Stafetten: Slagerpræget instrumentalmusik ~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-10 20:32

Så har jeg "røget" lidt på hvad næste stafet skal handle om.

Når slagermusik og dansktopmusik jo som bekendt stormer frem og bliver mere
og mere populær i disse år, synes jeg emnet skal omhandle slagermusik.
Emnet bliver derfor:

SLAGERPRÆGET INSTRUMENTALMUSIK MED STORE ORKESTRE

Jeg lægger ud med 6 gode eksempler, som er meget humørskabende:

Andre Rieu: http://www.youtube.com/watch?v=gpIIqUt6L6U&feature=related

Otti Bauers orkester:
http://www.youtube.com/watch?v=gqwwAwXJ6t4&feature=related

Captain Cook und seine singende saxophone:
http://www.youtube.com/watch?v=QunDydmioI8&feature=related

Wolfgang Lindner Junior und Die Jungen Stadelmusikanten:
http://www.youtube.com/watch?v=Puhgo_PM17o&feature=related

Wolfgang Lindner und seine Stadelmusikanten:
http://www.youtube.com/watch?v=JXn2mMA3MYg&feature=related

James Lasts orkester:
http://www.youtube.com/watch?v=S4YiryTygfs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 25-10-10 22:01

meddelelse news:4cc5db44$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Puhgo_PM17o&feature=related
>
> Wolfgang Lindner und seine Stadelmusikanten:

Mit bud er denne:
http://www.youtube.com/watch?v=bTnKDRqWyHY&feature=list_related&a=GxdCwVVULXeO68UAP-oSzhTqsiKQov_n&list=ML&playnext=1

Der findes jo en lang stribe af hits/schlaegere fra James Lasts hånd, så
listen kunne blive voldsom lang. Derfor kun dette ene bud fra mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-10 22:57

Så skal vi langt tilbage for at finde noget med kvalitet, nemlig til kongen
af store orkestre: Glen Miller:

Moonlight Serenade: http://www.youtube.com/watch?v=n92ATE3IgIs

Perfida: http://www.youtube.com/watch?v=E0Skao81GIQ

Rhapsody In Bue: http://www.youtube.com/watch?v=IEpdXgj94xE

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-10-10 10:23

Kert Rats skrev:
> [...]

Gode orkestre med populær instrumentalmusik har der
været mange af, fx:

- Bert Kaempfert
- Norrie Paramor (Shadows-musik)
- George Martin and his Orchestra (Beatles-musik)
- Michel Legrand
- Ron Goodwin & his Orchestra

Sidstnævnte her med "Miss Marple's Theme":
http://www.youtube.com/watch?v=vsc84LmZ6QE

--
Herluf :·)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-10-10 22:20

Åge Halldorsson skrev:

> SLAGERPRÆGET INSTRUMENTALMUSIK MED STORE ORKESTRE

Burt Bacharach kan godt lide store orkestre, og slagere har han da
skrevet nogle stykker af. Det her er ikke helt instrumentalt, men så
længe det er Bacharach selv, der synger, er det til gengæld næsten uden
stemme.

http://www.youtube.com/watch?v=00Vpjx3PfLg

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Michel

Dato : 25-10-10 23:14

> [...]
> slagermusik.
> Emnet bliver derfor:
>
> SLAGERPRÆGET INSTRUMENTALMUSIK MED STORE ORKESTRE

Ikke værst men hvad med disse:

James Last: "Orange Blossom Special" (så bliver der ikke mere gang i den):
http://www.youtube.com/watch?v=bTnKDRqWyHY

Princesses of Violin: "Tere fere polka" (ikke med stort orkester -
indrømmet): http://www.youtube.com/watch?v=BfKULvd_j1g

Royal Philharmonic Orchestra: "Hooked on classics" (klassisk konverteret til
discoschlager): http://www.youtube.com/watch?v=BZoTey0Ckg4

Og for at blive i genren: Larry Egart and his orchestra: "Hooked on Swing":
http://www.youtube.com/watch?v=_0r1ScvwezM

Rondo Veniziano: "Rondo Veneziano" (stort orkester - schlager ... hmm, men
det lyder godt): http://www.youtube.com/watch?v=h_XKOjj7h-s

Mvh
Michel

Fra : Kert Rats

Dato : 26-10-10 00:31

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Puhgo_PM17o&feature=related
>
> Wolfgang Lindner und seine Stadelmusikanten:

Her er James Last i færd med Abba - så bli'r det sgu ikke bedre!
http://www.youtube.com/watch?v=gqdgn2JlplU&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-10-10 01:19

Den 25-10-2010 21:32, Åge Halldorsson skrev:
> Så har jeg "røget" lidt på hvad næste stafet skal handle om.
>
> Når slagermusik og dansktopmusik jo som bekendt stormer frem og bliver
> mere og mere populær i disse år, synes jeg emnet skal omhandle slagermusik.

Molly wrote a neat reply
To Irish Paddy O',
Saying, "Mike Maloney wants
To marry me, and so
Leave the Strand and Piccadilly,
Or you'll be to blame,
For love has fairly drove me silly,
Hoping you're the same!"

Her er Jack Judge's "It's A Long Way To Tipperary":

http://www.youtube.com/watch?v=2AzHf4DcT8Y

Det er musikere lige i din størrelse, Åge.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-10 07:30

> [...]
> slagermusik.
> Emnet bliver derfor:
>
> SLAGERPRÆGET INSTRUMENTALMUSIK MED STORE ORKESTRE

Nå ja, Nordsøvalsen, kan den godt kaldes schlager, så lad os da bruge den.
Og for at glæde dig, med James Last

http://www.youtube.com/watch?v=8wWQflPrvHI

Lidt Frank Valdor, er da også glad musik

http://www.youtube.com/watch?v=VfRxrMfiqpQ&feature=related

Og hvem ved, måske lidt Hugo Strasser

http://www.youtube.com/watch?v=lMAjkZZkJ5k&feature=related

Men de er nok lidt for stille til dig....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-10-10 18:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Og hvem ved, måske lidt Hugo Strasser
> http://www.youtube.com/watch?v=lMAjkZZkJ5k&feature=related

Det bliver Benny, som vinder stafetten , for dette musik.
Musikken kombinerer på en forunderlig måde både kvikhed og afslappethed.
Det er "strasser"me noget god underholdningsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-10-10 18:06

meddelelsen news:4cc7093b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det bliver Benny, som vinder stafetten , for dette musik.
> Musikken kombinerer på en forunderlig måde både kvikhed og afslappethed.
> Det er "strasser"me noget god underholdningsmusik.
>
> Hilsen Åge

Hvilket det her også er. Ib Glindemands Orkester:
http://www.youtube.com/watch?v=NPhYAezYbuY&feature=related
Hvad med lidt Glen Millers Orkester:
http://www.youtube.com/watch?v=AQseFAcWvtE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 05:24

meddelelse news:4cc7093b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Musikken kombinerer på en forunderlig måde både kvikhed og afslappethed.
> Det er "strasser"me noget god underholdningsmusik.

Det var da noget ondskabsfuldt noget at finde på...
Nu skal jeg jo til at finde en undskyldning for jer, til at rode i gemmerne.
Vender tilbage lidt senere...

M.V.H....Benny..