|
| Én af grundene til at jeg ikke kører i små~ Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 10:28 |
| | |
Hans Mouridsen (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 21-10-10 11:10 |
|
Hej
En Peugeot 206 formoder jeg der er tale om - tør slet ikke tænke på, hvordan
det havde set ud, hvis det var en Matiz, Spark, Alto eller hvad de små
potter nu hedder ;)
Mvh
Hans
| |
KT (21-10-2010)
| Kommentar Fra : KT |
Dato : 21-10-10 15:06 |
|
?
"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
news:4cc011ad$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> En Peugeot 206 formoder jeg der er tale om - tør slet ikke tænke på,
> hvordan det havde set ud, hvis det var en Matiz, Spark, Alto eller hvad de
> små potter nu hedder ;)
>
Det er jo sagen uvedkommende - hvis du køretøjer af forskellig
størrelse/vægt støder mod hinanden vil alt andet lige den mindste tabe.
Så i din store bil skal du stadig vælge din modstander med omhu - vælg
aldrig en bus eller lastbil - så bliver det dig som ser ud som på billedet.
Knud
| |
Mogens \(K\) (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-10-10 16:24 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc007cc$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> To køretøjer er stødt sammen på Nødebovej, der løber mellem Hillerød og
> Nødebo.
> En 34-årig kvinde er kørt med ekskorte til Rigshospitalets Traumecenter.
> Politiet betegner hendes tilstand som kritisk
> - Det er særdeles alvorlig, det er de første udmeldinger, men lad os nu
> lige lade lægerne se på hende først, forklarer Nordsjællands Politi, Palle
> Jørgensen
Folk tænker måske ikke i de baner, når der handles ny bil...
Her i landet er der et faldende salg af småbiler. Sagt på en anden måde
købes der slet ikke det antal småbiler, som der gør i resten af EU. Måske
fordi sikkerheden altid har været et stort issue her i landet (bilens pris
uvedkommende - lønnen er tilsvarende lavere)
Se blot vedr. dæk - rigtig mange kærer med pigdæk, fordi det redder liv. I
nyeste nr af Motor står nævnt, at 15 dør grundet manglende pigdæk. Jég kører
med vinterdæk uden pigge
| |
.J.S... (21-10-2010)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 21-10-10 16:43 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4cc007cc$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://hilleroed.lokalavisen.dk/kvinde-i-livsfare-efter-alvorlig-ulykke-i-glat-foere-/20101021/artikler/710219870/1009
>
> To køretøjer er stødt sammen på Nødebovej, der løber mellem Hillerød og
> Nødebo.
>
> En 34-årig kvinde er kørt med ekskorte til Rigshospitalets Traumecenter.
> Politiet betegner hendes tilstand som kritisk
>
> - Det er særdeles alvorlig, det er de første udmeldinger, men lad os nu
> lige lade lægerne se på hende først, forklarer Nordsjællands Politi, Palle
> Jørgensen
>
Selv i en større bil er det altid noget skidt at blive ramt i siden, hvis
pegøjen havde ramt hondaen i siden havde det måske set omvendt ud ?
| |
Henrik B. (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 16:59 |
| | |
.J.S... (21-10-2010)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 21-10-10 19:39 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4cc06376$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> ".J.S..." skrev i meddelelsen
>> news:4cc05f81$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Selv i en større bil er det altid noget skidt at blive ramt i siden, hvis
>> pegøjen havde ramt hondaen i siden havde det måske set omvendt ud ?
>
> Enig! Men den Pøsjø er sgu totalt skilt ad - det må ikke ske....
>
Har også bemærket at påfaldende mange biler mangler taget efter et uheld...
| |
folmer@rasmussen.dk (21-10-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-10-10 19:44 |
|
On Thu, 21 Oct 2010 20:38:47 +0200, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:
>
>
>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
>news:4cc06376$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> ".J.S..." skrev i meddelelsen
>>> news:4cc05f81$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Selv i en større bil er det altid noget skidt at blive ramt i siden, hvis
>>> pegøjen havde ramt hondaen i siden havde det måske set omvendt ud ?
