/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Gutentag Semino
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 10:33

HorsensFreinds tror virkelig på schlager. Det er den organisation der har
benyttet sig af at Danmark er i en sand slager-eufori i disse år. De stod
for Helene Fischer-koncerten og står for de kommende Semiono Rossi- og Hansi
Hinterseer-koncerter. Og ligeledes forårets mega-brag af slagerkoncerter,
DanmarksHistoriens største tyske slagerkoncerter, med de turnerende
MUSIKANTENSTADL fra Østrigsk public-service-tv ORF og FESTE DER VOLKSMUSIK
fra Tysklandsk public-service-tv ARD

CITAT START

I modsætning til flere af de store koncerter, Horsens & Friends har stået
bag de senere år, så forventer direktøren, at de fem schlager-koncerter
giver overskud.

CITAT SLUT

http://hsfo.dk/?artikel=19228&fromrss=1

Popkoncertter er tilsynelande, i modsætning til slagerkoncerter en farlig
ting økonomisk set.



Hilsen Åge


 
 
Henning Jensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 24-10-10 11:09

Den 24-10-2010 11:32, Åge Halldorsson skrev:

> I modsætning til flere af de store koncerter, Horsens & Friends har stået
> bag de senere år, så forventer direktøren, at de fem schlager-koncerter
> giver overskud.
>
> CITAT SLUT

Det må du uddybe lidt nærmere?
Hvad er det er ikke har givet overskud?
Og hvem forventes, at betale et evt. underskud, ved de næste fem
schlager-koncerter?

Henning.

Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 11:30


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc405ba$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det må du uddybe lidt nærmere?

Det kan jeg ikke

> Hvad er det er ikke har givet overskud?

Det foræller direktøren ikke, som du kan læse i citatet. Du må spørge
direktøren hvilke koncerter det er han tænker på,
når han siger, at han forventer at slagerkoncertterne giver overskud, i
modsætning til hvad andre af hans koncerter har gjort.

> Og hvem forventes, at betale et evt. underskud, ved de næste fem
> schlager-koncerter?

Som du kan læse forventer direktøren iokke at de giver underskud. Det er nok
derfor han arrangerer dem.
Du må spørge direktøren selv hvem der skal dække et eventuelt underskud. Det
er han bedre til at svare på end jeg.

Hilsen Åge


Henning Jensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 24-10-10 11:51

Den 24-10-2010 12:29, Åge Halldorsson skrev:

> Som du kan læse forventer direktøren iokke at de giver underskud. Det er
> nok derfor han arrangerer dem.
> Du må spørge direktøren selv hvem der skal dække et eventuelt underskud.
> Det er han bedre til at svare på end jeg.

Det er kun almindelig nysgerrighed.
Og heller ikke noget for, eller imod schlager.
Jeg formodede blot, at du havde et link til et evt. regnskab, som du
brugte oplysninger fra.

Hilsen Henning.


Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 12:44


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc40f88$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg formodede blot, at du havde et link til et evt. regnskab, som du
> brugte oplysninger fra.

Nej, jeg brugte kun direktørens oplysninger.

Hilsen Åge


Ukendt (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-10 12:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4cc405ba$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det må du uddybe lidt nærmere?
> Hvad er det er ikke har givet overskud?
> Og hvem forventes, at betale et evt. underskud, ved de næste fem
> schlager-koncerter?

Er det egentlig ikke lidt ligegyldigt? Overskud er vel ikke et udtryk for
andet end, at kunstneren er billigere end den samlede billetsum.



Henning Jensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 24-10-10 12:29

Den 24-10-2010 13:16, Alex Linaa skrev:

> Er det egentlig ikke lidt ligegyldigt? Overskud er vel ikke et udtryk for
> andet end, at kunstneren er billigere end den samlede billetsum.

Jo, det er ligegyldigt.
Jeg er blot lidt uvidende om, hvordan noget sådan foregår i praksis.
Jeg kan se, i dette tilfælde, at "Horsens Freinds" har en masse sponsorer.
Hvis koncerter, en eller flere eller mange, giver underskud, har en
kommune så, i dette tilfælde Horsens, givet en underskuds-garanti?

