|
| Besynderlig motor ? Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-10 19:57 |
| | |
Troels [around 9000] (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 26-10-10 20:07 |
|
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
> propper
>
> Hvad sidder den i ?
I en Transporter...
--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren
| |
Hans Kjaergaard (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 26-10-10 20:08 |
|
On Tue, 26 Oct 2010 20:56:45 +0200, jan_stevns wrote:
>G'aften i hytterne
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
>Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
>propper
LTer, Audi og Volvo.
/Hans
| |
Bjørn J. (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-10-10 20:10 |
| | |
Klaus G. (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 26-10-10 20:12 |
|
> Hvad sidder den i ?
Det ligner meget motorrummet på en Transporter T4?
--
Klaus G.
| |
Ukendt (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-10 21:40 |
|
"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev :
>> Hvad sidder den i ?
>Det ligner meget motorrummet på en Transporter T4?
Det er jo lige hvad det er ... hva'faen .. til et par tudser siger
man da ikke nejtak :)
Har lige lagt et billede mere på - af "Madam Blå"
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Troels [around 9000] (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 26-10-10 21:49 |
|
> Det er jo lige hvad det er ... hva'faen .. til et par tudser siger
> man da ikke nejtak :)
Yay, jeg vandt!
--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren
| |
Ivan Madsen (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 26-10-10 20:19 |
|
On Tue, 26 Oct 2010 20:56:45 +0200, jan_stevns wrote:
>G'aften i hytterne
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
>Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
>propper
>
>Hvad sidder den i ?
Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
| |
Ukendt (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-10 21:36 |
|
Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :
>Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
>transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
>en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt
Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Bjørn J. (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-10-10 22:52 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:iqeec6daqsm5mqt991chki5944haej67rr@news.sunsite.dk...
KLIP
>>Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
>>transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
>>en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
>
> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>
> Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd
Faktisk hedder modellen VW Eurovan T4 som jeg skrev tidligere.
Den er så lavet i forskellige afarter:
http://da.wikipedia.org/wiki/VW_Eurovan
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Finn Guldmann (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-10-10 04:32 |
|
Den 26-10-2010 20:56, jan_stevns skrev:
> G'aften i hytterne
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
> propper
> Hvad sidder den i ?
>
Er du blevet så glad for Glof'en at du har skiftet den store riskoger ud
med et Rugbrød?
| |
Ukendt (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-10 22:11 |
|
Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :
>Er du blevet så glad for Glof'en at du har skiftet den store riskoger ud
>med et Rugbrød?
Nejda - Rugbrødet er fruens !
Nu er det godt hun ikke læser news, men ... nej1 ... på den anden
side ...
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Leo Jensen (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 26-10-10 23:57 |
|
On 26 Okt., 22:36, jan_stevns wrote:
> Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> skrev :
>
> >Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
> >transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
> >en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
>
> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>
> Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd
Det er jo en diesel, de går alligevel bedst under 2200 o/m
MVH Leo
| |
KASO (27-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 27-10-10 18:19 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:51067872-640d-4150-8fbc-b3c6198a5504@j18g2000yqd.googlegroups.com...
On 26 Okt., 22:36, jan_stevns wrote:
> Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> skrev :
>
> >Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
> >transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
> >en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
>
> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>
> Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd
Det er jo en diesel, de går alligevel bedst under 2200 o/m
----------------------------------------------------------------------------
Ja - som skibsmotorer måske.......
Men det er jo skønt med motor, der ikke skal pines forbi 7.000rpm før den
begynder at yde en smule.....
| |
Elmand (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Elmand |
Dato : 27-10-10 18:47 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4cc85ef3$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:51067872-640d-4150-8fbc-b3c6198a5504@j18g2000yqd.googlegroups.com...
> On 26 Okt., 22:36, jan_stevns wrote:
>> Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> skrev :
>>
>> >Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
>> >transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
>> >en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
>>
>> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>>
Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.
Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen
sætter ind fra ca 1800 omdr.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
| |
Troels [around 9000] (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 27-10-10 19:42 |
|
> Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen
> sætter ind fra ca 1800 omdr.
"Turbo". Det er der ikke på Jans.
--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren
| |
Ivan Madsen (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-10-10 19:44 |
|
On Wed, 27 Oct 2010 19:47:05 +0200, "Elmand" <elmand@fjern-pc.dk>
wrote:
>
>"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4cc85ef3$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:51067872-640d-4150-8fbc-b3c6198a5504@j18g2000yqd.googlegroups.com...
>> On 26 Okt., 22:36, jan_stevns wrote:
>>> Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> skrev :
>>>
>>> >Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
>>> >transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
>>> >en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )
>>>
>>> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>>>
>Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
>en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.
>
>Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen
>sætter ind fra ca 1800 omdr.
>
Nu er den viste maskine uden tårbo - og yder altså bedst over 2000 rpm
omend den ikke ligefrem rykker, så man har brug for nakkestøtte ! )
| |
Ukendt (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-10 22:10 |
|
"Elmand" <elmand@fjern-pc.dk> skrev :
>Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
>en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.
Åehh jo - billedet jeg tog, viser både 2.4D stemplet ind i manifolden
, og de 5 grene på indsugningen ...
(jeg talte også 5 dyser)
Turbo ? hmmmm.... well... den her mangler måske nok lige det ekstra
en turbo giver, den er satme (pardon my french) sløv
Set i forhold til Previa'en er det en ren skildpadde :)
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Uffe Ravn (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 27-10-10 22:15 |
|
<jan_stevns> skrev
> Set i forhold til Previa'en er det en ren skildpadde :)
Når bare den ikke lægger sig på skjoldet
Mvh. Uffe Ravn
Nu i Toyota
| |
Ukendt (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-10 22:25 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Når bare den ikke lægger sig på skjoldet
>Mvh. Uffe Ravn
>Nu i Toyota
Hva'satan er nu det for noget snavs ??
Ha! - den smed sågu da lige lyddåsen her til formiddag .....
Nu har jeg 4 biler holdende der skal have skiftet potter .. øv!
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Uffe Ravn (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 28-10-10 00:16 |
|
<jan_stevns> skrev
>>Nu i Toyota
>
> Hva'satan er nu det for noget snavs ??
Min Kadett og jeg, blev ramt af en Passatlignende tysker i nakken.
> Ha! - den smed sågu da lige lyddåsen her til formiddag .....
>
> Nu har jeg 4 biler holdende der skal have skiftet potter .. øv!
Det er årstiden, jeg skiftede f.eks. forrøret på Kadetten dagen før den blev
totalskadet.
Det var måske derfor, den bagfrakommende ikke opdagede mig, han kunne ikke
høre udstødningen
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin (6310) (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 27-10-10 23:05 |
|
Uffe Ravn formulerede spørgsmålet:
> Nu i Toyota
Hvilken? :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Uffe Ravn (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 28-10-10 00:10 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
>> Nu i Toyota
>
> Hvilken? :)
Det blev en sølvgrå Corolla 94 1,3i Sedan med træk, med mindre end 180.000
km. på klokken.
Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
er ikke hydrauliske!!
Det var jeg da vant til at have allerede i Rekorderne fra først i 80erne.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin (6310) (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 28-10-10 01:48 |
|
Uffe Ravn forklarede:
> Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
> er ikke hydrauliske!!
> Det var jeg da vant til at have
Samme hér! :-/ - og så er der sq så mange af dem; her på parcellen er
der 48 at lege med mc incl.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Troels [around 9000] (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 28-10-10 10:12 |
|
> Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
> er ikke hydrauliske!!
> Det var jeg da vant til at have allerede i Rekorderne fra først i 80erne.
Og tænk sig, alligevel holder Corollaerne kæft i ventiltøjet Ergo på
hydrauliske løftere være for fabrikanter der ikke kan få mekanikken til
at holde - BMW er jo også et godt eksempel, der gik fra mekanik på M20
til hydraulik på efterfølgeren, M50...
(ok, der er vidst en del phun intended her...)
--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren
| |
Hans Paulin (6310) (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 28-10-10 12:03 |
|
Troels [around 9000] tastede følgende:
> Og tænk sig, alligevel holder Corollaerne kæft i ventiltøjet
Jeg har da heller ikke rørt dem; heller ikke dem på mc'en som jeg har
haft i 11 år (men den står så osse mest og samler støv...)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
ABJ (28-10-2010)
| Kommentar Fra : ABJ |
Dato : 28-10-10 15:47 |
|
>>>
> Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
> en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.
>
Der står tydeligt 2,4 på dækslet, og der er 5 indsugningsrør, så det er ikke
en 1,8.
| |
Ukendt (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-10 20:23 |
|
"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:m19ec6hiak6uruaeqkqovb30ig7pqpmvad@news.sunsite.dk...
> G'aften i hytterne
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
> propper
såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
Rugbrød?
--
Tom
| |
Ivan Madsen (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-10-10 20:27 |
|
On Wed, 27 Oct 2010 21:22:37 +0200, "Tom" <nospam> wrote:
>
>
>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>news:m19ec6hiak6uruaeqkqovb30ig7pqpmvad@news.sunsite.dk...
>> G'aften i hytterne
>>
>> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>>
>> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
>> propper
>
>såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
>Rugbrød?
Han blev åbenbart træk af 112% fejl )
| |
Ivan Madsen (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-10-10 20:32 |
|
On Wed, 27 Oct 2010 21:26:53 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:
>On Wed, 27 Oct 2010 21:22:37 +0200, "Tom" <nospam> wrote:
>
>>
>>
>>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>>news:m19ec6hiak6uruaeqkqovb30ig7pqpmvad@news.sunsite.dk...
>>> G'aften i hytterne
>>>
>>> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>>>
>>> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
>>> propper
>>
>>såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
>>Rugbrød?
>
>Han blev åbenbart træk af 112% fejl )
ja-ja....træt så da! )
| |
Ukendt (27-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-10 22:16 |
|
"Tom" <nospam> skrev :
>såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
>Rugbrød?
Niks ! Gloffen er til brug medens min Scorpio er på værksted :)
Men det skal da indrømmes jeg er blevet temmeligt glad for den lille
potte, den er sågu ualmindeligt behageligt kørende.
Og får den noget havre, jamen så kommer den da frem
Ligesom "den der ager stude"
Herovre er der jo alligevel store dyr på motorstien fra Herfølge og
videre nordpå (*1) , så der er mange hypper unødvendige, men jeg
savner dælme pløreturbinen.
Kører jo dagligt mellem Vordingborg og Ballerup før myllertiden for
alvor sætter ind - dvs ukristeligt tidligt om morgenen.
( Det er *mig* der vækker hønsene hernede på farmen )
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Mikael (28-10-2010)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-10-10 15:51 |
|
On 26 Okt., 22:40, jan_stevns wrote:
>
> Det er jo lige hvad det er ... hva'faen .. til et par tudser siger
> man da ikke nejtak :)
Slet ikke hvis den er mere værd.
Mikael
| |
Ukendt (29-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-10 00:04 |
|
Mikael <miklarsen@gmail.com> skrev :
>Slet ikke hvis den er mere værd.
*Det* er jo lige det - Jeg ved ikke hvad de handles til , men den var
billig :)
De, der kender mig, ved hvad jeg kalder billigt :)
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
Fly Christensen (29-10-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 29-10-10 00:49 |
|
On Fri, 29 Oct 2010 01:03:56 +0200, jan_stevns wrote:
>De, der kender mig, ved hvad jeg kalder billigt :)
Det er ikke bare givet væk; næh, det skal fragtes hjem i perlegruset.
Fly
| |
Ukendt (29-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-10 05:28 |
|
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>Det er ikke bare givet væk; næh, det skal fragtes hjem i perlegruset.
>
Du er tættere på en du aner Fly .... den tidligere ejere kom selv
hertil med den :)
ok . den er da mindst 60kroner mee værd end jeg troede -- der lå 6
ti'ere i askepotten :)
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !
| |
|
|