Varelagerstyring ?
Fra : Gunner Re

Dato : 07-08-01 23:01

Hvordan hulen skal man styre sit varelager efter de nye regler, hvor man
skal holde styr på hver vare og dennes pris og nedskrevne værdi.
Virksomheden har en saldo på varelagerkontoen som skattemyndighederne kan
kræve dokumenteret i detaljer. Saldoen består jo af tusindvis af varer som
kan være anskaffet for mange år siden og som kan være nedskrevet år efter
år. Når varen så sælges, så skal man opgøre gevinst/tab på den konkrete
vare. Hverken C5, stellar, Winfinans o.l. kan styre denne form for
varelager. Varelagersummen på aktivsiden skal således kunne dokumenteres ved
f.eks "bilag nr.125 i 1992, anskaffet til kr.1000 - afskrevet i 1997 med
kr.100 - afskrevet i 1998 med kr.150 og indgår nu med kr.750 hvorefter den
sælges for kr.900. Hvorledes holdes styr på flere tusinde varer ?
Spørgsmålet forudsætter indgående regnskabskendskab. Jeg ved udmærket at der
er varelager moduler i disse programmer.

Gunner

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-08-01 23:37

Gunner Re wrote:

> Hvordan hulen skal man styre sit varelager efter de nye regler, hvor man
> skal holde styr på hver vare og dennes pris og nedskrevne værdi.

Tror du ikke, at du har blandet varelager og inventar saldo sammen ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy