Pensionsbeskatning?
Fra : marberg

Dato : 21-10-10 16:17

Jeg har i 1981 oprettet en kapitalpension og fik den gang af vide at når
pengene skulle udbetales blev de kun beskattet med 25%. Nu ved jeg godt
at det senere hen blev lavet om til 40% men hvornår?
Mit spørgsmål er om jeg skal beskattes med 40% af alt hvad der står i
mit kapitalpensionsdepot, eller er der en del der kun skal beskattes med 25%
Jeg skal have en deludbetaling nu, og vil derfor sikre mig at banken
ikke "snyder" mig.
Hvornår blev loven lavet om fra 25 til 40%

Mvh
marberg

Fra : Ole C

Dato : 21-10-10 17:12

marberg skrev blandt andet:

> [...]
> banken ikke "snyder" mig.
> Hvornår blev loven lavet om fra 25 til 40%

Husker det ikke - men det er ligegyldigt, for du bliver beskattet med 40
pct. af hele beløbet, da ordningen er etableret efter 1. januar.
1980.
http://www.euroinvestorpension.dk/pensionsregler/kapitalpension/

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 22-10-10 08:21

Den 21-10-2010 18:12, Ole C skrev:

> Husker det ikke - men det er ligegyldigt, for du bliver beskattet med 40
> pct. af hele beløbet, da ordningen er etableret efter 1. januar.
> [...]

Tak for svaret, jeg ved ikke hvor jeg har fået de 25% fra?
Det var hurtigt du fandt det link, jeg havde selv søgt forgæves i toldskat!

Mvh
marberg

Fra : Ole C

Dato : 22-10-10 08:39

marberg skrev blandt andet:

> Tak for svaret

Selv tak.

> jeg ved ikke hvor jeg har fået de 25% fra?
> Det var hurtigt du fandt det link, jeg havde selv søgt forgæves i
> toldskat!

Google er en herlig ting

--
vh