Nogen der ved hvilken bil der her er smadr~
Fra : Leif

Dato : 23-10-10 20:17

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-10 20:26

Leif skrev:
> ?http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1002?ref=eblistermest
>
> /Leif

Jeg synes ikke dit link virker; détte er måske bedre?

http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1009?ref=eblister112

I en anden tråd hér i gruppen er man vist nåret frem til Pegeuot
(Pøsjø) 206!? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-10-10 20:30

On Sat, 23 Oct 2010 21:26:04 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>I en anden tråd hér i gruppen er man vist nåret frem til Pegeuot

Frederiksborg Amts Avis vil have det til at være en Pug 307 - så er vi
altså oppe i den pæne sikkerhedsklasse, der er blevet splittet sådan
ad. *suk*

Fra : Armand

Dato : 24-10-10 14:49

Den 23-10-2010 21:30, Ivan Madsen skrev:
> [...]
>
> Frederiksborg Amts Avis vil have det til at være en Pug 307 - så er vi
> altså oppe i den pæne sikkerhedsklasse, der er blevet splittet sådan

For lige at gentage migselv fra omtalte tråd:
Bilen skred ud på landevej og blev påkørt af en modkørende!
I modsætning til frontal-test foretages chrash-test for sidepåkørsel med
50-60 km/t mod en holdende bil der således har mulighed for at blive
skubbet væk, hvilket nedsætter impact betragteligt.

Den modkørendes inerti i omtalte sammenstød svarer til en stillestående
solid mur og biler der træffer et (solidt) træ langs landevejen sidelæns
bliver normalt krøllet helt og aldeles omkring dette =

Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en bil
der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde ved
gearstangen!

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-10 20:08

> [...]
> 50-60 km/t mod en holdende bil der således har mulighed for at blive
> skubbet væk, hvilket nedsætter impact betragteligt.

Ved sidepåkørsel skubbes bilen også væk...

> Den modkørendes inerti i omtalte sammenstød svarer til en stillestående
> solid mur og biler der træffer et (solidt) træ langs landevejen sidelæns
> bliver normalt krøllet helt og aldeles omkring dette =

Øøøhh nej...

> Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en bil
> der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde ved
> gearstangen!

Øøøhh nå!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Armand

Dato : 25-10-10 20:14

Den 24-10-2010 21:07, Henrik B. skrev:

> Ved sidepåkørsel skubbes bilen også væk...

> Øøøhh nej...

Gi' det lige en ekstra tanke:
I forekommende uheld er bilen ikke blot påkørt (bil/test-rambuk) ind i
siden, men den har selv bevæget sig i situationen og ligesåvel som at
frontal-sammenstød mellem ensvejende køretøjer svarer til en solid mur
er dét således også tilfældet hér. Dertil kommer (formodentlig)
væsentlig mer-hastig i.f.h. crashtest-situationen!

> Øøøhh nå!

Max. positive vurdering af side-impact hos EUNCAP betyder ikke at en bil
ikke krølles sammen om en lygtepæl ved en 80km/t's udskridning!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-11-10 19:52

Den 25-10-2010 21:13, Armand skrev:

> Max. positive vurdering af side-impact hos EUNCAP betyder ikke at en bil
> ikke krølles sammen om en lygtepæl ved en 80km/t's udskridning!

Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende (tilsyneladende)
under Audi'ens U-turn. Impact må forventes at have ligget på omkring 80
da det var udenfor byzone (kan man dømme fart alene ud fra at fører af
kørende bil var et 47-årigt fruentimmer?):
De to ombordværende blev begge dræbt: Passageren blev kastet om på
bagsædet og chaufføren måtte klare sig med de 38cm at Audi'en var på det
smalleste sted ved forsæderne =

Audi 100 er godtnok utidig når det kommer til chrash-zoner, men
voldsomheden af 80-km's sideimpact står tydeligt frem :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-11-10 19:54

Den 05-11-2010 19:52, Armand skrev:

> Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende ........

Der skulle også have stået: "i denne uge"

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-10 22:17

> [...]
> De to ombordværende blev begge dræbt: Passageren blev kastet om på
> bagsædet og chaufføren måtte klare sig med de 38cm at Audi'en var på det

Ergo have passageren ikke sele på.
En ung svensk kvinde overlevede for år tilbage, at blive torpederet med 80
km/t ind i førersiden, af en Toyota HiAce. Det var i en Saab 900 (ny
generation), som EuroNCAP ellers ikke anså som værende specielt sikker.

M.h.t. sidekollision ser man f.eks. temmelig stor forskel, bare den den
tidl. Saab 9-5, og så den helt nye...

Fra : Armand

Dato : 08-11-10 13:12

Den 07-11-2010 22:17, Henrik B. skrev:

> Ergo have passageren ikke sele på.

Eftersom hun ikke overlevede er der ingen indikation om hvorvidt hun
f.eks. blev sendt derom sammen med sæde og sele og allerede da var klemt
godt og grundigt af impact :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-10 16:55

> "Armand" skrev i meddelelsen
>
> Eftersom hun ikke overlevede er der ingen indikation om hvorvidt hun
> f.eks. blev sendt derom sammen med sæde og sele og allerede da var klemt
> godt og grundigt af impact :-/

Eftersom bilen blev ramt i førersiden, er den eneste mulighed for at havne
på bagsædet, at man kører rundt uden "fastspændingsanordning".