Lars Hug - ny cd 25. okt.
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-10 20:50

Det er en mærkelig cd Lars Hug kyler på banen i dag.

Det er gamle danske sange, som synges af kendtre standup-tosser sammen med
nogle sangere jeg ikke ved hvem er, f.eks. Solveig Sanders, Cecie Nordby,
Freya og Bjørn Fjestad og Tina Diskov.

Halvdelen af sangene kender jeg heller ikke. Kender kun nr. 1, 2, 3, 5 og 7

Her er hvad der er på cd-en

1. Du er min øjesten - Solveig Sandnes
2. Smil til mig, pigelil - Martin Brygmann
3. Jeg har min hest, jeg har min lasso - Casper Christensen og Lars
Hjortshøj
4. Fløjt om kærlighed - Cæcilie Norby
5. Er du dus med himlens fugle - Poul Krebs
6. Der står en bænk i haven - Line Baun Danielsen & Casper Christensen
7. Jeg har elsket dig så længe jeg kan mindes - Freya
8. Hjertet banker sødt i måneskin - Natasja Crone
9. Den allersidste dans - Tina Dickow & Bjørn Fjæstad
10. Kærligheden finder altid en vej - Søs Fenger & Martin Brygmann

http://gaffa.dk/nyhed/43970

Hvad mon det er for noget. Det synges nok frygteligt.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 25-10-10 22:32

> Det er en mærkelig cd Lars Hug kyler på banen i dag.

Man kan naturligvis frygte det værste, da han sammen med Hanne Boel jo har
taget livet af "Skibet skal sejle i nat", selv om jeg heller ikke er
begejstret for originalversionen med Gustav Sprinkler og Birthe Wilke. Men
nu får vi høre.

Jeg kender nu Cæcilie Norby (den ene halvdel af One Two).

Fra hendes tid i One Two: "Midt i en drøm":
http://www.youtube.com/watch?v=BTG5SXKRSCY

Og den meget smukke og senere "First conversation":
http://www.youtube.com/watch?v=aJH7UoBDPz0

Og Lars Hug har skam også haft sine pletskud: "Natsværmer":
http://www.youtube.com/watch?v=CUGAXD4r5nA

Og lad os runde af med Hanne Boels smutte "My kindred spirit":
http://www.youtube.com/watch?v=k7bWP49f7l4

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 25-10-10 22:52

> Og lad os runde af med Hanne Boels smutte "My kindred spirit":
> http://www.youtube.com/watch?v=k7bWP49f7l4

Sæt nu lige fingrene på de rigtige taster, dit fæ. Skulle have været
"smukke" og ikke "smutte" Hader den slags smukkere ... æh smuttere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-10-10 07:56

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender nu Cæcilie Norby (den ene halvdel af One Two).

Dem har jeg så heller aldrig hørt om

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 26-10-10 10:51

> Dem har jeg så heller aldrig hørt om

Det må da være et mangel på opdragelse.

"First Conversation" er ikke just apres-ski, men både melodi og tekst er
fabelagtigt smukke. Det ene udelukker jo ikke det andet Og det er ikke
"næseringsmusik".

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 18:06

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Det må da være et mangel på opdragelse.

Vist nærmere mangel på bredde.
Cæcilie er også kun en af vore bedste jazzsangerinder, så hvordan skulle Åge
kende hende?

Blev lige inspireret til at hente en LP med hendes smukke sange i kælderen.
Hvor lyder jazz bare godt analogt (som al anden musik ;)

Prøv at høre hedes flotte fortolkning af Bowie's "Life On Mars":
http://www.youtube.com/watch?v=4UAkCM7NLz4

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-10-10 22:40

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> 10. Kærligheden finder altid en vej - Søs Fenger & Martin Brygmann

> Hvad mon det er for noget. Det synges nok frygteligt.

Det er da ren slagerstil.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-10-10 07:59

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da ren slagerstil.

Ja, det VAR sangene . Men jeg stiller mig ganske alvorligt aklvorligt
tvivlende overfor, at ny-indspilningerne bliver spillet i slager-stil,
med den slags folk der er med på cd-en.
Endog særdeles meget meget tvivlende.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-10 10:30

meddelelse news:4cc67c33$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ja, det VAR sangene . Men jeg stiller mig ganske alvorligt aklvorligt
> tvivlende overfor, at ny-indspilningerne bliver spillet i slager-stil,

Derfor kan musikken vel være god nok... Men hvorfor har det ligget i mølpose
i 10 år... Jeg frygter mere for, hvad man lægger i.. at sangene synges, "
Med glimt i øjet " Når Casper Kristensen er med, lyder det som noget der kan
være smerteligt plat. Men lad os nu høre, man kan jo blive positivt
overrasket.

M.V.H....Benny..