Foderkasse til egern
Fra : Erik Andersen

Dato : 25-10-10 12:28

Jeg har tænkt mig at lave nogle foderkasser til egern, men kan ikke finde
tegninger med mål til sådan en kasse. Det skal være sådan en hvor egernet
selv lukker låget op og tager en nød.
Der er masser der sælger, men da de er ret simple at lave, så foretrækker
jeg det.
Hvis der skulle være en eller flere der ved hvor jeg kan finde mål til en
kasse/foderbrædt til egern, så vil jeg være meget glad for et link.
Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : simon

Dato : 25-10-10 12:59

Erik Andersen skrev:
> [...]
> Hvis der skulle være en eller flere der ved hvor jeg kan finde mål til en
> kasse/foderbrædt til egern, så vil jeg være meget glad for et link.

Prøv at søge på Google efter egernkasse.
Jeg fandt f.eks. denne:
http://www.vnat.dk/Undervisningsaktiviteter/naturteknik/09_02.pdf
/simon

Fra : Erik Andersen

Dato : 25-10-10 14:48

"simon" <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på Google efter egernkasse.
> Jeg fandt f.eks. denne:
> http://www.vnat.dk/Undervisningsaktiviteter/naturteknik/09_02.pdf
> /simon

Tak for forslaget Simon, men det er ikke sådan en jeg efterlyser tegning af.
Det skal mere være den slags jeg her linker til:
http://www.naturbutikken.dk/pi/Egern_foderhus_2657_225.aspx
- Jeg kan selvfølgelig gætte mig til målene, men jeg er lidt bange for enten
at lave den for stor eller for lille.
Mvh Erik Andersen

Fra : Krabsen

Dato : 25-10-10 15:59

Den 25-10-2010 15:47, Erik Andersen skrev:
> [...]

> http://www.naturbutikken.dk/pi/Egern_foderhus_2657_225.aspx
> - Jeg kan selvfølgelig gætte mig til målene, men jeg er lidt bange for enten

Jeg tror ikke at egernet har tommestok med, så det er nok ikke afgørende

Spøg til side - egern er meget kreative og fleksible, så den skal nok
finde ind til guffet uanset kassens størrelse. Vi havde i mit
barndomshjem tamme egern i haven, og de kunne kravle ned i en
bukselomme, hvis det var der, man havde gemt flødekaramellen (Der var en
af favoritterne!)

Fra : Dan

Dato : 26-10-10 17:35