Er din minigrønbybil også skabsdranker ?
Fra : Bjørn J.

Dato : 24-10-10 16:51

Det viser sig åbenbart, de såkaldte grønne biler er intet mindre end
skabsdrankere !

Ved alm. morfarkørsel kan jeg få min BMW 535d ECO VAN til at køre
gennemsnitlig 14 til 15 km/l diesel ..

http://bil.guide.dk/Minibil/Smart/%C3%98konomi/Sparetips/Trafikkultur/Lille_Smart_er_skabsdranker_2219729

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-10-10 16:58

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Ved alm. morfarkørsel kan jeg få min BMW 535d ECO VAN til at køre
> gennemsnitlig 14 til 15 km/l diesel ..
> http://bil.guide.dk/Minibil/Smart/%C3%98konomi/Sparetips/Trafikkultur/Lille_Smart_er_skabsdranker_2219729

Ja, en Smart diesel kører ikke så langt på literen med en tung fod.
Gennemsnit blandt "Normalverbraucher" ligger på 23,69 km/l for en diesel
www.spritmonitor.de/de/uebersicht/32-Smart/296-Fortwo.html?fueltype=1&powerunit=2

I den sammenhæng kører dine tyske "BMW-kolleger" kun 10,9 km/l

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-10-10 17:37

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I den sammenhæng kører dine tyske "BMW-kolleger" kun 10,9 km/l

Det er jo svært at komme derned, når man kun kan skifte mellem 110 og 130
km/t....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-10-10 18:17

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Det er jo svært at komme derned, når man kun kan skifte mellem 110 og 130
> km/t....

Jow, men det gør man vel heller ikke med et muskelbundt under motorhjelmen.
Jég gør i alt fald ikke

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-10-10 19:56

KLIP

> Jow, men det gør man vel heller ikke med et muskelbundt under
> motorhjelmen. Jég gør i alt fald ikke

I dag måtte jeg køre lidt langsommere, da vi kørte hjem fra den sidste tur i
år med campingvognen.

Den kørte så desværre kun 11,1 i gennemsnit i strid modvind,
muskelbundtet..

Fra : KASO

Dato : 24-10-10 17:38

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Det hører med til historien, at den såkaldte "journalist", der har skrevet
denne artikel - og flere af samme slags - forinden søgte efter historier på
Bilbasens forum. Det fremgik meget klart, at han havde besluttet sig for
historien på forhånd og blot ønskede nogle til at bekræfte den. Han blev
meget irriteret over de, der skrev, at de kom tæt på eller overgik
normtallet, og han interesserede sig ikke for at få at vide, hvordan
normtallet fremkommer - eller at det er et tal, som forhandlerne er
forpligtet til at oplyse. Han havde mao. besluttet sig for en
sensationshistorie - og ville ikke høre andet. Da lidt for mange kritiserede
hans ensidige fokusering på at jagte forhandlere og bilfabrikker uden at
sætte sig ind i sammenhæng mellem forbrug, officielle forbrugstal og
lovgivning, fik han Bilbasen til at slette tråden.......

Man skal mao. ikke lægge nogen form for vægt på artiklen......

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-10-10 18:18

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man skal mao. ikke lægge nogen form for vægt på artiklen......

Måske blot det, at der grovmanipuleres med tallene, så vi eks. her i DK, kan
snyde skattefar.

Fra : KASO

Dato : 24-10-10 18:18

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Måske blot det, at der grovmanipuleres med tallene, så vi eks. her i DK,
> kan snyde skattefar.

Hvor har du det fra?

Tallene fremkommer ved en standardiseret test, som alle bilfabrikker skal
anvende - og det er en EU-test - ikke et dansk fænomen, selv om man anvender
den i DK til fastsættelse af afgifter.

Testen afspejler så ikke virkeligheden - bl.a. mht. vind og temperatur, men
den er identisk for alle biler.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 20:27

> [...]
> forbrugstal og lovgivning, fik han Bilbasen til at slette tråden.......

Det må du lige bevise.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 25-10-10 09:57

"Morten Grøn" <nomail> wrote in message
> skrevet
>
> Det må du lige bevise.
Der er jo lidt svært, da Bilbasen har slettet tråden.... MEN jeg så og
fulgte debatten, og det var tydeligt, at journalisten IKKE ønskede at høre
på argumentationen for, hvorfor der var at nogen ikke kunne få bilerne til
at leve op til de oplyste tal.

Dette er hvad der er tilbage af debatten:

http://www.bilbasen.dk/forum/koerer-din-bil-langt-fra-det-lovede_ID144606.htm

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 25-10-10 10:01

"Peter Brandt Jørgensen" <none@none.none> wrote in message

> [...]
> at leve op til de oplyste tal.
>
> Dette er hvad der er tilbage af debatten:

Bemærk i øvrigt, at han skrev indlæggene under navnet Jens
Overgaard....(oplyste dog sit rigtige navn ifbm. debatten)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-10 22:12

> [...]
> skabsdrankere !
>
> Ved alm. morfarkørsel kan jeg få min BMW 535d ECO VAN til at køre

Min Golf IV GTI TDI 150HK 320Nm, som er sat til 18,5 km/l, får jeg til at
køre 22-24 km/l ved ganske almindelig morfarkørsel. 1400-1500 km på en
tankfuld er således ikke et særsyn. Af hensyn til talgenierne må jeg hellere
oplyse at der kan fyldes 66 liter (minimum) i bilens standard 55 liters tank
:)

Det skyldes at jeg holder mig til hastighedsbegrænsningerne og sjældent
kører på motorvej. Min bopæl ligger langt uden for lands lov og ret, så jeg
kan køre de 12 km med 50-60 km/t - og bør gøre det af hensyn til bambierne
og forenden på min bil :)

Havde jeg nu boet i Vejle midtby og skullet på motorvejen for at komme på
arbejde, havde det været en anden sag :)

Min bror har en 140HK, som han har kørt 14.14 km/l i - han bruger bilen på
en helt anden måde end jeg gør, og bor midt i en by. Bykørsel er ikke godt
for økonomien, især ikke hvis man tvinges ned under højeste gears
arbejdsområde.

--
Per
www.campingogbil.dk