Jeg vil understrege, at jeg synes, at det er fortrinligt, at koncerter
bliver sponsoreret af en række firmaer, og ville personlig ønske, at der
gik endnu flere penge fra "sporten", og i stedet til finansiering af
musik.

Henning.

Ukendt (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-10 12:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4cc4187a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jo, det er ligegyldigt.
> Jeg er blot lidt uvidende om, hvordan noget sådan foregår i praksis.
> Jeg kan se, i dette tilfælde, at "Horsens Freinds" har en masse sponsorer.
> Hvis koncerter, en eller flere eller mange, giver underskud, har en
> kommune så, i dette tilfælde Horsens, givet en underskuds-garanti?

Det så bare ud som om overskud blev betragtet som et billede på popularitet
eller kvalitet, hvilket jeg ikke kan få øje på.
Der er mange musikarrangementer med underskudsgaranti, bl.a. den festival
jeg arbejder på hvert år www.mosstock.dk
Det er en rockfestival, og det er faktisk Horsens Kommune der står som en af
sponsorerne.

> Jeg vil understrege, at jeg synes, at det er fortrinligt, at koncerter
> bliver sponsoreret af en række firmaer, og ville personlig ønske, at der
> gik endnu flere penge fra "sporten", og i stedet til finansiering af
> musik.

Så må denne kampagne glæde dit hjerte: http://royalbeer.tv

/Alex



Henning Jensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 24-10-10 13:32

Den 24-10-2010 13:40, Alex Linaa skrev:
>
> Det så bare ud som om overskud blev betragtet som et billede på popularitet
> eller kvalitet, hvilket jeg ikke kan få øje på.

Jeg fik selvfølgelig ikke udtrykt mig klart nok, og er ikke nok inde i,
hvordan det fungerer.
Mange kunstnere kan jo kun lave arangementer ved at søge sponsorater, og
ofte uden nogen form for garanti.

> Der er mange musikarrangementer med underskudsgaranti, bl.a. den festival
> jeg arbejder på hvert år www.mosstock.dk

Det er lidt det, jeg synes der er vigtigt.
At der er en eller anden form for underskudgaranti (og den må godt være
offentlig), som gør, at der også kan satses på de nye/unge, og de
ukendte og måske ikke helt sikre.
Denne satsning på det sidste, er vigtigere, end at Hinterseer kommer og
spiller. (Synger han også???).

> Så må denne kampagne glæde dit hjerte: http://royalbeer.tv

Ja, sådan en glæder mit hjerte. (Og min hals). Og gid MAX-Bank ville
flytte sine sponsor-penge fra dopingvragene og til musikken.

Henning.

Ukendt (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-10 13:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4cc4272c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg fik selvfølgelig ikke udtrykt mig klart nok, og er ikke nok inde i,
> hvordan det fungerer.

Det var nu ikke dit udtryk, og ikke dig der fik trukket overskud frem som en
parameter i en sammenligning mellem pop og schlager.

> Ja, sådan en glæder mit hjerte. (Og min hals). Og gid MAX-Bank ville
> flytte sine sponsor-penge fra dopingvragene og til musikken.

Det bakker jeg 100% op.
Cykel"sporten" er død - "Long live rock'n'roll" :)
Og så kunne vi jo passende høre netop dette nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=HDT_uqM1iqI, om ikke andet, så for et genhør
med Ronnie. (RIP)

/Alex



Henning Jensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 24-10-10 14:06

Den 24-10-2010 14:54, Alex Linaa skrev:

> Og så kunne vi jo passende høre netop dette nummer:
> http://www.youtube.com/watch?v=HDT_uqM1iqI, om ikke andet, så for et genhør
> med Ronnie. (RIP)

Der er faktisk en meget fin balance i nummeret mellem sanger/orkester.
Et godt YouTube klip.

Henning.

Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 15:10


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4cc42c7a$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Long live rock'n'roll" :)

Hørt! - vi sætter igang
http://www.youtube.com/watch?v=J-M993aye_I&feature=related

Hilsen Åge






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408182
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste