt hjerte.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-11-10 10:56

meddelelse news:4cd03290$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hmmm. Jeg har ellers altid afskyet popmusik af et godt hjerte.
>
> Hilsen Åge

Jamen så har du jo også afskrevet Tysk Schlager, som også er Pop.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-10 16:39

> Jamen så har du jo også afskrevet Tysk Schlager, som også er Pop.
>
> M.V.H....Benny..

Nå for Fanden.
Så ændrer jeg det til at popmusik er den bedste musikgenre der findes. Jeg
lytter til popmusik både tidlig og sent. Og jeg ser tit popmusikshow på tv.

Hilsen Åge

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 13:54

> [...]
> og som samtidig gider lytte til Dansktoppen.
>     De lytter i stedet til de stationer hvor de får den musik de kan lide.

Du lyder som en meget bitter mand må mand sige! Faktisk syntes jeg det
er meget grove beskyldninger, og tror bestemt ikke at snyd overhovedet
kan forekomme i sådanne afstemninger!
Hvis Lang Før Tiden ikke hører hjemme på dansk toppen, hvor hører de
så hjemme???

Jeg håber VIRKELIG at de er tilbage som nr 1 i næste uge!

Hilsen Maria

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-10 21:30

[...]

På de ganske almindelige popstationer. Popstationer spiller jo popmusik. Kan
man lide popmusik, så lytter man jo til popstationer. Går jeg da stærkt ud
fra.

Jeg håber VIRKELIG at de er tilbage som nr 1 i næste uge!

De er nr. 3. Det underbygger formodningen om urent trav. Hvis man er så
over-populær at man fræser direkte op på 1.pladsen,
så synker man altså ikke sån bare ned derfra ugen efter. Det tyder stærkt på
aftale om SMS-storm og an man ikke gad fortsætte stormen.
Der foregår masser af svindel indenfor radio tv-verdenen. F.eks. har
deltagerne i tv-showet "Hit med sangen" hørt sangene før programmet
starter. Ligeledes er "Sporløs" også delvis aftalt spil. Når deltageren
stilles overfor far eller mor, som man har fundet, så får deltageren at vide
at
man skal se overrasket ud, men man har fået lov at møde far eller mor først.
Man skal ikke være så godtroende når det gælder radio og tv-folk og
programmer. Det er ikke altid hvad det er.

Hilsen Åge

Fra : Maria

Dato : 31-10-10 14:57

On 31 Okt., 21:30, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> aftale om SMS-storm og an man ikke gad forts tte stormen.
>    Der foreg r masser af svindel indenfor radio tv-verdenen. F.eks. har
> deltagerne i tv-showet "Hit med sangen" h rt sangene f r programmet
> starter. Ligeledes er "Sporl s" ogs delvis aftalt spil. N r deltageren
> stilles overfor far eller mor, som man har fundet, s f r deltageren at vide
> at
> man skal se overrasket ud, men man har f et lov at m de far eller mor f rst.
>     Man skal ikke v re s godtroende n r det g lder radio og tv-folk og
> programmer. Det er ikke altid hvad det er.

Ikke for at vælte din verden, men så tror jeg altså ikke der skal ret
mange stemmer til, for at ende som nr 1 på dansk toppen, og som
tidligere skrevet, så tror jeg denne gruppe har en bred fanskare og
berøringsflade!!! Jeg syntes VIRKELIG det er under bæltestedet, at
anklage nogen for at snyde, som du gør! Du har jo flere teorier...!!
Sms storm?? Der skal stemmes pr sms, og det er vel meget almindeligt,
at venner/bekendte/familie og fans stemmer, er det ikke??
Jeg har rent faktisk set hvordan andre bands fra dansk toppen på
offentlige sites, beder folk om at stemme på dem, er det snyd???

Nu er Langt Før Tiden jo ikke det første band som spiller "pop", som
ender på DT! DT burde være der hvor man kan høre de bedste danske
bands og
sangere, eller tager jeg fejl??? Så din udmelding med popstationer er
noget tynd!! Tager du f. eks. P2, spiller de jo ikke kun klassisk
musik, og det gør P4 jo heller ikke, eller pop for den sags skyld. Mon
ikke ideen er, at blande, så der er for alle, så de kan få så højt
lyttertal som muligt??
DT er heller ikke KUN lavet for én målgruppe, men favner bredt, igen
undskyld hvis jeg vælter din rosenrøde forestilling om sort og hvidt!

Hilsen Maria

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-10 15:32

Mon ikke ideen er, at blande, så der er for alle, så de kan få så højt
lyttertal som muligt??

Nej, det tror jeg ikke. Det giver ikke højt lyttertal. Den slags
blandings-halløj gik man vlk fra for 30 år siden. Idag er stort set alle
radiostationer formateret i een retning, med een bestemt målgruppe.
Man blander ikke længere.
Det var heller ikke noget der altid var af det gode. Jeg husker tydeligt
da P3 sendte klassisk kl. 11-12. Det ville være utænkeligt i dag. Det er
fortid.

Hilsen Åge.

Fra : Kenneth

Dato : 31-10-10 15:14

On 31 Okt., 21:57, Maria <oma...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> DT er heller ikke KUN lavet for én målgruppe, men favner bredt, igen
> undskyld hvis jeg vælter din rosenrøde forestilling om sort og hvidt!

Helt enig..Hvad sker der lige for janteloven...
Hilsen Kenneth

Fra : Thomas soerensen

Dato : 01-11-10 03:36

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> i h b om at der skulle komme en god pop-plade.
>     Hvorfor lytter du ikke til pop-programmer i stedet, hvis det er s dan

Kære Åge.

Du er jo tydeligvis bare en vrissen ældre herre der ikke har andet at
tage dig til end at sidde og brokke dig.

Måske du lige skulle have styr på hvad deres nummer hedder før du
brokker dig. i dit første indlæg siger du at det hedder " sig det før
vi venter " eller noget i den dur. Det hedder det så ikke.

computere der sender sms for bandet?????? fik du kaffen galt i halsen
da du skrev det?
Man kan ikke begynde at beskylde folk for en masse ting bare fordi man
er utilfreds.

Jeg er en fyr på 30 som syntes godt om langt før tiden, jeg kan se at
Maria hun er 28. Min mormor på 72 er langt før tiden fan.
Så Åge kunne det tænkes at grunden til langt før tidens 1 plads
skyldes at deres musik rammer folk i alle aldre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-10 15:33

"Thomas soerensen" <thomassoerensen1980@gmail.com> skrev i meddelelsen

Så Åge kunne det tænkes at grunden til langt før tidens 1 plads
skyldes at deres musik rammer folk i alle aldre.

Det tror jeg ikke.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth

Dato : 02-11-10 09:45

On 2 Nov., 12:14, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> [...]
> kommer ind på listen... Det skulle da nødigt blive sådan, at kun " Kære

Fuldstændig enig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-10 16:54

> [...]
> også
> kommer ind på listen... Det skulle da nødigt blive sådan, at kun " Kære

Fuldstændig enig

Fuldstændig uenig.
Formaterede radioer er fremtiden. Sådan har det været i de sidste 30 år. Det
andet er Morten Korch. Sådan bliver det aldrig igen.
Hver radio har sit format der kører i een musikalsk retning.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-11-10 10:48

meddelelse news:4cd03412$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det andet er Morten Korch. Sådan bliver det aldrig igen.
> Hver radio har sit format der kører i een musikalsk retning.

Jamen med den holdning, så skal du jo afskaffe DT...

For Dansktop, er jo Popmusik...

At det er Popmusik, udelukker ikke, at det kan være Jazz eller for den sags
skyld, en hvilken som helst anden genre...

DT skal indholde, de aktuelt mest populære, dansk sprogede plader, og
boblerne bør så være de helt dugfriske indspildninger... Set med mine øjne,
er eneste krav sådan set, at der bliver sunget på Dansk... Samt at det er
lytterne, eller pladesalget, der bestemmer placeringen... Er det salget,
forsvinder bobler principippet, da de så kan gå direkte ind på listen....
Men det bør så erstattes med udsendelser, som kun beskæftiger sig med, helt
dugfriske plader... Om ikke andet, så bare for opmærksomhedens skyld.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-10 16:45

> DT skal indholde, de aktuelt mest populære, dansk sprogede plader,

> M.V.H....Benny..

Det skal de da ikke.
Det er der da kun een der bestemmer og de er de folk der har oprettet
programmet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-10 08:59

meddelelse news:4cd18368$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det skal de da ikke.
> Det er der da kun een der bestemmer og de er de folk der har oprettet

Hvis det er ham der bestemmer. er det jo IKKE Dansk toppen,
eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-10 16:55

> Hvis det er ham der bestemmer. er det jo IKKE Dansk toppen,
> eller hvad ?
>
> M.V.H....Benny..

Det ved jeg ikke, men det er ikke os der bestemmer hvilke plader der skal
testes. Vi kan ikke sige "Dansktoppen skal det ene eller det andet og
Dansktoppen skal teste alle nye danske plader.
Det er ene og alene dem der står for programmet, der bestemmer hvordan
deres program skal køre og hvad det skal hede. Hvis du vil starte en
forretning bestemmer du jo også ene og ale alen over den.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-10 12:01

meddelelse news:4cd2d769$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> deres program skal køre og hvad det skal hede. Hvis du vil starte en
> forretning bestemmer du jo også ene og ale alen over den.

Jamen se nu er Dansk toppen heller ikke en forretning, men et
licensfinacieret program... Hvilket så at sige, sætter programværtens egen
holdning, mere eller mindre ud af spillet. Men da også, hvis du ser det på
den måde, at du ville gavne musik miljøerne, så var det jo af stor
betydning, for ukendte grupper, bare det at blive præsenteret på Dansk
toppen... Derfor virkede det også ødelæggende, for Dansk musikliv, dengang
DR besluttede sig for at nedlægge den. Og der skal der altså forstås, ikke
bare for den del, der spillede Dansk top... Også for den mere Rockende
del... For rigtigt mange scener forsvandt jo helt... Da de jo ofte kørte
pigtrådsballer fredag, og for de unge på 40 om lørdagen... Ja jeg tror
faktisk ikke, at der har været Enkebal på Phønix i Thisted i mange år, selv
om Bjørn & Okay eller gjorde dette landskendt . Men det bor du tættere
på, så det kan du fortælle om. Som man sagde dengang, om Bjørn & Okay og
Dansk toppen... " De snupper sgu altid 1'ste pladsen " og det var vel heller
ikke helt forkert ...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-11-10 14:01

> Jamen se nu er Dansk toppen heller ikke en forretning, men et
> licensfinacieret program...

Jo, men der er jo sdån set mange licensfinancierede programmer.

> Hvilket så at sige, sætter programværtens egen holdning, mere eller mindre
> ud af spillet.

Jeg kan så frtælle at den bestemt slet ikke er sat ud af spillet.
Dansktoppen har ikke længere en redaktion som udvælger testplader. Den
opgave har Leif Hvirvelvind
helt og holdent fået overdraget som enebeslutning. Han bestemmer ene og
alene hvilke plader der skal testes.
Han udelukker næsten al popmusik og tester stort set kun slagermusik,
men altså med enkelte undtagelser. Og det fint nok.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-11-10 14:07

meddelelsen news:4cd3fffa$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Han udelukker næsten al popmusik og tester stort set kun slagermusik,
> men altså med enkelte undtagelser. Og det fint nok.

Det ville jo også være meningsløst hvis der ikke kan være rene
slagerprogrammer, når der er uanede mængder af rene pop-programmer.

Det ville være horribelt hvis vi skulle have tre forskellige P3-stationer.
Skulle P5 (Hvor Dansktoppen sendes) nu også til at have
blandet pop ind i musikken. Så giver det ingen mening at have P3 og P4. Det
skal altså også være mening i galskaben.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-10 10:50

meddelelse news:4cd3fffa$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Han udelukker næsten al popmusik og tester stort set kun slagermusik,
> men altså med enkelte undtagelser. Og det fint nok.

Ja det er der ingen problemer i. Så længe det er Dansk toppen,
og ikke hans personlige Dansk top.

M.V.H....Benny..

Fra : Kenneth

Dato : 02-11-10 10:42

On 2 Nov., 16:53, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> andet er Morten Korch. Sådan bliver det aldrig igen.
>     Hver radio har sit format der kører i een musikalsk retning.

Det kan du have ret i men hvis et radioprogram vælger at kalde sig
"Dansktoppen" skal de vel forsøge at leve op til det navn. Og nu
kommer jeg lige med en brand-nyhed..... Slager er IKKE toppen. Hverken
i Danmark eller resten af verden....
Hilsen Kenneth

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-11-10 10:53

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]

"Dansktoppen" skal de vel forsøge at leve op til det navn. Og nu
kommer jeg lige med en brand-nyhed..... Slager er IKKE toppen. Hverken

Hvad der er toppen, bestemmes vel af det enkelte individ....
F.eks ville jeg få pokkers svært ved at afgøre, hvad der er toppen.
Efter som jeg selv er til stort set alle genrer....
Så måske skal du ikke længere end til naboen, før Slager ER toppen..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-10 18:20

"Kenneth" <kennethlauridsen2000@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

Det kan du have ret i men hvis et radioprogram vælger at kalde sig
"Dansktoppen" skal de vel forsøge at leve op til det navn.

Nej, det skal de nu ikke.
Det kommer an på hvad programmets tilrettelæggere har bestemt at
programmets profil skal være. Det bestemmer vi andre ikke.
Ligeledes om de så giver programmet et godt eller et misvisende navn, det er
også deres egen beslutning.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth

Dato : 02-11-10 12:45

On 2 Nov., 18:19, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> programmets profil skal være. Det bestemmer vi andre ikke.
> Ligeledes om de så giver programmet et godt eller et misvisende navn, det er

Så har du jo bare skrevet for at få tiden til at gå!!!! Det er jo
programmet der har valgt at teste Langt Før Tiden og de kom ind med et
raballer. Det kan man vel tolke på den måde at DT er klar til en
opstrammer og at dem der vil høre det gamle må skrue om på giro
400000000000000000 eller købe en mobiltelefon og tage kampen op....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-10 22:02

Det kan man vel tolke på den måde at DT er klar til en
opstrammer og at dem der vil høre det gamle må skrue om på giro
400000000000000000 eller købe en mobiltelefon og tage kampen op....

Jeg tvivler meget meget alvorligt på, at nogen der interesserer sig for
pop-musik gider at lytte til DT. Selv om der skulle komme et sådant
nummer en gang imellem. Jeg kender i hvert fald ingen pop-interesserede på
jobbet, som gider lytte til DT.
Tror du ikke at dem der interesserer sig for pop-musik lytter til en
popmusik-station. Det ville da være mest naturligt.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 02-11-10 23:59

meddelelsen news:4cd07c61$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Tror du ikke at dem der interesserer sig for pop-musik lytter til en
> popmusik-station. Det ville da være mest naturligt.

Fatter ikke en skid af alt dit volapyk Aage.
For det første:
Popmusik = populær musik. En defination næsten hvad som helst kan puttes ind
under.
Dansktop er populær musik. Ergo = popmusik.
For det andet:
Kom venligst med nogle eksempler på kanaler du mener koncentrerer sig om
popmusik.
For det tredje:
Og nej kære Aage, der forekommer ikke snyd på Dansktoppen.
Men som nævnt i tidligere indlæg er det ganske få stemmer, der behøves for
at rykke på resultaterne.
En mellemstor dansk familie, der holder sammmen kan stemme hvad som helst
til tops.
Så saml familien og dine favoritter går til tops.

Med venlig (omend irriteret) hilsen.
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-10 16:48

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Kom venligst med nogle eksempler på kanaler du mener koncentrerer sig om
> popmusik.

Næsten alle
minus Limfjord Plus

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-11-10 18:39

meddelelsen news:4cd18426$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Næsten alle
> minus Limfjord Plus
>
> Hilsen Åge

Kære Aage.
Det var sgu da ikke et svar. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-10 18:56

> Kære Aage.
> Det var sgu da ikke et svar. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Jeg kan da ikke begynde at remse dem alle op. Hele FM-båndet flyder jo over
med sån noget. Alle nævnt - ingen glemt.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-11-10 21:15

meddelelsen news:4cd1a228$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan da ikke begynde at remse dem alle op. Hele FM-båndet flyder jo
> over med sån noget. Alle nævnt - ingen glemt.
>
> Hilsen Åge

Jeg kender ingen så det ville da være rart med præferencer.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kenneth

Dato : 03-11-10 16:37

On 3 Nov., 10:53, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> [...]
> Efter som jeg selv er til stort set alle genrer....
> Så måske skal du ikke længere end til naboen, før Slager ER toppen..

Jeg vil mene at toppen er dem der har fået flest stemmer og ligger i
toppen af listen.. Det er jo faktisk ret nemt. Skulle det så være
slager en dag så skal jeg nok finde en anden station i volvoen..
Hilsen Kenneth

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-10 09:33

> [...]

toppen af listen.. Det er jo faktisk ret nemt. Skulle det så være
slager en dag så skal jeg nok finde en anden station i volvoen..

Det kan man jo ikke blive uenig i... Bortset fra, at du ville finde en anden
station, hvis det en dag blev slager.. Alt musik er godt, med måde... For
meget eller for lidt, fordærver alt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-10 16:52

> Alt musik er godt, med måde... For meget eller for lidt, fordærver alt.

