Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvidt !
Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 15:27

Jeg har efterhånden haft adslillige forkellige "hvide"
baggrunde/underlag, selv fra en lysboks
og forkellige lyskilder båfe flash og fast fra 3200-64000 Kelvin og
90CRI.(RA)
men bagrunden/underlaget synes stadig gråligt i forhold til et hvid
bogomslag f.eks.

En det helt umuligt at lave en *hvid* baggrund?
Er det nødvendigt at fritlægge produkterne, for at få baggrundsfarven
#FFFFFF
i PS, hvilket jeg synes er noget besværligt.

Hvad gør jeg forkert - havd skal jeg bruge?

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-10 15:44

On 26-10-2010 16:27, /Peter wrote:
> [...]
> #FFFFFF
> i PS, hvilket jeg synes er noget besværligt.
>
> Hvad gør jeg forkert - havd skal jeg bruge?

Mener du at du vil have et enme på en hvid baggrund? I så tilf. kan du
blive nødt til at belyse den hvide baggrund mere end emnet

Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 16:02

> Mener du at du vil have et enme på en hvid baggrund?
ja *Hvid* som baggrunden med farven #FFFFFF.

> I så tilf. kan du blive nødt til at belyse den hvide baggrund mere end
> emnet
det er jeg klar over det er også prøvet.

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-10 16:08

On 26-10-2010 17:02, /Peter wrote:

> ja *Hvid* som baggrunden med farven #FFFFFF.

> det er jeg klar over det er også prøvet.

Hvis emnet belyses korrekt og baggrunden får så ekstra meget lys at det
blokker, skulle det ikke være et problem

Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 16:16

> Hvis emnet belyses korrekt og baggrunden får så ekstra meget lys at
> det blokker, skulle det ikke være et problem

Det er lykkes med lidt god vilje, men jeg synes stadig baggrunden virk
grålig i forhold til en hvid (#FFFFFF) hjemmeside baggrund.

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-10 16:28

On 26-10-2010 17:16, /Peter wrote:

> Det er lykkes med lidt god vilje, men jeg synes stadig baggrunden virk
> grålig i forhold til en hvid (#FFFFFF) hjemmeside baggrund.

Hvis baggrunden blokker, er den ikke grålig med mindre du fejl"fremkalder"

Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 16:31

> Hvis baggrunden blokker, er den ikke grålig med mindre du
> fejl"fremkalder"

Nej det er korrekt, det opnåede under visse omstændigeheder. med meget
lys på baggrunden..

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-10-10 21:18

"/Peter" skrev i meddelelsen
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lykkes med lidt god vilje, men jeg synes stadig baggrunden virk
> grålig i forhold til en hvid (#FFFFFF) hjemmeside baggrund.

Det er ikke bare fordi, du bruger en farvestyret fotoeditor og en
ikke-farvestyret browser?

mvh Frank

Fra : Jens G

Dato : 26-10-10 15:47

On Tue, 26 Oct 2010 16:27:23 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>#FFFFFF
>i PS, hvilket jeg synes er noget besværligt.
>
>Hvad gør jeg forkert - havd skal jeg bruge?

Kan du ikke gå i Levels, og vælge den hvide dropper, og klikke på
noget du mener skal være hvidt?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 16:04

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke gå i Levels, og vælge den hvide dropper, og klikke på
> noget du mener skal være hvidt?

Det er prøvet men farven i produkte ændre sig jo også,
hvis man ikke lige bruger PS og markerer området, hvilket jeg synes er
for tidskrævende, så kune jeg ligesågodt fritlægge emnet.

Fra : Jens G

Dato : 26-10-10 16:25

On Tue, 26 Oct 2010 17:04:08 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Det er prøvet men farven i produkte ændre sig jo også,
> hvis man ikke lige bruger PS og markerer området, hvilket jeg synes er
>for tidskrævende, så kune jeg ligesågodt fritlægge emnet.

i Helicon Filter fra http://www.heliconsoft.com/ er der i Retouching
fanen et farveskift værktøj med kantfølsomhed, så man f.eks. kan male
en baggrund hvid helt til motivet, hvis ellers motivet har nogenlunde
regulære kanter. Det er meget hurtigere end at fritlægge.

Fra : /Peter

Dato : 26-10-10 16:32

> [...]
> en baggrund hvid helt til motivet, hvis ellers motivet har nogenlunde
> regulære kanter. Det er meget hurtigere end at fritlægge.

OK, Jens det var et forsøg værd, mange tak.

fale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-10-10 21:38

> [...]
> baggrunde/underlag, selv fra en lysboks
> En det helt umuligt at lave en *hvid* baggrund?
> Hvad gør jeg forkert - havd skal jeg bruge?

Hvordan eksponerer du og hvilken form for lysmåling bruger du?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Niels

Dato : 27-10-10 08:26

On Oct 26, 4:27 pm, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:
> [...]
> bogomslag f.eks.
>
> En det helt umuligt at lave en *hvid* baggrund?

> Hvad gør jeg forkert - havd skal jeg bruge?

Prøv - med fast lys - at holde et "gråkort" op på den hvide baggrud.
Gå tæt på, ogl lad så kameraet måle lyset på gråkortet og sæt
indstillingerne manuelt. Tag så dit billede. Som gråkort (18% sort,
hvis man kan sige det) kan du bruge et stykke pap fra en A4-blok eller
en avisside.

--
Niels