Diesel eller bensin
Fra : J.K.Arning

Dato : 26-10-10 14:21

Lad os antage at i skulle købe en b i l l i g brugt bil til 2 x 20 Km
daglig job kørsel og lad os antage at billig i denne sammenhæng er
15.000,-

Ville i vælge en diesel eller en bensin bil?

Hvad ville i evt. vælge?

Personligt er jeg meget til VW.

Der er ingen krav til bilen som sådan, har den 4 hjul og kan den komme
frem af egen kraft er det fint, nysynet er selvfølgeligt en fordel.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 14:37

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> skrev :

>Lad os antage at i skulle købe en b i l l i g brugt bil til 2 x 20 Km
>daglig job kørsel og lad os antage at billig i denne sammenhæng er
>15.000,-
>
>Ville i vælge en diesel eller en bensin bil?

bensin

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : ABJ

Dato : 26-10-10 15:11

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 15.000,-
>
> Ville i vælge en diesel eller en bensin bil?

Absolut benzin, du får absolut intet diesel for de penge, og dit
kørselsbehov er under alle omstændigheder for lille til at retfærdiggøre
merprisen for en diesel, ny eller brugt

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-10-10 15:39

On Tue, 26 Oct 2010 16:10:30 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

>Absolut benzin, du får absolut intet diesel for de penge, og dit
>kørselsbehov er under alle omstændigheder for lille til at retfærdiggøre
>merprisen for en diesel, ny eller brugt

Og specielt ved VW. Der er brugtvognsprisen kun sjov for første ejer.

Fly

Fra : Ivar

Dato : 26-10-10 22:55

Fly Christensen skrev:

> Og specielt ved VW. Der er brugtvognsprisen kun sjov for første ejer.

VW er helt sikkert en god bil, men prisen på nogle gamle er absurt
høje. En bekendt solge for nogle år siden en Golf II til 18.000 kr.
Den havde kørt 360.000 km, jeg troede han skulle være glad for
skrotpræmien. De par år han havde den, var der ikke andet end
problemer. Jeg var altid nervøs, når han parkerede i indkørslen.
Det var dog kun en enkelt gang, den skulle fjernes af et fejeblad.

Morale: Hvis man køber bil til 15.000 kr, er det vigtiger
hvilken stand bilen er i, end hvilket mærke det er. Ofte er
de bedste bilkøb, dem som de andre ikke vil have. Dem kan man
ofte få nyere og i bedre stand til samme pris. Man kan i mange
tilfælde få et bedre køb, ved fx at købe en gammel Skoda fremfor en
gammel VW, eller Nissan fremfor Toyota, eller Renault fremfor
Peugeot osv.

Ivar Magnusson

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-10-10 06:14

On 2010-10-26 23:54:40 +0200, Ivar said:

> [...]
> tilfælde få et bedre køb, ved fx at købe en gammel Skoda fremfor en
> gammel VW, eller Nissan fremfor Toyota, eller Renault fremfor

Ja ingen tvivl om at det er svært i det prisleje .. og tak for alle
tilbage meldingerne.

Det kommer lidt bag på mig at alle vælger bensin, men det hænger vel
sammen med forsikring og vægtafgift m.m.

Fra : ABJ

Dato : 27-10-10 15:12

> Det kommer lidt bag på mig at alle vælger bensin, men det hænger vel
> sammen med forsikring og vægtafgift m.m.

Nej det hænger sammen med at dieselbiler generelt er væsentlig dyrere end
benzin, og at du med dit lille kørselsbehov ikke vil få glæde af den bedre
driftsøkonomi.

Men som Klaus skriver gå efter den mindst rustne.

Et godt bud som du sikert ikke selv ville finde på kunne være Audi 100, 1,8
motoren er utrolig stabil og ret økomisk, bilen ruster ikke og har lav
vægtafgift.

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-10-10 18:30

On 2010-10-27 16:11:50 +0200, ABJ said:

> [...]
>
> Et godt bud som du sikert ikke selv ville finde på kunne være Audi 100,
> 1,8 motoren er utrolig stabil og ret økomisk, bilen ruster ikke og har

I denne omgang tænkte jeg godt nok ikke i de baner men jeg har faktisk
haft en tidligere, dejlig bil, hvis ellers servostyringen holder.

Hvad med en Audi 80?
Er de et lignende godt køb?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-10-10 18:56

On Wed, 27 Oct 2010 16:11:50 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>motoren er utrolig stabil og ret økomisk, bilen ruster ikke og har lav
Man kunne vælge dieseludgaven som med passende speederfod kan kører
over 17 km/l hvilket er bedre end benzinudgaverne. Dog trækker
vægtafgiften/forsikring i negativ retning. Men kyl tallene i et
regneark og se hvorledes det ser ud med det forventede brugsmønstre.
I samme hug skal lige være opmærksom på at 1.8 ofte er uden
servostyring og er man vænnet til dette er det svært at undværer.

Men det med "ruster ikke", det er nu en sandhed med modifikationer,
det går langsommere end ved andre ikke fuldgavaniserede biler, men
ruster gør de, men stænklapper er gode hjælper på de mest udsatte
steder. Har den haft karosseriskade er de ikke altid repereret korrekt
hvilket medfører at de så ruster ekstra hurtigt omkring skadesstedet.
Audi 100 er først fuldgervaniseret fra omkring 1985/1986.

En Audi 80 er heller ikke noget dårligt valg, men begge modeller
bliver ofte prissat lidt for højt af sælger når man tager alderen i
betragtning.

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-10 15:31

"J.K.Arning" skriver:

> Ville i vælge en diesel eller en bensin bil?

Den med mindst rust og den mindst slidte mekanik.

Klaus