Ja, hvis der ikke var så meget popmusik som der er, så ville man nok bedre
kunne lide enkelte pophits. men ikke når det spilles konstant på næsgten
samtlige kommercielle radioer og P3 og P4

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-10 11:20

meddelelse news:4cd2d696$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kunne lide enkelte pophits. men ikke når det spilles konstant på næsgten
> samtlige kommercielle radioer og P3 og P4

Ja se nu ved jeg jo ikke, hvordan alle de andre er, da mine radioer jo
nærmest er groet fast på P4. Og indrømmet, der er da masser af både Dansk og
udenlandsk Pop... Men det er jo måske netop derfor, det er den jeg lytter
til, netop at den er så blandet, og yderlighederne er sorteret fra... Så den
ender med at blive det, som man vel i moderne sprog, ville kalde " Easy
listening ".

M.V.H....Benny..

Fra : BoJo

Dato : 08-11-10 06:22

> [...]
> Så måske skal du ikke længere end til naboen,førSlager ER toppen...
>
> M.V.H....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej alle musikfreaks

Jeg vil gerne blande mig lidt i debatten om dansk musik og Dansktoppen
mm....

Først og fremmest vil jeg gerne rette en tak til Leif Wivelsted, der
jævnligt præsenterer ny dansksproget musik i DR regi. Når han vælger
musik ud som testes til Dansktoppen, bruger han bl.a. nogle kvalitets
kriterier fremfor det rent genremæssige. Han vil med sine egne ord
gerne præsentere "Toppen af Dansk Musik" og det uanset om det er pop,
rock, blues, singer/songwriter eller salsa for den sags skyld. Derfor
kan man med jævne mellemrum høre musik på Dansktoppen, som ikke lyder
som det der lå på Dansktoppen for 20 år siden og det er da fedt! En
ung gruppe som Langt Før Tiden har så lavet en ørehænger "Sig det mens
vi lever" som både har et tekstligt budskab og en melodi, der går rent
ind hos hr. og fru Danmark. Nummeret er måske lidt mere rocket end så
meget andet på DK toppen, men det er til gengæld rigtigt flot
produceret af Jan Lysdal og så er det spillet af rigtige mennesker på
rigtige instrumenter. Ingen midifiler eller automatorgel.

For bare få år siden blev mange danske musikere nærmest lidt pinligt
berørte, hvis deres musik blev testet til Dansktoppen. De prøvede at
holde en ironisk distance til det eller forsøgte måske endda at
bortforklare det. Den tendens har tilsyneladende ændret sig. Nu er man
i højere grad glad og stolt over det, når det sker og det er for nogle
ovenikøbet forbundet med så megen prestige, at man godt tør bede
vennerne på Facebook om at stemme på én. Det giver selvfølgelig flere
stemmer til dem, der tør det - men det giver vel også en større
opmærksomhed til dansk musik i det hele taget - og hvem ved, måske kan
det være med til at få Dansktoppen tilbage på en af de landsdækkende
kanaler.

Og helt ærligt, så er det vel DR's opgave at præsentere god kvalitet
frem for én bestemt niche. Både på nettet og på div. lokalradioer kan
man jo finde mere puritanske lister, ofte kaldet dansktoplister, hvor
kriterierne for de numre, der bliver testede er mere genrespecifikke.

Anyway - good luck til Langt Før Tiden, Karsten Holm og andre "nye" på
DR Dansktoppen.

Venligst
Bo Jo

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-10 05:59

"BoJo" <info@promoxon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

kriterierne for de numre, der bliver testede er mere genrespecifikke.

Anyway - good luck til Langt Før Tiden, Karsten Holm og andre "nye" på

Det lyder nogenlunde rigtigt....

M.V.H....Benny..

Fra : BoJo

Dato : 08-11-10 06:25

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-10 15:25

"BoJo" <info@promoxon.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Der svigter hans evner i så fald voldsomt. Jeg har hørt ham teste diverse
plader indenfor den traditionelle dansktopgenre,
som lød skrækkeligt, nærmest ligesomom det var indspillet på et toilet eller
i et soveværelse og med en sanger som sang falsk.

Og helt ærligt, så er det vel DR's opgave at præsentere god kvalitet
frem for én bestemt niche.

Jojo, men pop-nishen bliver vel præsenteret til husløshed døgnet rundt på P3
og P4. Burde det ikke være tilfredsstillende. Dansktoppen ligger på P5, som
slet ikke
er en popmusik-kanal.
Skal vi virkelig til at have popmusikken ind på den også. Så bliver der
3 pop-kanaler ialt. Nu holder vi altså.

Venligst
Bo Jo