>>
>> Enig! Men den Pøsjø er sgu totalt skilt ad - det må ikke ske....
>>
>
>Har også bemærket at påfaldende mange biler mangler taget efter et uheld...
>--
Efter at Falck og de andre redningsfirmaer har fået de der hydrauliske
sakse, det kan klippe alt i stykker, så er der ingen grænser for, hvor
nødvendigt det er at klippe taget af.
Nogen gange er det godt, og nogen gange knap så godt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
\"@ (21-10-2010)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 21-10-10 19:49 |
|
Den 21-10-2010 17:59, Henrik B. skrev:
>> ".J.S..." skrev i meddelelsen
>> news:4cc05f81$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Selv i en større bil er det altid noget skidt at blive ramt i siden,
>> hvis pegøjen havde ramt hondaen i siden havde det måske set omvendt ud ?
>
> Enig! Men den Pøsjø er sgu totalt skilt ad - det må ikke ske....
>
Sådan set enig, men kig lige på billederne en gang til.
Ud over at siden må siges at være skrællet af, så er der også nogen som
har kørt fronten af, for den er også helt væk.
Billederne er taget efter redningsmandskabet har været der med deres
pladesakse, så bilen ser selvfølgelig en hel del værre ud end slaget
alene kan retfærdiggøre.
Når det er sagt, så er jeg ikke den der føler mig tryg i en Peugeot. De
føles efter min ringe mening lidt tynde i metallet, og ja jeg har haft
en (306), som jeg var glad for at finde en køber til efter et års tid.
Har også kørt 605 som hyrevogn (kostede vognmanden en konkurs, da den
skulle have ny gearkasse hver 3. måned), og i mine unge dage, fik min
far en af de første 405 modeller. Ved godt at jeg ikke har kendskab til
de nyere modeller, men ønsker det egentlig heller ikke.
Mikael
| |
Henrik B. (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 20:30 |
|
> ""@" skrev i meddelelsen
> news:4cc08b17$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Sådan set enig, men kig lige på billederne en gang til.
>
> Ud over at siden må siges at være skrællet af, så er der også nogen som
> har kørt fronten af, for den er også helt væk.
Den manglende front er på den modkørende Honda. )
> Billederne er taget efter redningsmandskabet har været der med deres
> pladesakse, så bilen ser selvfølgelig en hel del værre ud end slaget alene
> kan retfærdiggøre.
At taget er klippet, og lagt løst på igen, ændrer ikke ved det faktum at
bilen er totslt splittet ad - fra for- til bagkofanger...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
\"@ (21-10-2010)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 21-10-10 21:24 |
|
Den 21-10-2010 21:30, Henrik B. skrev:
>> ""@" skrev i meddelelsen
>> news:4cc08b17$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sådan set enig, men kig lige på billederne en gang til.
>>
>> Ud over at siden må siges at være skrællet af, så er der også
>> nogen som har kørt fronten af, for den er også helt væk.
>
> Den manglende front er på den modkørende Honda. )
>
>> Billederne er taget efter redningsmandskabet har været der med deres
>> pladesakse, så bilen ser selvfølgelig en hel del værre ud end
>> slaget alene kan retfærdiggøre.
>
> At taget er klippet, og lagt løst på igen, ændrer ikke ved det faktum
> at bilen er totslt splittet ad - fra for- til bagkofanger...
>
Hvordan kan fronten sidde på modparten, hvis den er ramt i siden??
Og hvis den er ramt frontalt, hvad har så skrællet siden op???
Vil ikke afvise at jeg kan have overset noget, og bilen er i en
skræmmende forfatning, men også mere skræmmende end den først giver
indtryk af.
Mikael
| |
Henrik B. (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 21:39 |
|
> ""@" skrev i meddelelsen
> news:4cc0a159$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvordan kan fronten sidde på modparten, hvis den er ramt i siden??
>
> Og hvis den er ramt frontalt, hvad har så skrællet siden op???
Hvem taler om at fronten sidder på den anden bil? Det jeg siger er, at det
billede med den totalt smadrede front, er den bil som ramte Pøsjø'en!
Pøsjø'en har en smadret venstre forskærm...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
\"@ (22-10-2010)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 22-10-10 08:16 |
|
Den 21-10-2010 22:39, Henrik B. skrev:
>> ""@" skrev i meddelelsen
>> news:4cc0a159$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvordan kan fronten sidde på modparten, hvis den er ramt i siden??
>>
>> Og hvis den er ramt frontalt, hvad har så skrællet siden op???
>
> Hvem taler om at fronten sidder på den anden bil? Det jeg siger er, at
> det billede med den totalt smadrede front, er den bil som ramte
> Pøsjø'en! Pøsjø'en har en smadret venstre forskærm...
>
Jamen så taler vi bare forbi hinanden.
Det jeg taler om, er at den lille potte (ikke Hondaen) som jeg ser
billederne er helt uden front. Hele motorrummet er simpelthen forduftet.
Derfor er det jeg siger, at bilen/potten ser væsentligt værre ud end
lige efter sammenstødet.
Det var såmænd det hele
Mikael
| |
Henrik B. (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-10-10 09:11 |
| | |
\"@ (22-10-2010)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 22-10-10 09:39 |
|
Den 22-10-2010 10:11, Henrik B. skrev:
>> ""@" skrev i meddelelsen
>> news:4cc13a29$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det jeg taler om, er at den lille potte (ikke Hondaen) som jeg ser
>> billederne er helt uden front. Hele motorrummet er simpelthen forduftet.
>
> Nope, fronten sidder der endnu - ses på anden sidste billede.
>
Ahhhhhhh....
Blev snydt af billedet fra Isterødvejen, der var lagt ind i mellem.
Troede de var gået til ny billedserie derefter.
Undskylder bukker og nejer
| |
Armand (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-10-10 12:16 |
|
Den 21-10-2010 17:59, Henrik B. skrev:
>> ".J.S..." skrev i meddelelsen
>> news:4cc05f81$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Selv i en større bil er det altid noget skidt at blive ramt i siden,
>> hvis pegøjen havde ramt hondaen i siden havde det måske set omvendt ud ?
>
> Enig! Men den Pøsjø er sgu totalt skilt ad - det må ikke ske....
>
Sikkerhedsburet såvel som crash-testen er opbygget efter sandsynligste
forhold:
Front-impact anskues som værende med (er det?) 2/3 af fronten mod en
modkørende af samme vægt - Dét testes i praksis mod en massiv mur.
Side-impact anskues som værende en påkørsel af en tværkørende bil - Dét
testes v.h.a. en "rambuk" i siden af en holdende bil.
Test-hastigheden er langt under selv landevejs-hastighed, så man skal
ikke tage 5 stjerner som garanti for at man kan overleve et
frontal-sammenstød med 80 eller hvilken hastighed man nu befordrer sig
med
Nærværende uheld er et frontal-sammenstød med siden til
Selv en tungere/større tysker også ville se uhyggeligt skrællet ud i dén
situation: Jég har da set indtil flere billeder af sådanne krøllet
sammen omkring et vejtræ, hvilket i grunden er samme situation!
--
Armand.
| |
Henrik B. (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-10-10 12:35 |
|
> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cc17275$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Enig! Men den Pøsjø er sgu totalt skilt ad - det må ikke ske....
>
>
> Sikkerhedsburet såvel som crash-testen er opbygget efter sandsynligste
> forhold:
Det gælder vist kun de bilfabrikanter som bygger biler til lige netop at
kunne opnå 5 stjerner i EuroNCAP. )
> Front-impact anskues som værende med (er det?) 2/3 af fronten mod en
> modkørende af samme vægt - Dét testes i praksis mod en massiv mur.
