Besynderlig motor ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 19:57

G'aften i hytterne

http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm

Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
propper

Hvad sidder den i ?
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 20:07

> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
> propper
>
> Hvad sidder den i ?

I en Transporter...

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-10-10 20:08

On Tue, 26 Oct 2010 20:56:45 +0200, jan_stevns wrote:

>G'aften i hytterne
>
>http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
>Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
>propper

LTer, Audi og Volvo.

/Hans

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-10-10 20:10

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5

VW Eurovan T4

http://zs-imports.com/product_info.php?products_id=558

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Klaus G.

Dato : 26-10-10 20:12

> Hvad sidder den i ?
Det ligner meget motorrummet på en Transporter T4?

--
Klaus G.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 21:40

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev :

>Det ligner meget motorrummet på en Transporter T4?

Det er jo lige hvad det er ... hva'faen .. til et par tudser siger
man da ikke nejtak :)

Har lige lagt et billede mere på - af "Madam Blå"

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 21:49

> Det er jo lige hvad det er ... hva'faen .. til et par tudser siger
> man da ikke nejtak :)

Yay, jeg vandt!

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-10-10 20:19

> [...]

>http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
>Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5

Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 21:36

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Jeg har da kørt nogle tusinde km med sådan en 2.4'er Diesel i en
>transporter. Det er sq en sjov maskine - lidt snoninger, den lyder som
>en turbine og der sker faktisk noget! Den gik da fint 1xx )

Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde

Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt

Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-10-10 22:52

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>
> Varevogn med stort V .. "kæft den støjer, og går besynderligt
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd

Faktisk hedder modellen VW Eurovan T4 som jeg skrev tidligere.

Den er så lavet i forskellige afarter:

http://da.wikipedia.org/wiki/VW_Eurovan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-10-10 04:32

Den 26-10-2010 20:56, jan_stevns skrev:
> [...]
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5

Er du blevet så glad for Glof'en at du har skiftet den store riskoger ud
med et Rugbrød?

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 22:11

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Er du blevet så glad for Glof'en at du har skiftet den store riskoger ud
>med et Rugbrød?

Nejda - Rugbrødet er fruens !

Nu er det godt hun ikke læser news, men ... nej1 ... på den anden
side ...

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-10-10 23:57

On 26 Okt., 22:36, jan_stevns wrote:

> Tænk - jeg synes godtnok det er en sløv padde
>
> Varevogn med stort V ..  "kæft den støjer,  og går besynderligt
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000.   Hillemænd

Det er jo en diesel, de går alligevel bedst under 2200 o/m

MVH Leo

Fra : KASO

Dato : 27-10-10 18:19

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og omdrejningstælleren går da kun til 4000. Hillemænd

Det er jo en diesel, de går alligevel bedst under 2200 o/m

Ja - som skibsmotorer måske.......

Men det er jo skønt med motor, der ikke skal pines forbi 7.000rpm før den
begynder at yde en smule.....

Fra : Elmand

Dato : 27-10-10 18:47

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.

Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen
sætter ind fra ca 1800 omdr.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-10-10 19:42

> Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen
> sætter ind fra ca 1800 omdr.

"Turbo". Det er der ikke på Jans.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-10-10 19:44

On Wed, 27 Oct 2010 19:47:05 +0200, "Elmand" <elmand@fjern-pc.dk>
wrote:

> [...]
>en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.
>
>Min 5 cyl -2,4 tager da ganske godt fat med kraftig trækkraft, når turboen

Nu er den viste maskine uden tårbo - og yder altså bedst over 2000 rpm
omend den ikke ligefrem rykker, så man har brug for nakkestøtte ! )

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 22:10

"Elmand" <elmand@fjern-pc.dk> skrev :

>Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
>en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.

Åehh jo - billedet jeg tog, viser både 2.4D stemplet ind i manifolden
, og de 5 grene på indsugningen ...

(jeg talte også 5 dyser)

Turbo ? hmmmm.... well... den her mangler måske nok lige det ekstra
en turbo giver, den er satme (pardon my french) sløv

Set i forhold til Previa'en er det en ren skildpadde :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-10-10 22:15

<jan_stevns> skrev

> Set i forhold til Previa'en er det en ren skildpadde :)

Når bare den ikke lægger sig på skjoldet

Mvh. Uffe Ravn
Nu i Toyota

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 22:25

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Når bare den ikke lægger sig på skjoldet

>Mvh. Uffe Ravn
>Nu i Toyota

Hva'satan er nu det for noget snavs ??

Ha! - den smed sågu da lige lyddåsen her til formiddag .....

Nu har jeg 4 biler holdende der skal have skiftet potter .. øv!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-10 00:16

<jan_stevns> skrev

> Hva'satan er nu det for noget snavs ??

Min Kadett og jeg, blev ramt af en Passatlignende tysker i nakken.

