WOW!
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 11:00

Normalt ser jeg aldrig talentshows, da de som regel ikke indeholder andet
end tåkrummende ringe udgydelser, blottet for talent og musikalitet.
Jeg så desværre heller ikke "Talent 2010" i aftes, og det kan godt ærgre
mig. For én gangs skyld var der overensstemmelse mellem titel og indhold,
for ved lidt research efter jeg tilfældigt faldt over denne artikel:

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1436406.ece

Fandt jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=ADnZ97ZUg4k&feature=related
og http://www.youtube.com/watch?v=k5BlTu0G6YY

Holy shit de unge mennesker kan spille.

Fra : Robert Piil

Dato : 23-10-10 11:44

Den 23-10-2010 11:59, Alex Linaa skrev:
> [...]
> mig. For én gangs skyld var der overensstemmelse mellem titel og indhold,
> for ved lidt research efter jeg tilfældigt faldt over denne artikel:

Ja, de er ret gode. Man kan så diskutere talentbegrebet lidt, når det
drejer sig om folk der har været igennem en optagelsesprøve for at komme
ind i livgardens tambourkorps, og får løn for at være der:

"I kongens klæder
Historien om Copenhagen Drummers er også historien om Livgardens
Tambourkorps, hvor de seks unge mænd spiller og arbejder til daglig.
Mange ved nok ikke, at man rent faktisk kan leve af, at være ansat som
trommeslager i Den Kongelige Livgarde. Som tambour rejser man bl.a.
rundt i landet med majestæten. Der er to tambourer med på disse ture, da
traditionen bl.a. foreskriver, at det ved tromme og blæser annonceres,
når majestæten er kommet til byen. De tambourer, der ikke følger
dronningen, underviser værnepligtige, øver sig, går parader i byen og
optræder."

....ikke at jeg ikke under dem succesen - jeg er selv gammel tambour.

--
Robert Piil

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-10-10 17:52

Hej
On 23-10-2010 11:59, Alex Linaa wrote:
> Holy shit de unge mennesker kan spille.

Det mener du jo ikke seriøst. Det er jo ikke rock eller narko-musik.
Nej, giv os noget rullende bedstefar. Så snakker vi igen.

Ellers er jeg nu enig. De har prøvet at holde ved et sæt trommestikker
et par gange før. Den fik alt hvad den kunne trække på volume-knappen på
anlægget her i stuen.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 18:52

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener du jo ikke seriøst. Det er jo ikke rock eller narko-musik.
> Nej, giv os noget rullende bedstefar. Så snakker vi igen.

Ja, hver sin smag. Du hører bare rollatorrock som du lyster, men lad nu os
andre lytte til noget andet også, ikke?

> Ellers er jeg nu enig. De har prøvet at holde ved et sæt trommestikker et
> par gange før. Den fik alt hvad den kunne trække på volume-knappen på
> anlægget her i stuen.

Pyha, det var bedre. Du har altså flere strenge at spille på :)

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-10-10 20:17

Hej
On 23-10-2010 19:52, Alex Linaa wrote:
> Ja, hver sin smag. Du hører bare rollatorrock som du lyster, men lad nu os
> andre lytte til noget andet også, ikke?

Jeg prøvede at lave sjov... Det lykkedes så ikke. Det blev i hvert fald
ikke forstået.

> Pyha, det var bedre. Du har altså flere strenge at spille på :)

Heldigvis da. Livet ville da være for kedelig hvis man kun kunne li at
lytte til rullende bedstefar...

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 10:10

> Jeg prøvede at lave sjov... Det lykkedes så ikke. Det blev i hvert fald
> ikke forstået.

Der er en hårfin grænse mellem ironi og sarkasme, som sjældent lader sig
afkode på tryk. Det der gør forskellen er at det bliver sagt "med et smil",
og da det mangler i skriftsproget, ender det meste som sarkasme på
modtagersiden.

> Heldigvis da. Livet ville da være for kedelig hvis man kun kunne li at
> lytte til rullende bedstefar...

Ja mon ikke, eller alle andre genrer for den sags skyld. Så ville verden
være lige så kedelig som det gamle Sovjet: Én slags biler og én slags
boliger ;)

Fra : Kert Rats

Dato : 23-10-10 21:24

> "Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hver sin smag. Du hører bare rollatorrock som du lyster, men lad nu os
> andre lytte til noget andet også, ikke?

Rollatorrock - et glimrende udtryk! Det vil jeg tage til mig og bruge
nænsomt over for mine jævnaldrende og lidt ældre bekendte (jeg er 51 år).

Venligst

Kert Rats

PS: OT - en Ruko-lakering er nøgleskrab på siden af en bil

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-10 11:21

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Venligst
>
> Kert Rats
>
> PS: OT - en Ruko-lakering er nøgleskrab på siden af en bil

Er det så musikken, kunstneren, eller lytteren, der bruger rollatoren ???
Vel egentligt meget bekvemt, at få slået fast

M.V.H....Benny..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 24-10-10 15:28

Hej
On 24-10-2010 12:21, Benny Mortensen wrote:
> Er det så musikken, kunstneren, eller lytteren, der bruger rollatoren ???

Svaret må være: Ja!

> Vel egentligt meget bekvemt, at få slået fast

I dén grad.

Mvh
Martin

Fra : Holst

Dato : 24-10-10 13:36

On 23-10-2010 11:59, Alex Linaa wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=ADnZ97ZUg4k&feature=related
> og http://www.youtube.com/watch?v=k5BlTu0G6YY
>
> Holy shit de unge mennesker kan spille.

Ja, der er så absolut dygtige. Bare dejligt, at du kun larmer i to
minutter :)

Lauritz var min personlige favorit. Han var absolut den bedste, efter
min mening. Søg efter ham og du vil finde en anden fantastisk dygtig
musiker.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 13:49

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Lauritz var min personlige favorit. Han var absolut den bedste, efter min
> mening. Søg efter ham og du vil finde en anden fantastisk dygtig musiker.

Han er bestemt en fantastisk tekniker, men det han mangler i forhold til
vinderne i mine øjne, er indlevelse og udstråling. Han kommer ikke helt ud
over scenekanten, men om nogle år med lidt mere erfaring, skal han nok blive
stor.

/Alex

Fra : Holst

Dato : 24-10-10 14:03

On 24-10-2010 14:48, Alex Linaa wrote:

[Om Lauritz:]

> [...]
> over scenekanten, men om nogle år med lidt mere erfaring, skal han nok blive

Tjah, smag og behag.

Men sådan er det jo altid. Selvom jeg da så absolut kan se, at
Copenhagen Drummers er dygtige til at slå på deres trommer, så er det
ikke lige den kop te, jeg foretrækker. Men jeg kunne jo heller ikke
rigtig lide Safri Duo. Alt det bankeri bliver man så hurtigt træt af at
høre på.

Uhm ... Moloko på afspilleren! Dejligt!