Det er kun 40% af fronten der rammer den deformérbare barriere (ikke mur).
> Side-impact anskues som værende en påkørsel af en tværkørende bil - Dét
> testes v.h.a. en "rambuk" i siden af en holdende bil.
Jep..
> Test-hastigheden er langt under selv landevejs-hastighed, så man skal ikke
> tage 5 stjerner som garanti for at man kan overleve et frontal-sammenstød
> med 80 eller hvilken hastighed man nu befordrer sig med
Ved frontal impact testes med 64 km/t. Ved sidekollisionstesten testes med
50 km/t.
Og vi er helt enige om, at EuroNCAP's stjerner ikke fortæller ret meget om
den reelle sikkerhed.
Et godt eksempel er Saab 900 (nyeste udgave), som hos EuroNCAP høstede 1,5
stjerne (der var maks. 4 stjerner dengang). Der er bl.a. et eksempel fra
Sverige, hvor en ung pige fik en Toyota Hiace dirkte ind i førersiden, med
80 km/t. Hun overlevede, og Saab'er er ikke i nærheden af den adskillelse,
som den Pøsjø er...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Nærværende uheld er et frontal-sammenstød med siden til
Selv en tungere/større tysker også ville se uhyggeligt skrællet ud i dén
situation: Jég har da set indtil flere billeder af sådanne krøllet
sammen omkring et vejtræ, hvilket i grunden er samme situation!
--
Armand.
| |
Armand (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-10-10 13:38 |
|
Den 22-10-2010 13:35, Henrik B. skrev:
>>
> Et godt eksempel er Saab 900 (nyeste udgave), som hos EuroNCAP høstede
> 1,5 stjerne (der var maks. 4 stjerner dengang). Der er bl.a. et eksempel
> fra Sverige, hvor en ung pige fik en Toyota Hiace dirkte ind i
> førersiden, med 80 km/t. Hun overlevede, og Saab'er er ikke i nærheden
> af den adskillelse, som den Pøsjø er...
>
Sammenlignet, svarer subj. jo også til at blive påkørt i siden med
omkring 160 km/t, hvilket var kernen i mit indlæg!
--
Armand.
| |
Henrik B. (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-10-10 21:09 |
|
> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cc1857d$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Et godt eksempel er Saab 900 (nyeste udgave), som hos EuroNCAP høstede
>> 1,5 stjerne (der var maks. 4 stjerner dengang). Der er bl.a. et eksempel
>> fra Sverige, hvor en ung pige fik en Toyota Hiace dirkte ind i
>> førersiden, med 80 km/t. Hun overlevede, og Saab'er er ikke i nærheden
>> af den adskillelse, som den Pøsjø er...
>
> Sammenlignet, svarer subj. jo også til at blive påkørt i siden med omkring
> 160 km/t, hvilket var kernen i mit indlæg!
Undskyld, men hvad!??
Det svarer til at få en bil med 80 km/t ind i siden - det kan aldrig blive
mere, eftersom den ene genstand (bil) står stille.
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (23-10-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-10-10 12:34 |
|
Den 22-10-2010 22:09, Henrik B. skrev:
>> "Armand" skrev i meddelelsen
>> news:4cc1857d$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Et godt eksempel er Saab 900 (nyeste udgave), som hos EuroNCAP høstede
>>> 1,5 stjerne (der var maks. 4 stjerner dengang). Der er bl.a. et eksempel
>>> fra Sverige, hvor en ung pige fik en Toyota Hiace dirkte ind i
>>> førersiden, med 80 km/t. Hun overlevede, og Saab'er er ikke i nærheden
>>> af den adskillelse, som den Pøsjø er...
>>
>> Sammenlignet, svarer subj. jo også til at blive påkørt i siden med
>> omkring 160 km/t, hvilket var kernen i mit indlæg!
>
> Undskyld, men hvad!??
> Det svarer til at få en bil med 80 km/t ind i siden - det kan aldrig
> blive mere, eftersom den ene genstand (bil) står stille.
>
'Subj.' = den Pu'gøjt som tråden drejer sig om og der har på landevej
skredet sidelæns ind i en modkørende, hvilket er den dobbelte påvirkning
af dit eksempel á: holdende og en bil med landevejs-fart ind i siden!
Det er også derfor at jeg sammenligner 'Gøjten med dem man ser krøllet
sidelæns omkring et (solidt) vejtræ.
--
Armand.
| |
Henrik B. (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-10-10 20:32 |
|
> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4cc2c7ff$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 'Subj.' = den Pu'gøjt som tråden drejer sig om og der har på landevej
> skredet sidelæns ind i en modkørende, hvilket er den dobbelte påvirkning
> af dit eksempel á: holdende og en bil med landevejs-fart ind i siden!
> Det er også derfor at jeg sammenligner 'Gøjten med dem man ser krøllet
> sidelæns omkring et (solidt) vejtræ.
Det er to vidt forskellige påvirkninger, som slet ikke kan sammenlignes.
Påvirkningen mod et træ er fokueret på en meget lille del af siden, hvor det
hér drejer som om stort set hele siden på bilen - altså ikke så slemt som et
træ...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Tom Jensen (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Tom Jensen |
Dato : 21-10-10 19:36 |
| | |
Henrik B. (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 19:45 |
| | |
Ivan Madsen (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 21-10-10 19:50 |
|
On Thu, 21 Oct 2010 11:28:04 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> http://hilleroed.lokalavisen.dk/kvinde-i-livsfare-efter-alvorlig-ulykke-i-glat-foere-/20101021/artikler/710219870/1009
>
>To køretøjer er stødt sammen på Nødebovej, der løber mellem Hillerød og
>Nødebo.
>
>En 34-årig kvinde er kørt med ekskorte til Rigshospitalets Traumecenter.
>Politiet betegner hendes tilstand som kritisk
>
>- Det er særdeles alvorlig, det er de første udmeldinger, men lad os nu lige
>lade lægerne se på hende først, forklarer Nordsjællands Politi, Palle
>Jørgensen
Vi kan jo ikke alle sammen køre i Cayenne, Touareg, RangeRover og hvad
de ellers hedder. Så var der ikke brændstof nok i hanerne ) Og at
se en bil efter at redningskorpset har ydet sin indsats er ikke helt
det samme som efter crashet!
| |
Henrik B. (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-10-10 20:32 |
|
> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
> news:sn21c69c5bllgns0rlnijlrng5u5rht9ju@4ax.com...
>
> ...Og at
> se en bil efter at redningskorpset har ydet sin indsats er ikke helt
> det samme som efter crashet!
Glem nu den med at der er klippet i bilen! Når der klippes i bilen, er
pladedelene som regel hele og uden buler. På denne bil er der ikke en hel
plade, på bilens venstre side. Derudover er bilens "sikkerhedsbur" totalt
splittet ad - skræmmende egentlig...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Ivan Madsen (22-10-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 22-10-10 21:15 |
|
On Thu, 21 Oct 2010 21:32:08 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>> news:sn21c69c5bllgns0rlnijlrng5u5rht9ju@4ax.com...
>>
>> ...Og at
>> se en bil efter at redningskorpset har ydet sin indsats er ikke helt
>> det samme som efter crashet!
>
>Glem nu den med at der er klippet i bilen! Når der klippes i bilen, er
>pladedelene som regel hele og uden buler. På denne bil er der ikke en hel
>plade, på bilens venstre side. Derudover er bilens "sikkerhedsbur" totalt
>splittet ad - skræmmende egentlig...
Den er som du siger temmelig meget skilt ad - men hvordan ser en bil
egentlig ud med 80 km/t og måske 15% hit på begge? Noget i den retning
vi ser der? Og gad vide, hvordan føreren ville have haft det i en
Ascona fra 80'erne eller en tidlig Mondeo?
| |
Stefan Jacobsen (21-10-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 21-10-10 15:23 |
| | |
|
|