/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nogen der ved hvilken bil der her er smadr~
Fra : Leif


Dato : 23-10-10 20:17
 
 
Hans Paulin (6310) (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-10-10 20:26

Leif skrev:
> ?http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1002?ref=eblistermest
>
> /Leif

Jeg synes ikke dit link virker; détte er måske bedre?

http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1009?ref=eblister112

I en anden tråd hér i gruppen er man vist nåret frem til Pegeuot
(Pøsjø) 206!? :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-10-10 20:30

On Sat, 23 Oct 2010 21:26:04 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Leif skrev:
>> ?http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1002?ref=eblistermest
>>
>> /Leif
>
>Jeg synes ikke dit link virker; détte er måske bedre?
>
>http://lokalavisen.dk/kvinde-fortsat-i-livsfare-efter-glatfoereulykke/20101022/artikler/710229829/1009?ref=eblister112
>
>I en anden tråd hér i gruppen er man vist nåret frem til Pegeuot
>(Pøsjø) 206!? :)

Frederiksborg Amts Avis vil have det til at være en Pug 307 - så er vi
altså oppe i den pæne sikkerhedsklasse, der er blevet splittet sådan
ad. *suk*

Armand (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-10 14:49

Den 23-10-2010 21:30, Ivan Madsen skrev:
> On Sat, 23 Oct 2010 21:26:04 +0200, Hans Paulin (6310)
>
>>
>> I en anden tråd hér i gruppen er man vist nåret frem til Pegeuot
>> (Pøsjø) 206!? :)
>
> Frederiksborg Amts Avis vil have det til at være en Pug 307 - så er vi
> altså oppe i den pæne sikkerhedsklasse, der er blevet splittet sådan
> ad. *suk*

For lige at gentage migselv fra omtalte tråd:
Bilen skred ud på landevej og blev påkørt af en modkørende!
I modsætning til frontal-test foretages chrash-test for sidepåkørsel med
50-60 km/t mod en holdende bil der således har mulighed for at blive
skubbet væk, hvilket nedsætter impact betragteligt.

Den modkørendes inerti i omtalte sammenstød svarer til en stillestående
solid mur og biler der træffer et (solidt) træ langs landevejen sidelæns
bliver normalt krøllet helt og aldeles omkring dette =

Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en bil
der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde ved
gearstangen!

--
Armand.

Henrik B. (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-10 20:08

> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cc43956$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> For lige at gentage migselv fra omtalte tråd:
> Bilen skred ud på landevej og blev påkørt af en modkørende!
> I modsætning til frontal-test foretages chrash-test for sidepåkørsel med
> 50-60 km/t mod en holdende bil der således har mulighed for at blive
> skubbet væk, hvilket nedsætter impact betragteligt.

Ved sidepåkørsel skubbes bilen også væk...

> Den modkørendes inerti i omtalte sammenstød svarer til en stillestående
> solid mur og biler der træffer et (solidt) træ langs landevejen sidelæns
> bliver normalt krøllet helt og aldeles omkring dette =

Øøøhh nej...

> Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en bil
> der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde ved
> gearstangen!

Øøøhh nå!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Armand (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-10-10 20:14

Den 24-10-2010 21:07, Henrik B. skrev:
>> "Armand" skrev i meddelelsen
>> news:4cc43956$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> For lige at gentage migselv fra omtalte tråd:
>> Bilen skred ud på landevej og blev påkørt af en modkørende!
>> I modsætning til frontal-test foretages chrash-test for sidepåkørsel
>> med 50-60 km/t mod en holdende bil der således har mulighed for at
>> blive skubbet væk, hvilket nedsætter impact betragteligt.
>
> Ved sidepåkørsel skubbes bilen også væk...
>
>> Den modkørendes inerti i omtalte sammenstød svarer til en
>> stillestående solid mur og biler der træffer et (solidt) træ langs
>> landevejen sidelæns bliver normalt krøllet helt og aldeles omkring
>> dette =
>
> Øøøhh nej...
>
Gi' det lige en ekstra tanke:
I forekommende uheld er bilen ikke blot påkørt (bil/test-rambuk) ind i
siden, men den har selv bevæget sig i situationen og ligesåvel som at
frontal-sammenstød mellem ensvejende køretøjer svarer til en solid mur
er dét således også tilfældet hér. Dertil kommer (formodentlig)
væsentlig mer-hastig i.f.h. crashtest-situationen!

>> Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en
>> bil der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde
>> ved gearstangen!
>
> Øøøhh nå!
>
Max. positive vurdering af side-impact hos EUNCAP betyder ikke at en bil
ikke krølles sammen om en lygtepæl ved en 80km/t's udskridning!

--
Armand.

Armand (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-10 19:52

Den 25-10-2010 21:13, Armand skrev:
>
>>> Summa summarum: Forvent ikke at fem stjerner betyder andet end at en
>>> bil der kører ind i siden på dig indenfor bygrænsen, ikke ender inde
>>> ved gearstangen!
>>
>> Øøøhh nå!
>>
> Max. positive vurdering af side-impact hos EUNCAP betyder ikke at en bil
> ikke krølles sammen om en lygtepæl ved en 80km/t's udskridning!
>
Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende (tilsyneladende)
under Audi'ens U-turn. Impact må forventes at have ligget på omkring 80
da det var udenfor byzone (kan man dømme fart alene ud fra at fører af
kørende bil var et 47-årigt fruentimmer?):
De to ombordværende blev begge dræbt: Passageren blev kastet om på
bagsædet og chaufføren måtte klare sig med de 38cm at Audi'en var på det
smalleste sted ved forsæderne =

Audi 100 er godtnok utidig når det kommer til chrash-zoner, men
voldsomheden af 80-km's sideimpact står tydeligt frem :-|

--
Armand.

Armand (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-10 19:54

Den 05-11-2010 19:52, Armand skrev:
>
> Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende ........
>

Der skulle også have stået: "i denne uge"

--
Armand.

Henrik B. (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-11-10 22:17

> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cd4524a$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Max. positive vurdering af side-impact hos EUNCAP betyder ikke at en bil
>> ikke krølles sammen om en lygtepæl ved en 80km/t's udskridning!
>
> Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende (tilsyneladende)
> under Audi'ens U-turn. Impact må forventes at have ligget på omkring 80 da
> det var udenfor byzone (kan man dømme fart alene ud fra at fører af
> kørende bil var et 47-årigt fruentimmer?):
> De to ombordværende blev begge dræbt: Passageren blev kastet om på
> bagsædet og chaufføren måtte klare sig med de 38cm at Audi'en var på det
> smalleste sted ved forsæderne =

Ergo have passageren ikke sele på.
En ung svensk kvinde overlevede for år tilbage, at blive torpederet med 80
km/t ind i førersiden, af en Toyota HiAce. Det var i en Saab 900 (ny
generation), som EuroNCAP ellers ikke anså som værende specielt sikker.

M.h.t. sidekollision ser man f.eks. temmelig stor forskel, bare den den
tidl. Saab 9-5, og så den helt nye...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Armand (08-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-10 13:12

Den 07-11-2010 22:17, Henrik B. skrev:
>> "Armand" skrev i meddelelsen
>> news:4cd4524a$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>> Nu blev en Audi 100 jo krøllet samme af en modkørende (tilsyneladende)
>> under Audi'ens U-turn. Impact må forventes at have ligget på omkring
>> 80 da det var udenfor byzone (kan man dømme fart alene ud fra at fører
>> af kørende bil var et 47-årigt fruentimmer?):
>> De to ombordværende blev begge dræbt: Passageren blev kastet om på
>> bagsædet og chaufføren måtte klare sig med de 38cm at Audi'en var på
>> det smalleste sted ved forsæderne =
>
> Ergo have passageren ikke sele på.
>
Eftersom hun ikke overlevede er der ingen indikation om hvorvidt hun
f.eks. blev sendt derom sammen med sæde og sele og allerede da var klemt
godt og grundigt af impact :-/

--
Armand.

Henrik B. (08-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-11-10 16:55

> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cd7e905$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ergo have passageren ikke sele på.
>
> Eftersom hun ikke overlevede er der ingen indikation om hvorvidt hun
> f.eks. blev sendt derom sammen med sæde og sele og allerede da var klemt
> godt og grundigt af impact :-/

Eftersom bilen blev ramt i førersiden, er den eneste mulighed for at havne
på bagsædet, at man kører rundt uden "fastspændingsanordning".

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste