Raw food - kan det nedfryses ?
Fra : Per

Dato : 25-10-10 14:42

Hej NG !

Er der nogen der ved, om man kan nedfryse mad lavet efter Raw-food metoden ?

Mvh. Per

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-10-10 15:34

Du kan fryse alt men det er ikke alt der er spiseligt efter det er tøet op
igen.
Hvis du nu lige selv prøver at tænke, tror du så at rå grønsager eller
frugter der har været frossen og er tøet op igen smager godt?
Hvis du tror det så vil jeg da foreslå at du selv prøver at spise det.

Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-10 16:21

Per <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4cc58938$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er der nogen der ved, om man kan nedfryse mad lavet efter Raw-food
> metoden ?

Med sikkerhed, hvis alkoholprocenten ikke er alt for høj. Om det kan spises
efterfølgende, er en anden sag. Men alene begrebet "raw food" indikerer, at
der er tale om ikke-menneskeegnet føde - ferskt eller frossent/optøet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-10-10 13:36

On 25 Okt., 17:20, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Med sikkerhed, hvis alkoholprocenten ikke er alt for høj.

Raw foodies nyder vist ikke alkohol, de stakkels mennesker.

> Om det kan spises
> efterfølgende, er en anden sag. Men alene begrebet "raw food" indikerer, at
> der er tale om ikke-menneskeegnet føde - ferskt eller frossent/optøet..

Hørt! Ud over at det er noget af det mest triste, man kan smide i
skuffen, er det i mange tilfælde decideret dårligt for mennesker at
leve af utilberedt mad. Tilberedningen (kogning) af fødeemner er et af
den menneskelige arts udviklingsmæssige kvantespring.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-10-10 21:02

Hej
On 25-10-2010 21:36, Kevin Borbye Edelvang wrote:
> [...]
> leve af utilberedt mad. Tilberedningen (kogning) af fødeemner er et af
> den menneskelige arts udviklingsmæssige kvantespring.

Sushi smager nu meget godt, synes jeg. Det har kun været frosset, og kan
vel næppe kaldes tilberedt.

Mvh
Martin

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 26-10-10 16:13

On 26 Okt., 22:02, "Martin [TMM]" <t...@--FJERNDETTE--trutter.dk>
wrote:

> Sushi smager nu meget godt, synes jeg. Det har kun været frosset, og kan
> vel næppe kaldes tilberedt.

Rå fiskestykker er rigtig nok rå, men raw foodies spiser normalt ikke
dyr. Hvis der skal ris under fisken, er den normalt kogt - og dermed
diskvalificeret.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang