Audi Q5 vs BMW X3...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-10-10 04:56

Overbevisende sejr til BMW's 4x4 eller hur?
www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=player_embedded

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-10-10 00:55

On Oct 27, 5:55 am, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk>
wrote:
> Overbevisende sejr til BMW's 4x4 eller hur?www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=player_embedded

Tja, Audi's firhjulstræk fungerer ikke, og de er lige grimme, så det
må vel være en sejr til BMW ?

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-10 09:22

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen

> Tja, Audi's firhjulstræk fungerer ikke, og de er lige grimme, så det
> må vel være en sejr til BMW ?

Og så måske ikke alligevel:
http://www.youtube.com/watch?v=u2LLMxlkT-Y

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-10-10 04:01

On Oct 27, 10:21 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Og så måske ikke alligevel:http://www.youtube.com/watch?v=u2LLMxlkT-Y
Der taber BMW'en jo bare helt alene, eneste modstander er lidt spor i
en græsmark...
Audien ville nok ikke have gjort det bedre vurderet efter det første
klip fra Mogens.

Konklusionen er vel bare, at forstadsfruefirhjulstrækkere er elendige
offroad, hvor de så heller aldrig kommer. Hun får jo en Landrover
eller RangeRover, hvis hun skal på rideskolen.

MVH Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-10 13:18

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
> Konklusionen er vel bare, at forstadsfruefirhjulstrækkere er elendige
> offroad, hvor de så heller aldrig kommer.

Enig!

> Hun får jo en Landrover
> eller RangeRover, hvis hun skal på rideskolen.

Hvorfor ikke en LC?

Fra : Simon

Dato : 27-10-10 17:08

> Der taber BMW'en jo bare helt alene, eneste modstander er lidt spor i
>
> Konklusionen er vel bare, at forstadsfruefirhjulstrækkere er elendige
> offroad,

Slet ikke enig. Jeg har prøvet X3'eren op og ned ad en fedtet skovbakke.
Der kunne akkurat anes lidt vej/hjulspor og var betydelig hældning. Bilen
var med udprægede gadedæk og benzinmotor, og klarede det faktisk fint...
Man var med statsgaranti ikke kommet op med kun 2WD.

--
Simon

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-10-10 18:16

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var med udprægede gadedæk og benzinmotor, og klarede det faktisk fint...
> Man var med statsgaranti ikke kommet op med kun 2WD.

Skal det være en forstadsfrue4x4kæmpeøsemeddenrettedresscode er der ineg af
de nævnte, der slår en Porsche Cayenne (Turbo).

Har prøvet dem alle i tærren, desværre ikke en Range Rover.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-10-10 06:39

On 27 Okt., 14:17, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Enig!

> Hvorfor ikke en LC?

Det hedder jo ikke dresscode, når man snakker biler, men alligevel.
Hun skulle jo nødig forveksles med en kone til en landmand eller
skovhugger, det var jo derfor hun startede med at kigge på BMW og
Audi...

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-10-10 19:00

> Enig!

Til eet af motorløbene sidste år var "Falck-bilen" en X5 4,4i. For enden af
langsiden var afkørslen udført med dyb grus (Ring Knutstorp), hvorfor
racere, som kørte af der, ikke kom videre. Første gang på dagen en X5 skulle
hente en havareret racer, som ellers var lige til at trække ud af gruset,
måtte X5'eren opgive - den kunne ikke rokke raceren en tomme. Heldigvis var
Erik W "Stuntman" (Tørring) kørende i sin Toyota VX 100 til løbet, hvor
drivlinen kan spærres på kryds og tværs, hvorfor raceren blev fjernet i en
ruf

> [...]

> Hun skulle jo nødig forveksles med en kone til en landmand eller
> skovhugger, det var jo derfor hun startede med at kigge på BMW og

Skal man ha en 4x4, ska den i min verden hedde Range Rover Supercharged !

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-10-10 18:41

On Wed, 27 Oct 2010 05:55:45 +0200, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Overbevisende sejr til BMW's 4x4 eller hur?
>www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=player_embedded

En Audi Q5 har åbenbart ikke traction control, ellers også kan det
slås fra....

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-10-10 18:51

"Morten From Søndergaard" skrev i meddelelsen

> En Audi Q5 har åbenbart ikke traction control, ellers også kan det
> slås fra....

Bingo - du er inde på noget af det "rigtige"
Audi Q5 er kun udstyret med en billigere løsning kaldet Haldex kobling, mens
Q7 har permanent 4x4!
(Haldex duer ikke i terræn)

Fra : EjS

Dato : 27-10-10 21:17

On 27 Okt., 05:55, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:
> Overbevisende sejr til BMW's 4x4 eller hur?www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=player_embedded

Her er noget lignende fra Haldex Gen. 4:

http://www.youtube.com/watch?v=ZdvBqEwEfWU

Der kører bilen op med ét hjuls traction.

Har lige kørt i en Jeep Grand Cherokee som udlejningsbil en uge. Jeg
har ikke kørt den i tærrenet - men den er fuldstændig nytteløs. 1.
gear går til ca. 70 km/t og der er ikke reduktionsgear! Motoren på 3,7
L går ca. 7 km/L og med 320 Nm der virker til at ligge højt har den
seriøse problemer med at trække bilen uden læs.

VH Esben

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-10 08:19

> "EjS" skrev i meddelelsen

> Her er noget lignende fra Haldex Gen. 4:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZdvBqEwEfWU
>
> Der kører bilen op med ét hjuls traction.

Nu kører VAG jo så ikke altid med den nyeste generation af tingene..