> Ha! - den smed sågu da lige lyddåsen her til formiddag .....
>
> Nu har jeg 4 biler holdende der skal have skiftet potter .. øv!

Det er årstiden, jeg skiftede f.eks. forrøret på Kadetten dagen før den blev
totalskadet.
Det var måske derfor, den bagfrakommende ikke opdagede mig, han kunne ikke
høre udstødningen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-10 23:05

Uffe Ravn formulerede spørgsmålet:
> Nu i Toyota

Hvilken? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-10 00:10

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hvilken? :)

Det blev en sølvgrå Corolla 94 1,3i Sedan med træk, med mindre end 180.000
km. på klokken.

Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
er ikke hydrauliske!!
Det var jeg da vant til at have allerede i Rekorderne fra først i 80erne.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-10-10 01:48

Uffe Ravn forklarede:
> Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
> er ikke hydrauliske!!
> Det var jeg da vant til at have

Samme hér! :-/ - og så er der sq så mange af dem; her på parcellen er
der 48 at lege med mc incl.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-10-10 10:12

> Jeg blev da godt nok overrasket da jeg fik nærlæst i Haynes, ventilløfterne
> er ikke hydrauliske!!
> Det var jeg da vant til at have allerede i Rekorderne fra først i 80erne.

Og tænk sig, alligevel holder Corollaerne kæft i ventiltøjet Ergo på
hydrauliske løftere være for fabrikanter der ikke kan få mekanikken til
at holde - BMW er jo også et godt eksempel, der gik fra mekanik på M20
til hydraulik på efterfølgeren, M50...

(ok, der er vidst en del phun intended her...)

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-10-10 12:03

Troels [around 9000] tastede følgende:
> Og tænk sig, alligevel holder Corollaerne kæft i ventiltøjet

Jeg har da heller ikke rørt dem; heller ikke dem på mc'en som jeg har
haft i 11 år (men den står så osse mest og samler støv...)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ABJ

Dato : 28-10-10 15:47

> Er du sikker på, at du tale om en 2,4.- Transporteren fandtes jo også med
> en 1,8 - som ganske rigtigt var lidt svag.

Der står tydeligt 2,4 på dækslet, og der er 5 indsugningsrør, så det er ikke
en 1,8.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 20:23

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> G'aften i hytterne
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/guesscar3.htm
>
> Jeg har aldrig før set en 2.4l Diesel fra VW - og tilmed en med 5
> propper

såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
Rugbrød?

--
Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-10-10 20:27

On Wed, 27 Oct 2010 21:22:37 +0200, "Tom" <nospam> wrote:

>"jan_stevns" skrev i meddelelsen

>såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
>Rugbrød?

Han blev åbenbart træk af 112% fejl )

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-10-10 20:32

ja-ja....træt så da! )

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 22:16

"Tom" <nospam> skrev :

>såeh, "man" er blevet illoyal over for Ford mærket og køber Gloffer og
>Rugbrød?

Niks ! Gloffen er til brug medens min Scorpio er på værksted :)

Men det skal da indrømmes jeg er blevet temmeligt glad for den lille
potte, den er sågu ualmindeligt behageligt kørende.

Og får den noget havre, jamen så kommer den da frem

Ligesom "den der ager stude"

Herovre er der jo alligevel store dyr på motorstien fra Herfølge og
videre nordpå (*1) , så der er mange hypper unødvendige, men jeg
savner dælme pløreturbinen.

Kører jo dagligt mellem Vordingborg og Ballerup før myllertiden for
alvor sætter ind - dvs ukristeligt tidligt om morgenen.

( Det er *mig* der vækker hønsene hernede på farmen )

Fra : Mikael

Dato : 28-10-10 15:51

On 26 Okt., 22:40, jan_stevns wrote:

> Det er jo lige hvad det er ...  hva'faen ..  til et par tudser siger
> man da ikke nejtak :)

Slet ikke hvis den er mere værd.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 00:04

Mikael <miklarsen@gmail.com> skrev :

>Slet ikke hvis den er mere værd.

*Det* er jo lige det - Jeg ved ikke hvad de handles til , men den var
billig :)

De, der kender mig, ved hvad jeg kalder billigt :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-10-10 00:49

On Fri, 29 Oct 2010 01:03:56 +0200, jan_stevns wrote:

>De, der kender mig, ved hvad jeg kalder billigt :)

Det er ikke bare givet væk; næh, det skal fragtes hjem i perlegruset.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 05:28

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det er ikke bare givet væk; næh, det skal fragtes hjem i perlegruset.

Du er tættere på en du aner Fly .... den tidligere ejere kom selv
hertil med den :)

ok . den er da mindst 60kroner mee værd end jeg troede -- der lå 6
ti'ere i askepotten :)