Neddroslingskit
Fra : J.S.Køster

Dato : 07-08-01 22:58

Hej Alle.

Jeg har lige pillet neddroslingskittet ud af indsugningen fra lillebrors
ducati monster 600.
Jeg havde kigget lidt i manualen over maskinen, men de to skiver befandt sig
ikke helt hvor de skulle jvnfr. manualen.
Nå, men de kom da ud og det tog heller ikke mere end en ½ time incl.
eftersøgning. Men de skiver der kom ud var lavet i en skruestik af en
lærling med hænderne byttet om for det var mildt sagt dårligt arbejde.
Hullerne i de to skiver var endvidere i forskellig størrelse, så tror da
pokker den rystede noget under acceleration.

Og så sidder man så her og synes det er noget synd for lillebror at han har
betalt 1000,- for skiverne og 1½ time for at få dem monteret. Jeg ved da
hvor jeg aldrig vil sætte mine ben.

Moralen er: Check lige forhandleren først. (og så kan det nævnes at
forhandleren ligger på sjælland - ikke i København og har mistet sin
autorisation som Ducati forhandler)

Jakob

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 08-08-01 10:02

> Moralen er: Check lige forhandleren først. (og så kan det nævnes at
> forhandleren ligger på sjælland - ikke i København og har mistet sin
> autorisation som Ducati forhandler)

Var forh. autoriseret, da indgrebet blev lavet? Ellers er der vel også et
problem med en evt. fabriksgaranti?!

Jeg synes at det vil være passende at få navnet på forhandleren frem (og
konfrontere forhandleren med fakta), så andre ikke hopper på samme limpind.
Det ville være naturligt at lave en anmeldelse af forhandleren til
www.dmcn.dk 's forhandleranmeldelsessider.

Umiddelbart ser jeg at der er 2 aut. forhandlere: Haasum (Vanløse) og Link
(Helsingør).

Lidt undrende over at du har fjernet neddroslingen - er lillebror blev stor
nok til det i mellemtiden?

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN Forh. Anm. Sider

Fra : J.S.Køster

Dato : 08-08-01 10:23

Hej Peter.

Ja lillbror er blevet stor nok.
og ja, forhandleren var autoriseret da indgrebet blev foretaget.

Og så vil jeg meget gerne understrege at det IKKE er hverken Haasum eller
Link (for de yder god service) - og at forhandleren HAR mistet sin
autorisation. Jeg har pt. en snak med Ducati i Italien - derfor venter jeg
med navnet.

Men jeg skal nok oplyse det - jeg mangler bare lige et svar fra Ducati´s
tech-dep.

mvh.

Jakob

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 03:53

J.S.Køster <j.s.koester@ofir.ofir.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg har pt. en snak med Ducati i Italien - derfor venter jeg
> med navnet...........jeg mangler bare lige et svar fra Ducati´s

Det der slår mig, er at hvorledes kan noget der lyder som noget
tilfældigt håndlavet fusk ende som en godkendt drosling???

Da jeg fik CB4½'eren synet satte jeg samtlige bilinspektører igang med
at så op i tykke bøger, samt at tænke (den sidste var en svær en!)
p.g.a. spørgsmål om muligheden for at bruge en original tysk knast til
en 27 HK's drosling - Det mente de overhovedet ikke ville kunne lade sig
gøre. Og så erfarer man at en mc er belevet droslet v.h.a. et par
tilfældigt tilfilede stykker blik - Men selvfølgelig udført af en
forhandler

--
Armand.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-08-01 17:10

Hep jeg kunne godt bruge noget hjælp til at drosle min Monster 600 dark da jeg
ad den vej kan få en meget billigere forsikring her i sverige såe hvis jeg kunne
købe/låne droslingssættet ville jeg blive glad

Mch Eg

Fra : J.S.Køster

Dato : 12-08-01 13:28

Du kan ikke låne/få det her sæt (for det kan umuligt være godkendt )
MEN;
Ducati Monster sælges med et originalt droslingskit i Schweiz!!
Reservedelsnummeret er: 812.1.016.1A
Dette sæt nedsætter effekten til 33 heste, så vidt jeg husker.
Men fortæl nummeret til din forhandler og så kan du selv installere sættet
på ca. ½ time. Løft tanken, løsn´ skruerne til batterkasse og kaburatorer
samt spændbånd PÅ OVERSIDEN af gummistykket der samler indsugningsrør og
kaburatorer. Du behøver ikke mere end 5mm for at kunne lægge skiverne i.
(Evt. kan du downloade reservedelslisten med tegninger på ducatis hjemmeside
under tech cafe....)

God arbejdslyst

Jakob