Sænket Peugeot 206?
Fra : /Peter

Dato : 22-10-10 17:14

Konen har en sænkt Peugeot 206 (CC), hun skal køre i her til vinter,
hvilke muligheder er der sandsynligvis brugt for at sænke den,
eller sagt på anden måde, hvlike muligheder er der for at hæve den?

Jeg har ike været på værksted og spørge endnu.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-10-10 17:48

> Konen har en sænkt Peugeot 206 (CC), hun skal køre i her til vinter,
> hvilke muligheder er der sandsynligvis brugt for at sænke den,
> eller sagt på anden måde, hvlike muligheder er der for at hæve den?
Øhm, hvor meget er den sænket? Har du evt. billeder?

Og alt kan jo hæves igen, hvis nødvendigt.

--
Klaus G.

Fra : /Peter

Dato : 22-10-10 18:21

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
> Øhm, hvor meget er den sænket? Har du evt. billeder?

Der er ca. 1-2 cm. fra dækket til skærmkantemn bagpå, og det bløde
"skørt foan, er der måske 8 cm.
høje kansten er den bestemt ikke glad for.

> Og alt kan jo hæves igen, hvis nødvendigt.

Jeg spøger fodi det muligvis er noget med nogle skruer jeg selv kunne
fikse,
men jeg kunne ikke se nogle "skruer", da jeg skifetde til vinterdæk.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-10-10 18:29

"/Peter" skrev i meddelelsen

> Jeg spørger fodi det muligvis er noget med nogle skruer jeg selv kunne
> fikse, men jeg kunne ikke se nogle "skruer", da jeg skifetde til
> vinterdæk.

Bilen har næppe justerbar chassis (Gewinde undervogn) , så der ska nye
fjedre til...

Fra : Klaus G.

Dato : 22-10-10 18:35

> Bilen har næppe justerbar chassis (Gewinde undervogn) , så der ska nye
> fjedre til...
Og bagtil er det vist de der stænger af en art, som ruster sammen?

--
Klaus G.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-10-10 18:37

"Klaus G." skrev i meddelelsen

> Og bagtil er det vist de der stænger af en art, som ruster sammen?

Jeg har haft en del sænkede biler, og vinteren har aldrig skabt problemer
vedr. sænkningen...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-10-10 19:27

Den 22-10-2010, skrev Klaus G.:
> Og bagtil er det vist de der stænger af en art, som ruster sammen?

Toisionsstænger? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 22-10-10 19:33

> Toisionsstænger? :)
Præcis! :)

--
Klaus G.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-10-10 19:43

"Klaus G." skrev i meddelelsen

> Præcis! :)

Nope -> torsionsstang

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-10-10 00:57

"Mogens (K)" wrote in message

"Klaus G." skrev i meddelelsen

> Præcis! :)

Nope -> torsionsstang

Korrosionsstang ?

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-10 09:07

Jesper Hedegaard tastede følgende:
> Korrosionsstang ?

Overvejede faktisk bladfjedre tidligt i forløbet ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-10 09:06

Mogens (K) tastede følgende:
> Nope -> torsionsstang

Jeg fik da to hits på "Toisionsstænger" - ku ik huske hvordan det
sku staves, men kendte princippet fra de gamle VW'er :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 23-10-10 13:01

Den 22-10-2010 20:42, Mogens (K) skrev:
> "Klaus G." skrev i meddelelsen

> Nope -> torsionsstang

Nix!
Torsions-stænger, derved at der er to!
Hver især er monteret på svingarmen i den ene ende og 'grund-beslaget' i
den anden!

Billederne på:
<http://cgi.ebay.de/ABS-Hinterachse-Peugeot-106-Citroen-Saxo-Achslager-Neu-/350387815657?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5194bdc4e9>
viser det tydeligt!